سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ تیر ۱۳۹۶ در ۵:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

دو کارگردان ارمنستانی برای شرکت در هفته فیلم ارمنستان به ایران می‌آیند

hafte-film-armanestan

آرام شهبازیان و آرن واتیان دو کارگردان ارمنستانی برای شرکت در هفته فیلم جمهوری ارمنستان به ایران می‌آیند.

به گزارش سوره سینما، آرام شهبازیان و آرن واتیان دو کارگردانی هستند که همزمان باهفته فیلم جمهوری ارمنستان به کشورمان  می‌آیند تا در برنامه‌های این هفته شرکت کنند.

آرام شهبازیان متولد سال ۱۹۷۱در ارمنستان است، در سال ۱۹۹۴ از موسسه تئاتر و سینمای دولتی ایروان در رشته کارگردانی فارغ التحصیل شد. از سال ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۷ در لا فیمیس در رشته کارگردانی فیلم تحصیل کرد. وی رییس شرکت تلویزیون ارمنستان(Ar TV)،مدیر شرکت تلوزیون عمومی ارمنستان (Armenian Public TV) و معاون مدیر استودیو «های فیلم» بود. هم اکنون برای تلویزیون شوقاکات کار می کند. در سال ۲۰۰۵ جایزه جشنواره بین المللی فیلم مسکو را در بخش چشم انداز برای فیلم کوتاه آکنر گرفت و درسال ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ جایزه بهترین کارگردانی را در بخش فیلمسازان جوان ایروان جشنواره بین المللی فیلم با نام (Yes em) دریافت کرد.

آرن واتیان در سال ۱۹۷۷ در ایروان ارمنستان بدنیا آمد، فارغ التحصیل رشته کارگردانی از موسسه آموزش عالی ایروان است،از سال۱۹۹۹بازیگر تئاتر دراماتیک ایروان بوده است و در چندین فیلم نیز ایفای نقش کرده است.

در سال ۲۰۱۲ فیلم کوتاه (مرد رسی) را کارگردانی کرد و توانست مدال طلای فیلم کوتاه جشنواره بین المللی فیلم یونیکا اتریش را در بخش «بهترین فیلم های حرفه ای» بدست آورد.

هفته فیلم جمهوری ارمنستان از ۱تا ۷ مرداد ۱۳۹۶ توسط گروه سینمایی هنروتجربه در خانه هنرمندان، پردیس هویزه مشهد و پردیس گلستان شیراز برگزار شود .

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>