سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ مرداد ۱۳۹۶ در ۱۱:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب

تولید مشترک انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای توسط نیروی دریایی و سازمان سینمایی حوزه هنری

hoze-daryai-1

نشست مشترک تعدادی از مسئولین نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با محمد حمزه زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری به منظور تبادل نظر، همکاری و برنامه‌ریزی برای تولیدات مشترک برگزار شد.

به گزارش سوره سینما، روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری با اعلام این خبر افزود: این نشست مشترک با حضور «محمد حمزه زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری، امیردریادار رمضانی معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات نداجا، بهزاد تشکر مدیرحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی دریایی و مهندس شهرام رشدی، مدیر نرم افزار معاونت فاوا و نیز، علی قربانی معاون اجرایی سازمان سینمایی حوزه هنری، احسان کاوه مدیرمرکز تلویزیون و انیمیشن سوره، سیدمحمد حسینی مدیرمرکز تولید متن سازمان سینمایی و یزدان عشیری مدیر روابط عمومی و امور محافل سازمان سینمایی حوزه هنری» برگزار شد.

بهزاد تشکر مدیرحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی دریایی کشور در ابتدای این نشست عنوان کرد: پیرو شرفیابی جمعی از فرماندهان و معاونین نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی محضر مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر اهمیت فضای مجازی و لزوم طراحی و تولید بازی‌های جنگی با بهره‌گیری از توانایی، استعداد و پشتکار نیروهای خلاق و جوانان و بکارگیری شخصیت‌ها، نام‌ها و قهرمان‌های ایرانی و شعاع تاثیرگذاری این محصولات در افکار عمومی، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مصمم است تا فرمایشات مقام معظم رهبری را در این زمینه به مرحله اجرا درآورد.

وی ادامه داد: نیروی دریایی در اجرای این طرح چند هدف را دنبال می‌کند: اول ساخت انیمیشن، دوم استفاده از کارشناسان نیروی دریایی تا بتوانند از ظرفیت‌های به حق و امکانات بالای حوزه هنری انقلاب اسلامی در این زمینه بهره‌مند شوند و کارهای آتی و آینده کارشناسان نیروی دریایی در این مسیر قرار خواهد گرفت.

hoze-daryai-2

در ادامه امیر رمضانی، معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات نداجا با اشاره به اینکه بعد از برگزاری جلسات متعدد برای حضور پرقدرت نیروی دریایی در فضای مجازی تصمیم گرفتیم با مرکز انیمیشن حوزه هنری همکاری داشته باشیم. خاطرنشان ساخت: در نظر داریم ابتدا، از تولید انیمیشن کوتاه مدت با مشارکت نیروی دریایی کار را آغاز کنیم و بعد از آن، انیمیشن‌ها را در قالب سریال سازی ادامه دهیم تا به سمت «گیم رایانه‌ای» هم برویم.

وی معتقد است در هر لباسی که باشیم سربازیم و خود را ملزم به اطاعت از فرمایشات آقا می‌دانیم. در حال حاضر بحث حضور نیروی دریایی در فضای مجازی مطرح است می‌خواهیم نیروی دریایی راهبردی مجازی داشته باشیم.

به گفته وی، همانطور که نیروی دریایی در شرایط فعلی از جایگاه مهمی در سطح داخل و بین الملل برخوردار است و عملکرد درست این نیرو باعث ارتقا کشور در سطح بین المللی شده است می‌خواهیم این اتفاق در فضای مجازی هم گسترش پیدا کند و از این فرصت استفاده کنیم تا اهداف نیرو دریایی و کشور را در فضای مجازی برای کشور، ملت و خارج از ایران توسعه دهیم و همچنانکه فعالیت‌ها و ماموریت‌های این نیرو در دنیای واقعی به شکل درستی پیش می‌رود در فضای مجازی هم از تاثیرات مثبت بهره ببریم.

امیر رمضانی تاکید کرد: ما با هدف و برنامه ریزی در این مسیر گام بر می‌داریم. هم در تولید محتوا برای اطلاع رسانی و آگاهی اذهان عمومی و ترجیحا، قشر کودک و نوجوان به بالا، و هم، در بخش تولید بازی و نیز، بحث تولید انیمیشن‌ها و سریال‌های بلند.

وی اظهار داشت: تمام این بحث‌ها در حال حاضر به صورت گمانه زنی و برنامه ریزی مطرح می‌شود و ما نیاز به حمایت سازمان سینمایی حوزه هنری داریم. امیدواریم حوزه هنری از این طرح همکاری پشتیبانی کند تا به روند تولید کار سرعت ببخشیم. اما آنچه که برای ما در حال حاضراهمیت دارد انجام موفقیت آمیز کار است و تصمیم داریم زیربنایی و ساختاری و آینده نگر به این محصولی که می‌خواهیم تولید کنیم نگاه داشته باشیم.

