سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ شهریور ۱۳۹۶ در ۲:۱۲ ب.ظ چاپ مطلب

آئین بزرگداشت‌های جشن سینمای ایران ۱۹ شهریور برگزار می‌شود

khane-cinema-bozorgdasht

آئین بزرگداشت‌های نوزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران ۱۹ شهریور در تالار ایوان شمس برگزار می‌شود.

به گزارش سوره سینما، مراسم بزرگداشت سیروس ابراهیم زاده، کیانوش عیاری و حسین علیزاده در نوزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران برگزار می شود و جایزه سیف الله داد نیز به پاس یک عمر خدمت به فرهنگ و هنر ایران به دکتر محمدحسن خوشنویس اهدا خواهد شد.

این مراسم با حضور سینماگران، مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی و هنری کشورمان ساعت ۱۹:۳۰ روز یکشنبه نوزدهم شهریورماه در تالار ایوان شمس برگزار می شود.

سیروس ابراهیم زاده: متولد سال ۱۳۱۶ در اردبیل، از بازیگران با سابقه و پیش کسوت  تلویزیون، تئاتر و سینمای ایران است. وی پس از اخذ لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران به طور همزمان در رشته های تئاتر از مدرسه هنرهای دراماتیک و موسیقی از دانشگاه بیرمنگام انگلستان فارغ التحصیل شده است.

ابراهیم زاده فعالیتش را از سال ۱۳۴۶ در رادیو و تلویزیون آغاز کرد و در بسیاری از فیلم های سینمایی از جمله :ستارخانکمال الملک تحفه ها-  برخورد-  مجسمه – چهره – هتل کارتن – ساغر-  مومیایی۳ مسافر ری  –دلبران- عشق فیلم  – شمعی در باد  – مکس – عروس فراری- تردست  -شام عروسی  -تله – اسب  – مقلد شیطان- سوغات فرنگ – تاکسی نارنجی- عروسک و…  ایفای نقش داشته است.

کیانوش عیاری:  متولد ۲۳ اردیبهشت ۱۳۳۰ در اهواز، نویسنده، کارگردان و تهیه کننده سینمای ایران است. او ساخت فیلم های کوتاه ۸ میلیمتری را در سینمای آزاد اهواز آغاز کرد و فعالیت حرفه ای خود را با نگارش فیلمنامه و کاگردانی فیلم تنوره دیو آغاز کرد.

شبح کژدم، روز باشکوه، دو نیمه سیب، آبادانی ها، شاخ گاو، بودن یا نبودن، سفره ایرانی، بیدار شو آرزو، خانه پدری و کاناپه برخی از آثار عیاری در مقام نویسنده، کارگردانی و تهیه کنندگی است و علاوه بر آن فیلم های سینمایی بسیاری را نوشته و یا کارگردانی کرده است.

وی همچنین به عنوان تدوین کننده، طراح صحنه و لباس، مشاور کارگردان در سینما تجربیاتی داشته و مجموعه های روزگار قریب، هزاران چشم و ۸۷ متر را نیز  ساخته است.

عیاری در جشنواره های داخلی و بین المللی نامزد و همچنین برنده جوایز بسیاری بوده است.

حسین علیزاده: متولد اول شهریور ۱۳۳۰ در تهران، ردیف دان، آهنگساز، پژوهشگر و نوازنده و مدرس شهیر موسیقی کشور است.

حسین علیزاده پس از طی هنرستان موسیقی به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران رفت و همزمان در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی نیز به تحصیل و اجرای کنسرت پرداخت. وی همچنین در دانشگاه برلین نیز تحصیل کرده است.

وی علاوه بر آثار موسیقیایی ماندگار کشور، موسیقی متن فیلم های دلشدگان، گبه، ابر و آفتاب، مدرسه ای که باد برد، ایران سرای من ، زشت و زیبا، دختران خورشید، عشق طاهر‌، لاک پشت ها هم پرواز می کنند، نیوه مانگ، آواز گنجشک ها، ملکه، در چشم باد و آسمان زرد کم عمق را ساخته است.

علیزاده بخشی از موسیقی متن فیلم ” پادشاهی بهشت” رایدلی اسکات را نیز در سال ۲۰۰۵ ساخته است و به خاطر آثارش بارها سیمرغ بلورین بهترین موسیقی فیلم فجر را در فیلم های  (گبه)۱۳۷۴، (زشت و زیبا)۱۳۷۷، (آواز گنجشک ها)۱۳۸۷، ۱۳۹۰ (ملکه) از آن خود ساخته و نامزد دریافت سه جایزه “گرمی ” نیز بوده است.

محمد حسن خوشنویس: مدیر فرهنگی ۶۲ ساله، تحصیلات خود را در حوزه های مختلف فنی و مهندسی آغاز و پس از آن با اخذ فوق لیسانس مدیریت و سپس با فارغ التحصیلی در رشته مدیریت تخصصی مراکز اسناد و آثار سینمایی در آلمان استمرار بخشید.

وی طراح و بنیانگذار نوین فیلمخانه ملی ایران و مرکز اسناد و آثار تصویری کشور است. انتشار اولین فصلنامه فیلمخانه ملی ایران، ایجاد آرشیو عکس و اسلاید و ساماندهی آرشیو صدا در فیلمخانه و همچنین توسعه و ترویج فناوری و دانش مرمت فیلم از دیگر فعالیت های او است.

خوشنویس به عنوان مشاور فرهنگی و هنری شهرداری تهران، موسس معاونت فرهنگی و اجتماعی در شهرداری ها، ارائه دهنده طرح تاسیس فرهنگسراها، خانه های فرهنگ محله و نگارخانه ها در شهرداری تهران است.

وی همچنین شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، موزه عکسخانه شهر و راه اندازی ۶ مجله تخصصی در شهرداری را پایه گذاری کرده است.

خوشنویس طراحی جشنواره شمسه، مدیریت طرح مجتمع هنرهای آیینی و نمایش های سنتی ایران و ده ها طرح دیگر از جمله تاسیس دفتر پژوهش های فرهنگی و مدیریت آن را به عهده داشته است.

مدیریت و انتشار صدها عنوان کتاب در حوزه های ایرانشناسی، مدیریت، معماری، شهر شناسی، عکاسی و سینما از دیگر سوابق او است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>