سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ در ۱۰:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

بازخوانی قطعه «ممد نبودی» برای فیلم «قلب سفید قاصدک‌ها» + فایل صوتی

ghalbe-sefide-ghasedak

قطعه «ممدنبودی» به مناسبت اکران فیلم «قلب سفید قاصدک‌ها» توسط محمد فرشته نژاد بازخوانی شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از مشاوررسانه‌ای فیلم، فیلم سینمایی«قلب سفید قاصدک‌ها» به کارگردانی افشین محمودی با موضوع کودکان جنگ این روزها درحال اکران است.همزمان با اکران این فیلم تیتراژ پایانی که بازخوانی قطعه معروف «ممد نبودی» است توسط محمد فرشته نژاد است، منتشر شد.

«ممد نبودی» یک نوحه است که به مناسبت آزادسازی خرمشهر و به یاد محمد جهان آرا خوانده شده است. شعر این قطعه توسط جوادعزیزی از رزمندگان خرمشهر سروده و نخستین بار توسط حسین فخری هم‌رزم او بر سر مزارش خوانده شد. یک‌سال بعد کویتی‌پورهمزمان با سالگرد آزادسازی خرمشهر نوحه را اجرا کرد و سازندگان فیلم «قلب سفید قاصدک‌ها» به پاس احترام و یادآوری رشادت‌ها این قطعه را به شکلی جدید برای پایان بندی فیلم انتخاب کردند.

ماه چهره خلیلی، حبیب بختیاری، کاظم روزی طلب، آزاده شمس، علی نکته سنج، آرسام تهران چی، نفیسه قدرتی، سمیرا زندگانی، سحر مرادی، بهارک همراه، حسین اسماعیلی، مهدی شاه محمدی، امیر معراج، کیاترش عباسی، نیما سمساری، جلیل ملک زاده، نیما داوودی و مهشید خاکی در این فیلم نقش آفرینی می کنند.

در داستان فیلم آمده: آغاز جنگ همراه می شود با تولد دختر  بچه ای که در هنگام فوت کردن کیک تولد بمب بر سرش می بارد و پدر و مادر از دست می دهد. او قلندر وار سر می تراشد و هویت عوض می کند اما تحمل مسایل جنگ زدگی از او خانمی می سازد کامل ، بزرگ و ماندنی.

لینک دانلود فایل صوتی: بازخوانی قطعه «ممد نبودی»


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>