احسان کاوه مدیر مرکز تلویزیون و انیمیشن سوره نیز گفت: بحث تبلیغات و تنظیم افکار عمومی در این مسیر بسیار حائز اهمیت است و برای شناخته شدن بازی، اسم بازی و کاراکترها باید با مخاطب ارتباط برقرار کرد.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد دادیم در مرحله اول در این زمینه سریال و بعد فیلم سینمایی تولید کنیم تا از سود حاصل از آنها بتوانیم بازی را آماده کنیم، خاطرنشان ساخت: نیروی دریایی به عنوان مثال در «مکران» در کنار کار امنیتی و مرزبانی کار فرهنگی بیشماری انجام داده که این کار فرهنگی آنها در تعامل با افکار عمومی ارزش زیادی دارد. همچنین نیروی دریای پتانسیل قوی جذابى همچون دریا، لباسهاى خاص، ناوها، ناوچه‌ها و … دارد که در کنار بحث اقتدار و قدرت، مهربانی و تلاش براى بهبود شرایط ساحل نشینان را دارد.

hoze-daryai-3

کاوه با بیان اینکه وقتی کاراکترهاى یک بازی به واسطه ى پخش سریال و فیلم سینمایى در میان مردم جا افتاده باشد، این بازى تبدیل به برند می‌شود و همه آن را می‌شناسند و از تبلیغ آن برای فروش محصولات خود استفاده می‌کنند افزود: به اعتقاد ما روی هویت نیروی دریایی بیشتر از این هم می‌توان کار کرد. نیاز است روی پتانسیل نیروی دریایی تحقیق و بررسی داشت برای مضامین مختلف از زندگی و مراوده تفنگداران دریایی با ساحل نشینان گرفته تا بحث‌های آموزشی، موضوعات داخلی نیروی دریایی یا خاطرات دفاع مقدس و با تم‌های مختلف … اما آنچه حایز اهمیت است داشتن پتانسل موجود در این سناریوها است. طبیعتا تولید یک نمونه با هدف نزدیک کردن افکار تصمیمگیران این مبحث ضرورى به نظر مى رسد و ما هم نمونه‌هاى بسیارى از کارهاى انیمیشن مرتبط با دریا جمع آورى و مطالعه کردیم و سعى داریم چند پیشنهاد تکنیکى و محتوایى به نیرو بدهیم تا با انتخاب یکى از آنها و تولید یک کار کوتاه نظرات همه تجمیع شده و سپس گامهاى بعدى کلید بخورد.

محمد حمزه زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری در این دیدار ضمن قدرشناسی از فعالیت‌های نیروی دریایی جمهوری اسلامی گفت: خوشبختانه، درک فرهنگی و شناخت جنس فعالیت فرهنگی هنری در نیرو دریایی وجود دارد و بسیار جدی هم وجود دارد؛ چند بارهم از تحلیل‌های صریح رهبری معظم و ابراز رضایتی که نسبت به این فعالیت‌ها داشته اند نشان می‌دهدکه هوشمندی و ظرفیت‌های لازم از جهات مختلف در نیروی دریایی وجود دارد.

وی ادامه داد: در حوزه‌های مختلف در خصوص اهمیت و نقش نیروی دریایی بویژه، در دفاع مقدس تاکنون، در عرصه موسیقی، ادبیات و … کتاب‌های زیادی تولید شده بویژه، برای نوجوانان یا ثبت خاطرات تاریخ شفاهی فرماندهان که همگی منظومه‌ای از فعالیت‌هایی را نشان می‌دهد در زمینه نیروی دریایی که به هم ربط پیدا می‌کند.

hoze-daryai-4

رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری با بیان اینکه در بخش سرود، رمان، داستان، ثبت تاریخ شفاهی این ظرفیت هم در حوزه هنری و هم در نیروی دریایی وجود دارد که مجموعه‌هایی با درجه کیفی بالا تولید شود، تصریح کرد: طرح‌های تولیدی زیادی با موضوع نیروی دریایی، جنگ‌های دریایی و فعالیت‌های این گروه در بخش‌های مختلف از جمله دفاع مقدس داریم که با اجازه نیروی دریایی می‌توانیم به تولید برسانیم و احتیاجی به سرمایه گذاری ما نیست و کار خودش سرمایه‌های لازم را دارد.

وی ادامه داد: در زمینه تولید و ثبت تاریخ شفاهی، رمان و داستان ما از نیروی دریایی توقع مالی نداریم. همین که فضا باز شود آنها را به آثار ادبی تبدیل می‌کنیم و اتفاقا، چنین تولیداتی مشتریان و سود خاص خود را دارد.

حمزه زاده خاطر نشان ساخت: اگرچه ما سابقه تولید در بخش بازی و انیمیشن نیروی دریایی را نداریم اما امیدواریم راه برای تامین منابع مالی این پروژه باز شود. کافی است یک نمونه از این محصول تولید شود بلافاصله، منابع مالی بخش خصوصی و دیگر منابع مالی برای حمایت قدم پیش می‌گذارند.

وی اضافه کرد: بخش بزرگی از اقتدار جمهوری اسلامی در نیروی دریایی تجلی یافته است و در واقع، پیشانی اقتدار و نمایش قدرت جمهوری اسلامی در خلیج فارس و مرزهای آبی، درحال حاضر نیروی دریایی و مرزبانی و امنیتی است که توسط این نیرو ایجاد شده است. قطعا، سینما نسبت به این بخش کم کاری داشته است. امید است مسیر این تولیدات مشترک گشوده شود تا زنجیره‌ای از محصولات مناسب و موثر متناسب جایگاه و شانیت نیروی دریایی به ثمر برسد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>