سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۲:۳۴ ب.ظ چاپ مطلب
محصول انجمن سینمای دفاع مقدس/

۵ فیلم درباره زنان شهید ساخته می‌شود

zanane-shahid

انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس ۵ فیلم با موضوع دختران شهید می‌سازد.

انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس ۵ فیلم با موضوع دختران شهید می سازد.

سوره سینما- این ۵ فیلم در قالب مستند- داستانی ساخته می شود و قرار است تا از طریق آنها، گروهی از شهدای گمنام و کمتر معرفی شده انقلاب و دفاع مقدس به جامعه و خصوصاً نسل جوان معرفی شوند. روح الله سهرابی قائم مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با اعلام ابن خبر گفت: در طول سال های گذشته بخش عمده ای از انرژی بخش های فرهنگی کشور صرف ساخت فیلم درباره شخصیت های شناخته شده و قهرمان های این عرصه شده است اما در میان شهداء چهره های گمنام و مظلومی وجود دارند که زندگی آنها و نیز ایستادگی آنها بر پای ارزش های انقلاب میتواند سرمشق بسیاری از مردم بخصوص نسل جوان باشد. به همین دلیل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس برای شناساندن این شهدا اقدام به ساخت فیلم هایی در قالب مستند- داستانی در خصوص این شخصیت ها خواهد کرد و در مرحله اول زندگی زنان شهید شهیده اسکندری، شهربانو نجاتی، ناهید فاتحی کرجو، سکینه نیک نژاد و طاهره هاشمی در دستور کار خود قرار خواهد داد.

zanane-shahid1

سهرابی با اشاره به تولید این آثار در آینده بسیار نزدیک، گفت:وجه تشابه این ۵ شهید مظلومیت آنهاست که همه آنها از قربانبان ترور هستند.این شهدا با وجود سن و سال اندک، شناخت و بینش دقیقی  از انقلاب داشته و در راه دفاع از آرمانهای انقلاب به شهادت رسیدند.فیلمهای این شهدا نیز توسط کارگردانهای جوان و خلاق تولید می شود. شهیده اسکندری در مرداد سال ۱۳۶۳ در حین کمک به مجروحان جنگ در آبادان به شهادت رسید. شهربانو نجاتی در ۴ فرودین سال ۱۳۵۸ در گنبد توسط ضد انقلاب به شهادت رسید.ناهید فاتحی کرجو در آذر سال ۱۳۶۱ در سنندج توسط نیروهای کومله شهید شد.سکینه نیک نژاد در بهمن سال ۱۳۶۰ در کرج توسط منافقین ترور شد.
سال گذشته انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس اقدام به تولید آثار مستند- داستانی نمود که از آن جمله می توان به فیلم «بالاتر از ابرها» ساخته الیاس بابایف با موضوع زندگی و شهادت شهیده مریم فرهانیان اشاره کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>