سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ مهر ۱۳۹۶ در ۱۱:۴۰ ق.ظ چاپ مطلب

حجت الاسلام پژمانفر: جشنواره فیلم و عکس «بیطار» اتفاق مبارکی است

pezhmanfar

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: جشنواره «بیطار» اتفاق مبارکی است. این جشنواره می‌تواند ظرفیت مناسبی را برای تبیین اهمیت موضوع دامپزشکی و نقش و حساسیت آن در ارتقای رفاه جامعه و امنیت غذایی تبیین نماید.

به گزارش سوره سینما، حجت الاسلام پژمانفر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در آستانه برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم و عکس «بیطار» در گفتگویی با اعلام این مطلب افزود: این گونه جشنواره‌های موضوعی و تخصصی کارکردهای چند سویه می‌توانند داشته باشند. نخست اینکه فرصت مغتنم و ضروری برای معرفی کیفیت خدمات و فعالیت‌های یکی از بخش‌ها و اضلاع مهم در سازوکار امنیت و سلامت غذایی به شمار می‌آیند و دیگر سو، افقی را می‌گشاید تا از ظرفیت و کارکرد سینما صرفا برای ارائه مفاهیم اجتماعی و فرهنگی صرف استفاده نشود وبه مثابه کلید توسعه و پیشرفت در راستای تقویت بنیانهای اقتصادی، صنعتی و غذایی هم به کار گرفته شود و سینماگران و مستندسازان هم از این دریچه به ابعاد دیگر زندگی فردی و اجتماعی توجه نمایند.

وی ادامه داد: باید باور داشته باشیم که سینما به عنوان یک رسانه قادر است هم مزیت‌های موجود در یک عرصه را به نمایش بگذارد و هم چالش‌ها و آسیب‌های موجود در آن را با این نگرش قطعا، از ظرفیت جشنواره و سینما می‌توان به درستی در مسیر رشد و تعالی اجتماعی و فرهنگی و آموزشی استفاده کرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه حرکت جشنواره بیطار می‌تواند به عنوان یکی از جشنواره‌های مهم و اثرگذار در کشور ظرفیت‌های بالای سینما را با اهداف و برنامه‌های توسعه‌‌ای کشورهمسو نماید و به نمایش دستاوردها و موفقیت‌های کشور در حوزه دامپزشکی و اقتصاد و سلامت توجه کند. خاطر نشان ساخت: این رویداد سینمایی همچنین این جشنواره می‌تواند پیوندی میان هنرمندان و نخبگان و فعالان حوزه دامپزشکی کشور باشد.

وی اضافه کرد: پیشنهاد میدهم با مطالعه و مداقه ساختار این جشنواره به گونه‌ای طراحی و عملیاتی گردد که ضمن تداوم و استمرار به ضرورت‌ها و نیازهای اساسی و واقعی این حوزه از طریق تولید محصولات فرهنگی- فیلم کوتاه و مستند- برای آگاهی بخشی عمومی توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

نخستین جشنواره تخصصی فیلم و عکس «بیطار» توسط سازمان دامپزشکی با همکاری سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما، سازمان سینمایی حوزه هنری و فرهنگسرای شفق از ۱۴ تا ۱۷ مهر به دبیری ناصر باکیده در تهران و همزمان در چند استان کشور برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>