سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ مهر ۱۳۹۶ در ۳:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب
مدیر تولید گروه «هنرپویا» خبر داد:

انیمیشن «فیلشاه» برای انجام مراحل رندرینگ به اوکراین رفت

pakdel-filshah

مدیرتولید انیمیشن سینمایی «فیلشاه» از انجام مراحل رندرینگ محصول جدید گروه «هنرپویا» در اوکراین خبر داد.

به گزارش سوره سینما، مهدی پاکدل گفت: به دلیل کیفیت پروژه و حجم بالای پردازش مورد نیاز برای تولید انیمیشن سینمایی «فیلشاه» و فراهم نبودن شرایط رندرفارم های داخلی، تصمیم گرفتیم تا بخش هایی از رندرینگ این پروژه را در خارج از ایران انجام دهیم.

وی افزود: ما برای رندرینگ پروژه «فیلشاه»، حدودا به ۱۰میلیون گیگاهرتز ظرفیت پردازشی نیاز داشتیم که این حجم تقریبا ۳ برابر حجم پردازش مورد استفاده ما در پروژه «شاهزاده روم» بود. لذا ما برای عملیات رندرینگ و پردازش انیمیشن سینمایی «فیلشاه»  ۴۰ درصد از رندرینگ را در یکی از رندرفارم های ایرانی، ۱۰ درصد را به وسیله امکانات موجود در خود گروه هنرپویا و ۵۰ درصد باقیمانده را در یکی از رندرفار مهای کشور اوکراین انجام دادیم.

مدیر تولید گروه هنرپویا درباره محدودیت های انجام مراحل رندرینگ در کشور گفت: ما برای انجام این بخش از پروژه، اکثر سوپرکامپیوترها و رندرفارم های ایرانی را مورد بررسی قرار دادیم، اما بخش قابل توجهی از ظرفیت های پردازشی و رندرینگ کشور جهت انجام پروژه های علمی و دانشگاهی در دانشگاه ها و مراکز علمی ایجاد شده اند و اندک بخش های دیگری که برای تولید انیمیشن ایجاد شده اند نیز اکثرا توانمندی و قابلیت های لازم برای رندرینگ پروژه «فیلشاه» با این حجم و کیفیت را نداشتند، لذا ما نتوانستیم از آنها استفاده کنیم. و تنها در یک مورد رندرفارم به سامان و قابلی را یافتیم که متاسفانه هزینه رندرینگ پروژه «فیلشاه» بر روی سرورهای رندرفارم مذکور، حدودا ۲۰ برابر بیشتر از هزینه های انجام این مرحله در رندرفارم اوکراین بود و این موضوع برای ما به عنوان یک مجموعه کاملا خصوصی به هیچ عنوان از لحاظ اقتصادی قابل توجیه نبود.

پاکدل در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدوارم در آینده ظرفیت های خوب و به سامانی برای این کار در ایران براساس مطالعه و دقت نظر لازم فراهم شود تا مجموعه هایی مثل ما دیگر نیازی به انجام این مراحل در خارج از کشور نداشته باشند.

گفتنی است پیش از این حسین مهدوی، سرپرست صداگذاری انیمیشن سینمایی «فیلشاه» از انجام بخشی از صداگذاری جدیدترین محصول سینمایی گروه هنرپویا در آمریکا خبر داده و تاکید کرده بود: براساس تجربه‌ای که از صداگذاری فیلم «محمد رسول الله (ص)» مجید مجیدی در مورد تاثیر افکت سالن بر فضای صوتی فیلم به دست آوردیم، تصمیم گرفتیم ضبط افکت سالن «فیلشاه» را در آمریکا انجام دهیم. با وجود اینکه در ایران نیروهای متخصص در زمینه افکت سالن در حال فعالیت هستند، اما متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم به کیفیت مطلوب در این زمینه دست یابیم. به همین منظور پس از هماهنگی با تهیه‌کننده، تصمیم گرفتیم تا از دپارتمان‌های تخصصی خارج از ایران استفاده کنیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>