سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ شهریور ۱۳۹۶ در ۱۰:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

معرفی داوران بخش سینمایی جشنواره فیلم سبز

davaran-cinema-sabz

داوران بخش سینمایی ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز معرفی شدند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران، چهار داور ایرانی و سه داور خارجی از ایتالیا، بلژیک و ایرلند داوری آثار سینمایی بخش مسابقه جشنواره و انتخاب آثار برگزیده را به عهده دارند.

داوران ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سبز در بخش سینما عبارتند از:

*داوران خارجی

گائتانو کاپیتزی   

گائتانو کاپیتزی (Gaetano Capizzi) ازایتالیا. دبیر جشنواره معتبر فیلم محیط زیستCinemambiente  با بیست سال سابقه و رییس شبکه جهانی جشنواره‌های فیلم سبز (Green Film Network)

برایونی دیون

برایونی دیون (Bryony Dunne) از ایرلند. کارگردان، برنده جایزه از پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران

ژوائو لیته

ژوائو لیته (Joao Leite) از پرتغال/بلژیک. کارگردان، عکاس و تدوین­گر شناخته شده بین المللی ساکن بلژیک و برنده جوایز متعدد برای ساخت فیلمهای مستند محیط زیستی

*داوران ایرانی

هدیه تهرانی 

هدیه تهرانی بازیگر شناخته شده سینمای ایران است که در زمینه تهیه­کنندگی و عکاسی و در کمپین نجات یوز ایرانی نیز فعالیت دارد. از جمله جوایز وی می توان تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن از دهمین جشن خانه سینما، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از هفدهمین و بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر و جایزه جشنواره بین‌المللی فیلم پیونگ یانگ را نام برد.

اکبرعالمی

اکبر عالمی مستند ساز، نویسنده، مترجم و منتقد سینما است. فیلم های مستند علمی و صنعتی او در زبان های روسی، ایتالیایی، فرانسه، انگلیسی، اسپانیولی، آلمانی، عربی و فارسی همگی از پژوهش ارزنده­ای برخوردار است. در کارنامه ایشان ۲۹ مستند ارزشمند ثبت شده است. اکبر عالمی در چندین جشنواره فیلم و عکس در ایران و جهان داور و رییس هیات داوران بوده است.

میراسماعیل میر فخرایی                       

میر اسماعیل میرفخرایی دارای مدرک دکترای علوم رسانه از استرالیا و از مشهورترین چهره­های رسانه­های سمعی و بصری در کشور است. از جمله فعالیت های او ساخت بیش از ۵۰۰ برنامه در زمینه مسائل علمی، طبیعت و محیط زیست بوده است. ایشان سالها در دانشگاه های ایران و خارج از کشور تدریس کرده و در جشنواره های متعدد، عضو هیئت داوری بوده است.

مانی میر صادقی

مانی میرصادقی زیست شناس دریایی و مستندسازاست. او چندین فیلم در ارتباط با حیات وحش و مسائل زیست محیطی با تهیه کنندگی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و برنامه توسعه سازمان ملل متحد ساخته است و هم اکنون نیز در پروژه­ای برای این سازمان در قالب برنامه حفاظت از دریاچه ارومیه در ایران مشغول به کار است.

او بنیان­گذار سازمان مردم نهاد «آگاهی آبی» است و در فعالیت های مربوط به حفاظت از یوز پلنگ آسیایی بیش از ۱۹ سال فعالیت داشته است.

ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز بزرگترین رویداد محیط زیستی ایران به دبیری فرهاد توحیدی ۱۸ تا ۲۴ شهریورماه در تهران و همزمان در سراسر کشور برگزارمی شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>