سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۰:۱۰ ق.ظ چاپ مطلب
جهانگیر الماسی:

سینما محل امن تجمع جوانان/ حواس مسوولان جمع هویت ملی باشد

jahangir-almasi

جهانگیر الماسی با تاکید بر اینکه سینما می‌تواند محل مناسب برای فعالیت جمعی جوانان باشد، از مسوولان آینده خواست به ارتقاء هویت ملی کشور توجه بیشتر نشان دهند.

جهانگیر الماسی با تاکید بر اینکه سینما می تواند محل مناسب برای فعالیت جمعی جوانان باشد، از مسوولان آینده خواست به ارتقاء هویت ملی کشور توجه بیشتر نشان دهند.

الماسی به سوره سینما گفت: با وجود تلاش های مسوولان و کسب موفقیت های داخلی و خارجی سینما هنوز لزوم توجه به کنترل فرهنگی منابع انسانی سینما توسط برخی مسوولان تهران و شهرستان به رسمت شناخته نشده و اصلا اطلاعی از آن ندارند. اطلاع ندارند که امریکا با سینما برای خودش تاریخ ساخت و اروپا با این هنر تحولات جدی اجتماعی را ارتقاء داد . تهییج مردم حتی به وسیله سینمای روشنفکرانه و شبه روشنفکرانه از جمله دستاوردهای مهم سینمای غرب است.

وی در ادامه افزود: باید دانست سینما محل تخلیه و کسب انرژی و به دست آوردن زمینه باور زندگی جمعی و اجتماعی وحدت ملی و فراهم آوردن بستری برای جمع کردن مردم کنار همدیگر است. شما فوتبال را در نظر بگیرید. حتی این تجمیع ورزشی نیز آثار متعدد اجتماعی دارد و حالا ببینید سینما تا چه حد می تواند در اذهان گوناگون و شعاع مختلف تاثیرات متعدد داشته باشد. بنابراین پس چرا این محافظه کاری را بر سینمای ایران روا می دارند؟ سینماگران همیشه همراه انقلاب بوده اند و افتخار ایرانی بودن دارند پس اعتماد به این هنرمندان به عنوان سینماگران متخصص یک ضرورت است .

الماسی همچنین تاکید کرد: امروز فکر می کنند نفع اقتصادی در ارزان تمام شدن تولید است ، اما باید  به بازشناسی سینما به عنوان یک رسانه و هنر و صنعت توجه جدی تری شود . قدرت سینما را نمی توان دست کم گرفت. فرهنگ سازی، بستر سازی و پیرایش و آرایش فرهنگی و تقویت ارزش ها و مقابله با ضد ارزش از جمله وظایف سینماست که با همیاری دولت می تواند به نحو نیکوتری عملی شود. یادمان نرود ماجرای سینمارکس آبادان یکی از ستون های مهم تهییج مردم برای انقلاب بود و سالن های سینما همیشه محل تجمیع نیروهای متفکر بوده است.

وی ادامه داد: فراخوان نیروی انسانی از اهم جریانات سینمایی به شمار می آید که در راستای یک مدیریت صحیح محقق می شود. دولت ها برای نمایش فیلم و همچنین تئاتر یا کنسرت هزینه صرف می کنند تا مردم یک کشور را کنار هم جمع کنند و احساس ملیت واحد و اتحاد درونی را برای آنان به وجود بیاورند . تقسیم شادی و غم، اتفاق مهمی است که به این شکل رخ خواهد داد. زندگی جمعی موجب درک بهتر و بیشتر می شود و می توان از همین دستاورد برای پاسخ گرفتن برای پرسش های ذهن استفاده کرد.امیدوارم مسوولان بدانند هنوز سالن سینما محل امن تجمع جوانان به حساب می آید و من از دولت پیش رو، توزیع عادلانه محصولات کشور، توجه به سازمان سینمایی کشور و ارتقاء آن و همچنین تقویت هویت در مقابل گم گشتگی را انتظار دارم.

 جهانگیر الماسی درباره روند تولید اولین فیلم سینمایی خود گفت: ۹۰ درصد از «رنج و سرمستی» را در ایلام گرفته ایم و ۱۰ درصد پایانی در تهران و شهری از استان خراسان فیلمبرداری خواهد شد.ت لاش دارم تا با هزینه کمتر از آنچه برآورد شد تولید فیلم را به اتمام برسانم تا از مسوولیتی که بر دوشم گذاشته شده سرافراز بیرون بیایم و آن را در جشنواره شرکت دهم. جشنواره فیلم فجر اتفاق مهمی در عرصه سینمایی کشور است و ما هم این فیلم را با هدف ارتقا سطح کیفی سلیقه عمومی و همچنین با رعایت ظرایف،  برای مردم ساخته ایم .