سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ مرداد ۱۳۹۶ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

همگردی «سینما و سلامت» در انجمن اوتیسم برگزار شد/ پیشنهاد تشکیل مرکز مستندسازی اوتیسم

otism-salamat

همگردی «سینما و سلامت» با حضور سینماگران در انجمن اوتیسم ایران برگزار شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی دومین جشنواره فیلم سلامت، مهدی قربانپور مدیر اجرایی جشنواره فیلم سلامت در ابتدای این دیدار گفت: پیشنهاد می کنیم مرکز مستندسازی اوتیسم تشکیل شود تا فیلم هایی‌که درباره این بیماری ساخته می شود منطبق با واقعیت باشد.

وی ادامه داد: می‌خواهیم فضایی ایجاد شود تا مستندسازان در این انجمن دائم در رفت و آمد باشند و پرونده هایی در اختیار مستندسازان قرار گیرد تا درباره این بیماری فیلم بسازند. پیشنهاد ما این است که سال ۹۷ را بر روی فعالیتهای فرهنگی تمرکز کنیم تا شرایطی برای برندسازی و نشان دادن فعالیتهای انجمن اوتیسم ایران فراهم شود.

قربان پور با بیان اینکه جنس جشنواره فیلم سلامت مردم محور است، گفت: مخاطب  این جشنواره عموم مردم هستند و امسال این جشنواره را از طریق تلویزیون پیش می بریم  زیرا نمی‌خواهیم مباحث سلامت را تنها به سالن سینما خلاصه کنیم.

جشنواره فیلم سلامت قصد دارد تا پل ارتباط بین سازمانهای مردم نهاد و حوزه سلامت باشد . باید کارهای مشارکتی برای تولیدات در این زمینه انجام دهیم.

این مستندسازهمچنین گفت: جشنواره فیلم سلامت وظیفه اش برقراری ارتباط هنرمندان با انجمن های حوزه سلامت است. امسال فیلم های خوبی برای جشنواره به خصوص در حوزه مستند داریم.

در ادامه دکتر محمد کیاسالار رئیس هیات انتخاب جشنواره فیلم سلامت نیز یادآور شد: سال گذشته در اولین دوره جشنواره، یک فیلم بلند سینمایی و پنج فیلم مستند درباره اوتیسم داشتیم و یکی از پانل‌های جشنواره نیز به موضوع اوتیسم اختصاص داشت. اما یکی از مشکلات اصلی در پرداختن به این بیماری آن است که علایمش بسیار متنوع و طیفش بسیار گسترده‌‌ است.

وی تاکید کرد: این گستردکی در حدی است که در پانل پارسال اوتیسم، یکی از اساتید روانپزشکی کودکان به صراحت گفت که من در طول سال‌های طبابتم تا به حال دو کودک اوتیستیک که کاملا مشابه همدیگر باشند، ندیده‌ام.

کیاسالار افزود: یکی دیگر از مشکلات، عدم همکاری بچه‌های اوتیسم با فیلمسازان است که انجمن می‌تواند در این زمینه به فیلمسازان کمک کند.

در ادامه دکتر سعیده صالح غفاری مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران گفت: ما می‌خواهیم با پیشنهادات شما بدانیم چه کارهایی باید انجام بدهیم تا از ظرفیت هایی که در انجمن وجود دارد به خوبی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه کودکان اوتیسم عقب مانده نیستند، افزود: اگر به موقع بیماری اوتیسم در کودکان تشخیص داده شود می توانند در جامعه به راحتی زندگی کنند و ما همیشه سعی کردیم در انجمن این بیماری را با رنگ روشن نشان دهیم.

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران گفت: به کمک شما می‌خواهیم اوتیسم را معرفی کنیم و تاثیر زیادی در مسئولان داشته باشیم زیرا درحال حاضر هیچ کدام از سازمان ها و نهادها همکاری نمی کنند. نباید اوتیسم را مخفی کرد و باید درباره آن حرف زد. وی با بیان اینکه باید دانش جامعه را در مورد این بیماری بالا ببریم ،افزود: پیشنهاد ما این است که به کمک مستندسازها برای این کودکان کلاس فیلمسازی بگذاریم زیرا در این مورد واکنش های خوبی گرفتیم و برایشان جذاب بود همانطور که در تئاتر هم فعالیت‌هایی داشته اند.

مدیرعامل انجمن اوتیسم یاداور شد: دوستانی که قصد تولید محتوایی برای این انجمن داشتند ابتدا فیلم را می ساختند و بعد به ما مراجعه می کردند اما امسال خوشبختانه ابتدا برای مشاوره به ما مراجعه می کنند و بعد فیلم می سازند.

مستندسازانی که در این دیدار حضور داشتند سوالاتی درباره بیماری پرسیدند و از دغدغه هایشان درباره اوتیسم گفتند.

کلیپی از انجمن اوتیسم ایران با حضور بازیگران سینما چون رضا کیانیان، آتیلا پسیانی، شبنم مقدمی، اشکان خطیبی و … پخش شد.

در این مراسم مهدی قربانپور مدیر اجرایی جشنواره فیلم سلامت، دکتر محمد کیاسالار رئیس هیات انتخاب جشنواره فیلم سلامت، دکتر سعیده صالح غفاری مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران و مستند سازانی همچون زهره ارسنجانی، محمدسام اسدی، کیوان اسلامی، محمود گل نراقی، ناهید رضایی، دری رضایی، فرزاد خوشدست، محمدحسینی جعفری، آذر مهرابی  نیز حضور داشتند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>