سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۲:۱۶ ب.ظ چاپ مطلب
امیدواری به رونق فرهنگ پس از انتخابات/

بازیگر فیلم بیضایی کارگردان می‌شود

jalali-tabar

علیرضا جلالی تبار از فیلمنامه نگارش شده ای توسط خودش خبر داد که پروانه هم دریافت کرده، اما هنوز مجال ساخت آن فراهم نشده است.

علیرضا جلالی تبار از فیلمنامه نگارش شده ای توسط خودش خبر داد که پروانه هم دریافت کرده، اما هنوز مجال ساخت آن فراهم نشده است.

جلالی تبار به سوره سینما توضیح داد: دو سال قبل فیلمنامه «خانه در ابر» را نوشتم که تصویب شد، اما بهای دلار بالا رفت و به علت مشکلات مالی نتوانستم اسپانسری پیدا کنم و فیلم کلید نخورد. منتظرم قیمت دلار هر چقدر که هست روی همان میزان ثابت باقی بماند و بالاتر نرود. این متن موضوعی خانوادگی دارد. البته نمی توان آن را در زمره آثار ملودرام دسته بندی کرد چون در یک فیلم ملودرام تم سوزناک قصه با آهنگ همراه می شود و متن من چنین ویژگی ای ندارد. قسمتهایی از قصه در ترکیه می گذرد و به طور کلی فکر می کنم کار خوبی از آب در آمده باشد که تهیه کننده برای آن پیدا شد و امیدوارم در آینده بتوان با پیشی گرفتن از سرعت افزایش قیمت دلار، کار را شروع کنیم!

بازیگر «وقتی همه خوابیم» درباره دلایل طولانی شدن غیبتش در سینما گفت: از آذر ماه گذشته تا امروز پروژه ای را نپذیرفته ام. من تا دو سال قبل از این دوران پرکاری را گذراندم، اما پس از آن پیشنهاداتی را داشتم که اصلا نمی شد اسم آن را پیشنهاد گذاشت. ضمن اینکه پرداخت دستمزدها همیشه وضعیت بدی داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سختگیرانه عمل می کند، توضیح داد: من در تلویزیون هم کار کرده ام، فیلم تجاری هم بازی کرده ام و تجربه کمدی هم دارم. پس این نشان می دهد بازیگر سخت گیری به لحاظ انتخاب نیستم و اگر مدتی است بیکارم به نا به سامان بودن اوضاع کلی سینما بر می گردد. در واقع آن شرایط حداقلی هم برای من فراهم نشد. در این مدت از هنر نه ارتزاق مادی داشته ام و نه روحی!

این بازیگر سینما با نگاهی امیدوارنه به آینده فرهنگ  اضافه کرد: شرایط پس از انتخابات ریاست جمهوری بهتر می شود و این چیزی است که در این سال ها ثابت شده . امیدوارم امسال هم شاهد رونق گرفتن همه چیز و از جمله فرهنگ باشیم. همچنین شرکت هنرمندان در امور سیاسی همیشه رواج داشته است و آنان حتی فرا تر از شورای شهر به مجلس هم راه پیدا کرده اند و نفس این اتفاق چیزی بدی نیست. حتما آن دوستانی که ثبت نام کرده بودند دارای تخصص بودند، اما من شخصا از چنین توانایی برخوردار نیستم.

علیرضا جلالی تبار بازی در فیلم های سینمایی «وقتی همه خوابیم» و «خنده در باران» را در کارنامه خود دارد.