سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ شهریور ۱۳۹۶ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

آیین رونمایی از مستند «بزم رزم» به شهید حسن جنگجو تقدیم شد

bazm-eftetah

آیین رونمایی از مستند سینمایی «بزم رزم» به کارگردانی سید وحید حسینی با حضور اهالی موسیقی و سینما در موزه سینما برگزار شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی فیلم مستند «بزم رزم»، صد و پنجاه و دومین آیین دیدار گروه سینمایی «هنر و تجربه» با افتتاح مستند سینمایی «بزم رزم» برپا شد و این مستند سینمایی به کارگردانی سید وحید حسینی شامگاه گذشته با حضور اهالی موسیقی و سینما در سالن فردوس موزه سینما روی پرده رفت.

سید وحید حسینی، کارگردان مستند سینمایی «بزم رزم» قبل از آغاز نمایش این فیلم، ضمن خوش آمدگویی به حاضرین در سالن به نکاتی درباره این فیلم اشاره کرد و گفت: خوشحالم که بالاخره نوبت به اکران مستند سینمایی «بزم رزم» رسید.

تنها یک هفته از آغاز اکران این فیلم گذشته و خوشبختانه شاهد استقبال مخاطبان هستیم و این استقبال درحالی است که هیچ تبلیغات ویژه ای برای این فیلم نکردیم و هرآنچه هست تنها توصیه های کلامی و دهان به دهان  خود مردم بوده است.

وی ادامه داد: دو سال پیش، زمانی که سرباز بودم به دنبال مکانی فرهنگی می‌گشتم تا به پشتوانه فعالیت های سینمایی که انجام داده بودم بتوانم هم کار کنم و هم دوران سربازی را بگذرانم و امریه بگیرم. در همین راستا آثارم را به مراکز مختلفی بردم و در نهایت توانستم در مجموعه روایت فتح پذیرفته شوم.

حسینی ادامه داد: بعد از مدتی که در آنجا به انجام کارهایی نظیر ساخت کلیپ و تدوین مشغول بودم، خواستم که یک مستند بسازم. پس ایده ساخت مستندی درمورد موسیقی در دهه ۶۰ را که از مدت‌ها پیش در ذهنم بود با آقای همایونفر مدیریت وقت آن مجموعه،‌ مطرح کردم. آقای همایونفر از ایده استقبال کرد و من بعد از آن شروع به ساخت این مستند کردم.حمایت مجموعه روایت فتح بعد از تغییر مدیریت این مجموعه و آمدن آقای اصغر بختیاری ادامه داشت و ایشان هم به من و به فیلم لطف دارند.

این مستندساز متذکر شد: بسیار شنیده ام که می‌گویند من این مستند را به سفارش روایت فتح ساخته‌ام، ولی اینطور نیست و «بزم رزم» کاملا مستقل و با نگاه  شخصی خودم ساخته شده است. همچنین ممکن است برخی تصور کنند که ساختن این فیلم به دلیل بهره گرفتن از آرشیو مجموعه روایت فتح  بوده است ولی باید بگویم که واقعا اینطور نبوده است و من برای دست یافتن به آرشیوها و تهیه این مستند سختی‌های بسیاری را متحمل شدم و هیچ حمایتی نداشتم.

کارگردان این مستند همچنین افزود: در نهایت از تمامی کسانی که برای ساخته شدن این مستند به من من کمک کردند و با وجود اینکه سرباز بودم به من اعتماد کردند و حامی‌ام بودند، تشکر می‌کنم. مستند سینمایی «بزم رزم» را به حسین علیزاده تقدیم کرده ام. اما می‌خواهم اکران این شب را که به نوعی آغاز راه «بزم رزم» هست را به شهید حسن جنگجو،‌ که پیکرش بعد از ۳۴ سال به وطن بازگشت، تقدیم کنم.

حسینی تاکید کرد: لازم می دانم دلیل این تقدیم را نیز بگویم. در فیلم صحنه ای داریم که عکس معروف شهید حسن جنگجو با عکاسی آلفرد یعقوب زاده در فیلم دیده می شود و پیدا شدن پیکر این شهید با آماده شدن فیلم برای اکران همزمان شد و به احترام شهید جنگجو و این همزمانی تصمیم گرفتم اکران رسمی «بزم رزم» را به این شهید بزرگوار تقدیم کنم.

علیرضا قربانی، نرگس آبیار، محمد سریر، ارد عطارپور، حسام‌الدین سراج، حسن ریاحی، سعید شریفیان، حمید شاهنگیان و مهدی نظری از جمله میهمانان در آیین رونمایی از مستند سینمایی «بزم رزم» بودند.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>