سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ شهریور ۱۳۹۶ در ۱۰:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
همزمان با اکران «ماجرای یک حرفه» ؛

مراسم یادبود نیما طباطبایی در جشنواره فیلم سلامت برگزار شد

bozorgdash-tabatabaee

همزمان با اکران فیلم مستند «ماجرای یک حرفه» در جشنواره فیلم سلامت مراسم یادبود نیما طباطبایی با حضور هنرمندان برگزار شد.

به گزارش سوره سینما، در این مراسم پوستر یادبود نیما طباطبایی توسط ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره فیلم سلامت، مسعود رایگان، درنا و دنیا مدنی، محمد رضا فروتن، نازنین بیاتی، محمد کارت و… امضا شد.

پس از امضای پوستر یادبود این سینماگر جوان که سال گذشته در پی یک عارضه مغزی درگذشت، فیلم مستند «ماجرای یک حرفه» به نمایش در آمد.

پیش از اکران فیلم مسعود رایگان، دنیا و درنا مدنی بر روی سن حضور یافتند.

دنیا مدنی گفت: نیما برای حرفه‌اش بسیار تلاش کرد، اگر ساختن این فیلم به چند ساعت بیشتر بودن او در کنار ما کمک کرده باشد برای من بسیار ارزشمند است. نیما در شرایط خاصی این فیلم را ساخت.

مسعود رایگان بیان کرد: جای نیما در بین ما خیلی خالی است. در راه فکر می‌کردم که در مورد نیما چه بگویم، نیمایی که جان و جهانش را از دست داد. ما هم این فیلم را ندیدیم و او دکوپاژ را در تخت بیمارستان تکمیل کرد.

وی ادامه داد: نیما خیلی رفیق باز بود و این رفقا پس از فوت نیما جای خالی او را  تا حدی برای ما پر کردند. باید قبول کنیم که از مرگ‌ هیچ گریزی نیست.

رایگان اظهار کرد: نیما قربانی هوا و محیط زیست نا سالم شد. ما با وزیر بهداشت در جلسه‌ای حضور داشتیم که در آنجا تابلویی نصب شده بود و روی آن نوشته بود هر کسی در روز باید ۵ وعده میوه بخورد. در آنجا به وزیر گفتم یک راننده کامیونی که با شرایط سخت کار می‌کند چگونه می‌تواند روزی ۵ وعده میوه بخورد. آن هم در شرایطی که حتی میوه سالم هم نداریم و حتی روی سیب که بهترین میوه است، مواد شیمیایی وجود دارد.

وی افزود: هزاران نفر مثل نیما قربانی سرطان شده‌اند. هوای پاک یک مدیریت خوب می‌خواهد و با مدیریت درست می‌توان به راحتی این مشکل را حل کرد. به قول استاد این سینه پر است اما ترجیح می‌دهم کمتر صحبت کنم.  نیما عاشق زندگی بود و اصلا فکر نمی‌کرد از بین ما برود. نیما دردانه خانواده ما بود، شاد باشید و لذت ببریم از دیدن فیلم نیما.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>