سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ مرداد ۱۳۹۶ در ۱:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
گزارش نشست رسانه‌ای یازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ؛

جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران ۲۶ مرداد برگزار می‌شود

neshast-montaghedan-1

دبیر یازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران از برپایی این جشن در تاریخ پنج‌شنبه ۲۶ مرداد با یادی از علی معلم و تقدیر از جمشید هاشم‌پور، گوهر خیراندیش، جمال امید و فرید مصطفوی خبرداد.

به گزارش سوره سینما ، نشست رسانه‌ای یازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی با حضور دبیر جشن  و اهالی رسانه در سالن کنفرانس مرکز آفرینشهای فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در این نشست جعفر گودرزی دبیر جشن یازدهم، جواد طوسی رئیس انجمن منتقدان وعلی علایی مدیر بخش آکادمیک جشن هریک به ذکر جزئیات و بخش هایی در خصوص جشن  انجمن منتقدان پرداختند.

در ابتدای نشست کامران ملکی با خوشامدگویی به رسانه ها گفت: این جمع جلسه خانوادگی است که میان اهالی رسانه و مطبوعات با متولیان جشن انجمن منتقدان برگزار می شود و به نوعی تشریک مساعی میان اهالی قلم با انجمن منتقدان به حساب می آید.

وی ادامه داد: همانطور که همه می دانیم آقای جعفر گودرزی یکی از باسابقه ترین منتقدین سینمای ایران هستند و زمانی که هنوز هیچ کدام ما وارد کار رسانه نشده بودیم ایشان در نشریات تخصصی می نوشتند.

جعفر گودرزی دبیر جشن انجمن منتقدان در ادامه گفت: من در جایگاهی که باشم همکار شما هستم و افتخار می کنم که میزبان شما هستم و همینطور امسال که به عنوان دبیر جشن یازدهم فعالیت دارم.

وی ادامه داد: بعد از برگزاری جلسات مختلف و بررسی های متعدد به این نتیجه رسیدیم که جشن امسال را باشکوه تر از سال های گذشته برگزار کنیم؛ گرچند سالهای اخیر به همت آقای کثیریان و علایی شاهد برگزاری جشن های خوبی بودیم اما همواره تلاش ما این است که هرسال بهتر از سال گذشته باشیم.

neshast-montaghedan-2

گودرزی با اشاره به اینکه توجه به جلوه های فرهنگی هنری سینما از شاخصه های مهم این جشن است گفت: با توجه به اینکه سینما درحال حاضر به گیشه و آمار فروش توجه بیشتری دارد جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی به وجه هنری فیلم ها توجه بیشتری می کند  و رای های این انجمن پاک و تمیز و بدون شائبه است. امیدواریم امسال هم  رای آکادمی انجمن شسته و رفته و  قابل قبول باشد.

وی گفت: جشن انجمن منتقدان امسال ۲۶ مرداد ساعت ۷ بعداظهر در مرکز آفرینشهای فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود .امسال از چهار عزیز تقدیر به عمل می آید و برایشان بزرگداشت برگزار می کنیم ؛ آقایان جمشید هاشم پور ،فرید مصطفوی و جمال امید همینطور خانم گوهر خیراندیش  کسانی هستند که مورد تقدیر قرار می گیرند ضمن اینکه یاد علی معلم را هم در این جشن گرامی خواهیم داشت.

گودرزی همچنین گفت: امسال فیلم های کوتاه ،مستند و نوشتار سینمایی در این جشن داوری نشدند و تصمیم داریم در جشنواره های خاص آنها از برگزیدگان آن تقدیر کینم تا از طولانی بودن برگزاری جشن بکاهیم.

گودرزی با اشاره به  پخش زنده اینترنتی جشن  از شبکه آیو گفت:بانک رفاه حامی مالی جشن یازدهم است. امیدواریم جشنی درخور و شان اهالی سینما برگزار کنیم.

جواد طوسی رئیس انجمن منتقدان در این نشست گفت: ضرورت مستقل بودن جشن و اختیار عمل داشتن دبیر در این جشن کاملا حس می شد به طوریکه ما دست دبیر را در برگزاری جشن  باز گذاشتیم . تلاش مجدانه ای در زمینه ثبت آرا صورت گرفته و این تلاش در نظرسنجی ها کاملا دیده می شود در شرایطی جشن را برگزار می کنیم که دوران گذار را به سر می بریم  و این ها همه تاثیر خود را خواهد گذاشت. در هر وضعیتی که باشیم سعی می کنیم ویترین فرهنگی انجمن منتقدان را حفظ کنیم.

علی علایی مدیر بخش آکادمی جشن در ادامه گفت:  ششمین سال است که از همه اعضا می خواهیم در رای دادن فیلم ها شرکت کنند. دو ماه  ونیم طول کشید تا به جمع بندی لازم برای رای ها برسم در این شش سال اعتماد کامل به من وجود داشته  و من هم با اعتقاد کامل از آراء محافظت کردم و تا به امروز کسی از رای ها خبر ندارد حتی آقای طوسی هم از نتایج و ماحصل کار خبردار نیست.

neshast-montaghedan-3

این منتقد در ادامه صحبتش گفت: امسال با توجه به حذف بخشی از قسمت کار داوری کمتر شده اما به طور کل ۳۵۲ هنرمند کارشان در ۱۳ رشته  مورد ارزیابی قرار گرفته است . ونکته مهم دیگر اینکه باید دراینجا به آن اشاره کنم اینکه آراء دوستان نتقد با هم برابر نیست به عنوان مثال وزن رای آقای طوسی یا خسرو دهقان به هیچ عنوان با رای کسی که تازه عضو این انجمن شده نخواهد بود به عبارتی وزن رای ها کاملا متفاوت است.

بعد از رونمایی از پوستر جشن منتقدان که طراحی آن را علی باقری برعهده داشت او گفت: برای انجمن منتقدان کار کردن به واقع سخت و دشوار است  واین اولین افتخار همکاری من با این جشن است و امیدوارم تداوم داشته باشد.

یازدهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی پنج شنبه ۲۶ مرداد ساعت ۱۹ در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

جعفر گودرزی (دبیر جشن یازدهم)، جواد طوسی(رئیس انجمن منتقدان) وعلی علایی(مدیر بخش آکادمیک جشن)،اسماعیل میهن دوست(بازرس شورای مرکزی)،علی باقری(طراح پوستر)،سیاوش حقیقی(مشاور دبیر اجرایی)،میثم میرزایی(مدیر هنری)، کامران ملکلی (عضو شورای مرکزی  و هیات مدیره خانه سینما)،مسعود بهارلو(مدیر کمیته تشریفات)،مهیار جوادی فر(مدیر ارتباطات رسانه ای) و علی افشار(مدیر روابط عمومی جشن) در این نشست حضور داشتند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>