سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ مرداد ۱۳۹۶ در ۵:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

نکوداشت زنده‌یاد حبیب‌الله کاسه‌ساز در افتتاحیه جشنواره فیلم شهر

kasesaz-shahr

به پاس بیش از سه دهه فعالیت زنده‌یاد حبیب‌الله کاسه‌ساز تهیه‌کننده سینمای ایران، نکوداشت این سینماگر فقید در افتتاحیه ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر برگزار می‌شود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، حبیب‌الله کاسه‌ساز از جمله تهیه‌کنندگان و مدیران شاخص سینمای انقلاب و دفاع مقدس است که پس از تحمل یک دوره سخت بیماری، ۲۸ تیرماه ۱۳۹۶ در سن ۵۵ سالگی دار فانی را وداع گفت.

کاسه‌ساز علاوه بر تهیه‌کنندگی، فیلم سینمایی «کارناوال مرگ» را در مقام کارگردان جلوی دوربین برد که موسسه تصویر شهر یکی از تهیه‌کنندگان آن بود.

ستاد برگزاری ششمین جشنواره فیلم شهر به پاس تلاش ایشان برای سینمای ایران، نکوداشت این سینماگر فقید را در مراسم افتتاحیه برگزار می‌کند.

بر اساس این گزارش، حبیب‌الله کاسه‌ساز در سال ۱۳۴۱ در شهر تهران بدنیا آمد و در رشته‎ی فیلمنامه‌نویسی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر فارغ‌التحصیل شد. وی سال‌های زیادی از عمرش را در راه ارتقای سطح سینمای ایران صرف کرد و در این مدت، آثاری مانند کارناوال مرگ، ریسمان باز، ارابه مرگ، اخراجی‌ها، پروانه‌ای در مه، کنار رودخانه و مزرعه پدری از وی به یادگار مانده است.

کاسه‌ساز همچنین سوابق اجرایی مختلفی مانند مدیریت تولید و پشتیبانی امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، عضویت در هیأت مدیره‎ انجمن سینمای جوان ایران، عضویت در شورای عالی جوانان، عضویت در هیأت مدیره‎ شهرک سینمایی دفاع مقدس و… را تحربه کرده بود.

ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر از ۹ الی ۱۴ مردادماه به دبیری سیدعلی احمدی در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>