سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ تیر ۱۳۹۶ در ۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
در پاسخ به پرسش خبرنگار «سوره سینما» عنوان شد:

سید صادق موسوی: با رانت و زد و بند به این موقعیت نرسیدم

neshast-javan1

اولین نشست خبری انجمن سینمای جوانان ایران در دوره مدیریت سیدصادق موسوی سه شنبه ۱۳ تیرماه برگزار شد.

به گزارش سوره سینما، سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوان در پاسخ به پرسش خبرنگار سوره سینما در این خصوص اینکه نسبت به حضور شما در این دوره مدیریتی انتقادات بیشماری شده بود و بخشی از گلایه ها براین محور بود که به واسطه  سابقه دوستی با حجت الله ایوبی و رانت  به این مقام رسیدید گفت: بیست سال است که من در وزارت ارشاد کار می کنم و پست های مختلف مدیریتی برعهده داشته ام. به جرات می توانم بگویم که حضورم در انجمن سینمای جوانان با رابطه یا رانت  و واسطه نبود؛ بلکه حاشیه هایی که پیرامون جشنواره بین المللی فیلم کوتاه در دوره قبل به وجود آمد باعث شد که تغییرات مدیریتی را شاهد باشیم. ضمن اینکه من با آقای حجت الله ایوبی در سازمان سینمایی و در دوره مدیریتشان  آشنا شدم و از قبل ایشان را نمی شناختم و مطمئن باشید سمتم در انجمن به توصیه و یا با رانت شکل نگرفته است.

صبح امروز اولین نشست خبری انجمن سینمای جوانان ایران در دوره مدیریتی جدید با حضور  سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان، آرش عباسی  مدیرروابط عمومی و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان در ابتدای نشست با اشاره به اینکه شش ماه از حضورش در انجمن می گذرد گفت: انجمن سینمای جوانان ایران تنها نهادی است که ریشه آن به قبل از انقلاب بر می گردد و بیش از چهل سال به مدد مدیریت مدیران مختلف به افتخارات زیادی دست پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در دوره جدید برنامه های مختلف داریم که راهبردهای انجمن در سال ۹۶ را نشان می دهد . تمام موسسات وابسته به سازمان سینمایی در دوره جدید ملاحظات و ماموریت هایی برای بهبود وضعیت سینمایی برعهده دارند و همه ذیل شعار افزایش سهم سینمای ایران در بازار بصری ایران ،منطقه و جهان است. در واقع هدف اصلی سازمان سینمایی افزایش خوراک بصری تولیدات تلویزیونی سینمایی نمایش خانگی و … در ایران منطقه و جهان است.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان افزود: انجمن به غیر از بحث آموزش تنها متولی تولید کننده فیلم کوتاه در ساختار مختلف در ایران است. در این دوره تمام برنامه هایمان از حضور بین المللی گرفته تا جشنواره های منطقه ای را به تولید معطوف می کنیم تا سهم مان را در بازار افزایش دهیم.

neshast-javan2

وی گفت: در این دوره با توافقی که با آقای حیدریان  رئیس سازمان سینمایی داشتیم بودجه انجمن افزایش پیدا کرده اما هزینه های پشتیبانی را کاهش دادیم اما پولی که برای تولید فیلم کوتاه درنظر گرفتیم به مراتب بیشتر از پارسال است.

موسوی با بیان اینکه انجمن سینمای جوانان از مدیران توانمندی در حوزه های مختلف برخوردار است گفت: ارتقاء آموزش ،اعتبار مستقیم به هنرمندان ،کاهش هزینه های سینمایی و افزایش بودجه از برنامه ای مهم ما در این دوره از فعالیتمان در انجمن سینمای جوانان است.

وی گفت: جشنواره فیلم کوتاه از مهمترین و موجه ترین جشنواره در منطقه و خاورمیانه است که به همت هنرمندان ، مدیران و رسانه ها برگزار می شود. امسال هم در بخش بین الملل جشنواره با رشد خوبی مواجه بودیم. پارسال در بخش بین الملل ۳۶۶۸ فیلم به دبیر خانه ارسال شد که امسال این رقم به ۵۹۵۹ فیلم ارتقا پیدا کرد. هفت نفر از زبده ترین فیلمسازان فیلم کوتاه در این بخش آثار را ارزیابی می کنند و تا کنون نزدیک به ۳۵۰۰ فیلم دیده شده.

از ۱۱۷ کشور جهان از قبیل آمریکا ،هند،آلمان،برزیل، کانادا، ترکیه و… به دبیرخانه فیلم ارسال شده است.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان همچنین گفت: جشنواره فیلم کوتاه امسال کمی زودتر از تاریخ ۲۵ تا ۳۰ مهر در پردیس سینمایی چهارسو برگزار می شود. در بخش فیلم های داخلی تا امروز ۶۵۰ اثر شرکت کرده اند که فرصت ارسال آثار تا ۲۰تیر است.

وی همچنین با اشاره یه اینکه باید به افق جهانی فکر کنیم  گفت: آقای فرخنده کیش سال گذشته با اعتدال و کاهش هزینه ها جشنواره را برگزار کرد اما ما امسال هزینه ها را باز هم کاهش می دهیم. وقتی وارد انجمن شدم اعتبارات این انجمن من را یاد اعتبارات تئاتر انداخت.

موسوی گفت: بر مسئولیت خود در بحث آموزش کاملا واقفیم و بسیار هم ایده داریم و کشف استعداد جوانان را وظیفه خود می دانیم.

همچنین آرش عباسی مدیرروابط عمومی انجمن در سخنانی گفت: عمده ترین مسئولیت انجمن برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کوتاه، سه جشنواره منطقه ای و یک پاتوق فیلم کوتاه است. پاتوق فیلم کوتاه فرصت زیادی را برای دیده شدن فیلم کوتاه فراهم می کند و مهمترین راه دیده شدن این آثار است که لازم است مورد حمایت قرار بگیرد. این پاتوق هر هفته دوشنبه در پردیس چهارسو برگزار می شود.

* در حاشیه:

یکی از نکات چشمگیر  در جلسه نشست امروز انجمن سینمای جوانان ایران ؛تبلیغ نمایش «آناکارنینا» بود که به روی لیوان های آب خوری روی میز طراحی شده بود و نکته جالب توجه اینکه کارگردانی این نمایش بر عهده آرش عباسی مدیر روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران بود.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>