سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ مرداد ۱۳۹۶ در ۱۱:۱۵ ق.ظ چاپ مطلب

سعید عقیقی: عبور از تاریخ نقدهنری، لازمه ماندگاری آثار است

saeed-aghighi

سعید عقیقی گفت: منتقدان گروهی به ظاهر خارج از سینما اما در بطن آن هستند و نظرشان به واقع برای اهالی سینما بیش ترین اهمیت را دارد. همه می دانیم که عبور از تاریخ نقدهنری، لازمه ماندگاری آثار است.

به گزارش سوره سینما، سعید عقیقی فیلمنامه نویس و منتقد با سابقه سینما  درگفت و گو با ستاد خبری جشن یازدهم گفت: منتقدان  گروهی به ظاهرخارج  از سینما  اما در بطن آن هستند و نظرشان به واقع  برای اهالی سینما بیش ترین اهمیت را دارد.

سعید عقیقی از علل ارزشمندی جوایز جشن منتقدان توضیح داد: نظر کارشناسی، خارج از نظام مندی های جشنواره ای  و محدودیت های موجود در انتخاب های هیات ها و کمیته های کارشناسی ،که بخشی از استدلال هایش به شکل مقاله و سخنرانی در طول سال ارائه  می شود و بخشی دیگر به شکل جمع بندی در انتخاب های جشن ابراز می شود، چرایی ارزش بالای جایزه این جشن برای همگان را پاسخ می دهد.

این هنرمند در ادامه  اشاره کرد: منتقدان  گروهی به ظاهرخارج  از سینما  اما در بطن آن هستند و نظرشان به واقع  برای اهالی سینما بیش ترین اهمیت را دارد. همه می دانیم که عبور از تاریخ نقدهنری، لازمه  ماندگاری آثار است.همچنین لذت همراهی با این جمع و تشویق شدن از جانب آنان، چیزی نیست که  کسی بخواهد از دست بدهد.

عقیقی از رخداد به یاد ماندنی در دوره های مختلف این جشن تعریف کرد: خاطره جذابی از شوخی من با آقای امید روحانی دوست و همکار عزیزم را درجشن منتقدان  دو سال گذشته را به یاد می آورم که حضور او در عرصه مختلف را با مزاح مطرح کردم و لحظه صمیمی و به یاد ماندنی برای من و احتمالا امید روحانی و حضار رقم خورد.

او در پایان درباره برگزاری جشن پیش رو تاکید کرد: امیدوارم این جشن به  شایستگی  برگزار شود و برای عوامل اجرایی یازدهمین دوره جشن منتقدان آرزوی موفقیت دارم.

یازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران اواخر مرداد ماه برگزار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>