سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ مهر ۱۳۹۶ در ۷:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

شماره ۱۷۸ مجله تخصصی «فیلم نگار» منتشر شد

filmnegar 178

شماره جدید ماهنامه تخصصی فیلمنامه‌نویسی «فیلم نگار» زیر نظر بنیاد سینمایی فارابی منتشر شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، این شماره از ماهنامه تخصصی فیلمنامه‌نویسی «فیلم نگار» در ۳ بخش سینمای ایران، سینمای جهان و فیلمنامه کامل به چاپ رسیده است.

در بخش سینمای ایران، پیش درآمد، بانک فیلمنامه، کشمکش (نگاهی به نحوه برساخت هویت در فیلمنامه «زادبوم»، قواعد ساختاری در فیلمنامه «سارا و آیدا»، بررسی پرده سوم در فیلمنامه «سارا و آیدا»، روایت در فیلمنامه «سارا و آیدا»، پرداخت شخصیت در فیلمنامه «پریناز»، منطق روایی در فیلمنامه «تابستان داغ»، تحلیل الگوی ضد قصه در سینمای امیر نادری به بهانه اکران فیلم «کوه»، اسطوره در فیلمنامه «کوه»، گفت و گو با ابوالحسن داوودی و فرید مصطفوی نویسندگان فیلمنامه «زادبوم»، گفت و گو با امیر عربی فیلمنامه نویس «سارا و آیدا»، گفت‌وگو بابک کایدان فیلمنامه نویس «پریناز» به چاپ رسیده است.

در بخش سینمای جهان نیز مطالبی چون سیناپس شامل: بلوند اتمی، من نفرت انگیز۳، مرد عنکبوتی(بازگشت به خانه)، فریب خورده، تا استخوان، والرین و شهر هزار سیاره، جنگ برای سیاره میمون ها، ماشین جنگی و کشمکش شامل: نکاتی درباره ساختار روایت در فیلمنامه «دانکرک»، دانکرک علیه نجات سرباز رایان (فیلمنامه شما درباره چیست؟) همچنین گفت و گو با کریستوفر نولان فیلمنامه نویس و کارگردان «دانکرک»، گفت و گو با مارک بومباک فیلمنامه نویس «جنگ برای سیاره میمون ها»، با جانات گلدستین و جان فرانسس دیلی، در باب «مرد عنکبوتی؛ بازگشت به خانه»، گفت و گو با دیوید لاوری فیلمنامه نویس «یک داستان شبحی»، کارگاه فیلمنامه (عبور از دوزخ پرده دوم) و تجربه های پراکنده شامل مطالبی چون «اشتباه کافمن» چست، پنج تکنیک کلیدی دراماتیک کردن فیلمنامه، کشف الگوهای ساختار داستان، چگونه شخصیت و منطق داستان می تواند فیلمنامه تان را بسازد یا از بین ببرد چاپ شده است.

همچنین فیلمنامه کامل «محله چینی ها» به نویسندگی رابرت تاون و کارگردانی رومن پولانسکی، به همراه یادداشت مترجم فیلمنامه، سکانس برگزیده، سپهر میکرو و ماکرو در «محله چینی‌ها»، درس‌هایی که می توان از فیلمنامه «محله چینی ها» آموخت، خشک سالی در آستانه اقیانوس در فیلمنامه «محله چینی‌ها» و و گفت و گوی جمعی درباره فیلمنامه آخرین مطالب در این شماره از ماهنامه «فیلم‌ نگار» است.