سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ تیر ۱۳۹۶ در ۲:۰۱ ب.ظ چاپ مطلب

رونمایی از کتاب تجربه‌های تولید یک فیلم کوتاه یا مستند در جشنواره فیلم شهر

shahr tajrobe

کتاب آموزشی انتقال تجربه‌های تینا پاکروان، آیدا پناهنده و ارسلان امیری، لقمان خالدی، محمود رحمانی و افشین هاشمی از تولید یک فیلم کوتاه یا مستند، همزمان با ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر رونمایی و عرضه می‌شود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، کتاب آموزشی انتقال تجربه‌های ۶ فیلمساز جوان از تولید یک فیلم کوتاه یا مستند، حاصل گزارش‌ها و درس‌گفتارهای شفاهی پنج جلسه از باشگاه فیلم کوتاه و مستند شهر است که سال گذشته به همت موسسه تصویر شهر در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در این جلسات، تینا پاکروان، آیدا پناهنده و ارسلان امیری، لقمان خالدی، محمود رحمانی و افشین هاشمی تجربه‌های خود را از ساخت یک فیلم کوتاه یا مستند با حاضران به اشتراک گذاشتند و به پرسش‌های آن‌ها، پاسخ دادند.

در این جلسات، فیلم‌های «اینجا شهر من بود» (تینا پاکروان)، «اتاق امن» (آیدا پناهنده و ارسلان امیری)، «مشترک مورد نظر» (لقمان خالدی)، «مدار صفر درجه» و «نفت سفید» (محمود رحمانی) و «پرتره» (بهنام عابدی و با بازی افشین هاشمی) به نمایش در آمدند. سپس هر یک از ۶ فیلمساز نام‌برده شده، درباره یکی از موضوعات: مسیر فیلمسازی از فیلم کوتاه تا بلند، از ایده تا کارگردانی، بازیگری در فیلم کوتاه، داستان‌گویی در فیلم مستند و فیلمسازی در ابعاد جهانی، تجربه‌های خود را بیان کردند.

این کتاب به منظور بهره‌مندی عمومی و رایگان محتوای آموزشی و همچنین استفاده از تجربیات فیلمسازان جوان و شاخص کشور، در دو نسخه چاپی و برخط توسط روابط عمومی جشنواره عرضه می‌شود. همچنین گزیده‌ای از فیلم این جلسات، در پرتال آژانس فیلم تهران منتشر خواهد شد.

ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر ۹ تا ۱۴ مردادماه به دبیری سیدعلی احمدی در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>