سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ تیر ۱۳۹۶ در ۱:۳۹ ب.ظ چاپ مطلب

جلسه مشترک جشنواره فیلم سلامت و انجمن اهدای عضو/ اعلام آمادگی برای همکاری با فیلمسازان

jashnvare-salamat

رییس انجمن اهدای عضو در جلسه مشترک با مدیران دومین جشنواره فیلم سلامت از اعلام آمادگی این انجمن برای همراهی و همکاری با سینماگران کشورمان خبر داد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم سلامت، جلسه مشترک مدیران انجمن اهداء عضو و دست اندرکاران دومین جشنواره فیلم سلامت برگزار شد.

در ابتدای جلسه مدیرعامل انجمن اهداء عضو ایران گفت: سال گذشته در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم سلامت بسیاری از حاضرین  و مدیران جشنواره کارت اهداء عضو را پر کردند.

کتایون نجفی زاده ادامه داد: بهتر است درباره فیلم‌هایی که قرار است درباره اهداء عضو ساخته می شود از مشاوره های ما استفاده کنند تا مواردی که در فیلم هایشان به تصویر می کشند صحیح باشد.اگر فیلمسازانی که می‌خواهند درباره موضوع اهداء عضو فیلم بسازند فیلمنامه شان مورد تایید ما باشد به آنها لوکیشن‌هایی در بیمارستان‌ها برای ساخت فیلمشان معرفی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: فیلم «فصل نرگس» با مشاوره انجمن اهداء عضو ساخته شده است و وقتی تمام شد توسط خود ما بازنگری شد و حتی ایراد کوچکی که داشت و برطرف شد و ایده این اثر جدید و کارشناسی شده بود.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم با همراهی با فیلمسازان امکانات مورد نظر آنان را برای فیلمسازی از جمله رفتن به داخل بیمارستان ها و یا تماس با اهداکنندگان عضو را فراهم کنیم.

مدیرعامل انجمن اهداء عضو همچنین گفت: در جشنواره فیلم فجر هم برای بخش اراده تجلی ملی فیلم ها با موضوع اهدا عضو را داوری می کردیم و جایزه می دادیم. انجمن ما به دلیل اینکه هدفش فرهنگی است افراد فرهنگی در هیات مدیره و هیات امنا حضور دارند. هنرمندانی همچون جواد نوروزبیگی ، شریعت پناهی و علی اصغر پورمحمدی در هیات مدیره انجمن حضور داشته و فرهیختگانی همچون پرویز پرستویی ، مجید مجیدی، ثریا قاسمی د ر هیات امنای انجمن حضور دارند که همواره در موضوع اهدای عضو یار و یاور بوده و هستند.

وی ادامه داد: برخی فیلمسازان در حوزه مستند و داستانی به انجمن مراجعه می کنند و ما به آنها ایده می‌دهیم و داستان مواردی را که اتفاق افتاده برای آنان بازگو می کنیم و آنها هم استقبال می کنند و به دنبال ساخت آن می روند.

نجفی زاده در ادامه این جلسه یاداور شد: اسپانیا اولین کشور در اهداء عضو است تا آنجا که در کنار اتاق اهدای عضو تلویزیونی وجود دارد که رسانه‌ها در جریان امور قرار می‌گیرند. در همه جای دنیا برای اهدا عضور از خانواده اجازه می‌گیرند.

وی ادامه داد: در ایران رتبه اول کشور در اهدای عضو را یاسوج دارد و کشور ماجز کشورهای سخت گیر در اهدای عضو است.

در ادامه این جلسه دکتر مجید کیالاسار نیز گفت: سال گذشته در دوره اول جشنواره فیلم سلامت گروهی از فیلمسازان از مستندسازان و فیلمسازان بلند به انجمن‌ها می‌رفتند و فعالیت‌های آنها را می‌دیدند و در فیلم‌هایشان استفاده می‌کردند و امیدواریم امسال نیز این روند ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: فیلمسازان و مخصوصا مستندسازان به سراغ انجمن ها برای ساخت فیلم هایشان می‌رفتند. به عنوان مثال، سال گذشته برای بیماری اوتیسم  مراجعه کرده بودند و امسال می‌خواهیم فیلمسازان به انجمن اهدای عضو مراجعه کنند.

در ادامه مهدی قربانپور مدیر اجرایی جشنواره نیز گفت: مستندسازان در زمینه تحقیق درباره بیماری‌ها و مراجعه به نهاد و سازمان‌‎های مرتبط فعال تر هستند و تا به امروز مشارکت بیشتری داشتند.

وی ادامه داد: برای امسال تصمیم داریم تا فیلم‌های جشنواره را در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور نمایش دهیم زیرا در استان ها پتانسیل زیادی وجود دارد. به عنوان مثال،در مازندران کودکی دچار مغز مغزی شده بود و اعضای بدنش را به ۴ نفر اهدا کرده بود به نظرم  این موارد قابلیت تبدیل شدن به فیلم را دارد  اما نیاز به فرهنگ سازی دارد.

مدیر اجرایی جشنواره فیلم سلامت ادامه داد: بهتر است درباره اتفاقاتی که در انجمن اهدای عضو می افتد مستندها و تصاویری داشته باشید تا در اختیار فیلمسازان قرار گیرد و در طول سال گروه مستندسازی داشته باشید که همان لحظه اتفاقات با دوربین این لحظات را ثبت کنند و تبدیل به فیلم مستند کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>