سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ مهر ۱۳۹۶ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

برنامه روز پایانی جشنواره فیلم کوتاه تهران/ برگزاری یادبود وحید نصیریان/ نشست بنی‌اعتماد و مکری

filmkootah34

جشنواره سی و چهارم فیلم کوتاه تهران با یاد بود وحید نصیریان، نشست رخشان بنی اعتماد و شهرام مکری به کار خود پایان خواهد داد.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، نکوداشت وحید نصریان با اکران ۵ پویانمایی از این هنرمند درگذشته در آخرین روز جشنواره برگزار می شود.در سانس اول از سالن شماره یک فیلم های «حفره» ،«دیو چو بیرون رود» ،«ضد نور» ،«سه قطره خون» و «قلب سیمرغ» اکران می شود.

فیلم های «اینترنت نامحدود»،  احسان میرحسینی و بردیا یادگاری به مدت ۲۴ دقیقه ، فیلم «گالد» از نسترن محسنی به مدت  ۱۷ دقیقه، «نگاه» اثر فرنوش صمدی به مدت ۱۵ دقیقه ، «چاکو» از مجید عیدان به مدت ۱۸ دقیقه و «سایه فیل» به کارگردانی آرمان خوانساریان به مدت ۲۲ دقیقه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۳۰ اکران می شود.

در سالن شماره یک ۴ فیلم «پل» اثر سیدامین دریاباری به مدت ۱۵ دقیقه، «خاکسترنشین» به کارگردانی احسان شادمانی به مدت ۲۰ دقیقه، «سازاق» از علیرضا سلمانپور به مدت ۲۶ دقیقه و «سوادکوهی» به کارگردانی محمدرضا مجد به مدت ۲۸ دقیقه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ به نمایش در می آید.

از ساعت ۲۱ تا ۲۳ در سانس دوم از برنامه های اکران سالن شماره یک ۵ فیلم ،«ساعت هشت» اثر پریسا حاجی نصیری ،«همسایه ها » از فرهاد غلامی ،«چله نشین» به کارگردانی  امید میرزایی ،«برای فروش» از علی بناییان و «دوچرخه ها، بازوها، سیگارها» اثرامیرعلی واجد سمیعی به تماشا در می‌آید.

فیلم های سانس ۲ ، ۳ و ۴ در بخش داستانی ملی هستند که برای بار دوم پخش می شوند. فیلم های سانس ۳ و ۴ به صورت همزمان در سالن شماره دو نیز به نمایش در می آید.

بازپخش ۵ فیلم « مانع بسته شدن در نشوید»  به کارگردانی  یاسمین ریزان به مدت ۱۶ دقیقه ،«هیولا» اثر سیاوش شهابی و محمد تفضلی به مدت ۱۴ دقیقه  ، «بازهم سکوت» از  راضیه سراجی  به مدت ۱۱ دقیقه ،«ترخیص»  از آزاده موسوی به مدت  ۱۴ دقیقه  و «ناگهان» از حمید نجفی راد به مدت  ۲۹ دقیقه در سانس دوم از سالن شماره دو برگزار می شود.

در ادامه بخش کتاب و سینما فیلم های «همسایه ها» از فرهاد غلامی  ، «مانیکور» از آرمان فیاض مجتهدی ،«گوتنبرگ کجاست» از مرتضی بالیده  ،«داش آکل» از هاجر مهرانی  و «بی آبرو (Lost Face  ) / Jack London» محصول کانادا و استرالیااز ساعت ۱۳ تا ۱۵ در سالن شماره دو اکران می شود.

بخش مستند کوتاه  ملی نیز با باز پخش فیلم های«من شیخ عبدالصاحب هستم» اثر احمد معبودی ،«بومرنگ» اثر پدرام ابوئی ،«مردمان سرزمین بلوط » اثر نوراله فتاحی  و «رویای آهنی» کار  یاسر طالبی در سانس اول در سالن شماره سه پیگیری خواهد شد.

سانس دوم از جدول سالن شماره سه در روز پنجم به بخش پویانمایی اختصاص داده شده است.

در این بخش از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۳۰ فیلم های  ،«والی بال» اثر کاوه سیستانی ،«طناب» به کارگردانی آذر منصوری ،«سبز و صورتی» از سپیده اقبالی ،«عصر وارونه» اثر هادی امیری و رها فرجی  ، «تریو قجری» به کارگردانی محمدرضا مرادی ،«پل» به کارگردانی نوید تنظیفیان ،«سیاه یا سفید» به کارگردانی  محمدعلی سلیمان زاده ،«ایکی» از پرستو کاردگر ،«تماشاچی» از محسن باقری دستگردی  ،«من» به کارگردانی فاطمه بخنوده ،«داگبین» از آتوسا غفاری ،«۱۸.۱۱۱.۸۱» اثر سعیده جانی خواه ،«سیب» ، نداسادات میرمحمدی ،«زندگی رو به پیشرفت» از مقداد اخوان ،«کاش یک برادر داشتم» به کارگردانی ناهید شمس دوست روی پرده خواهند رفت.

در سالن شماره ۳، در سانس ۳ چهار فیلم در بخش ملی مستند اکران می شود که ،« سوزنگرد» اثرمعصومه نورمحمدی ،«پلاستیک» اثر اصغر بشارتی ،«پایان محدوده قانونی شهر» به کارگردانی  بلال و علی الفت  و «پرندگان ماهی خوار» از حبیب علوانی از این فیلم‌ها هستند.

بازپخش بخش تجربی  جشنواره در روز پایانی با ۱۰ فیلم «جنون» از رها امیرفضلی ،«میانِ ماندن و رفتن» اثر تورج هیبتی ،«رادیو» به کارگردانی عباس عباسی  ،«کابوس نامه» از فرهاد غلامی ،«مردگی»  سعید افسر  ،«نشخوار» از مجید فرهنگ بافتانی ،« خلاء»  از حمید قدرتی  ،«سمفونی شماره ۱۰ » از آرش امیری  ،«فلت لند» از علیرضا کیمنش  ،«زیرآب» اثر جابر رمضانی پیگیری می‌شود. فیلم‌های تجربی در سانس چهارم سالن شماره سه از ساعت ۲۱ الی ۲۳ پخش خواهد شد.

در روز پایانی جشنواره در بخش بین المللی در سانس اول سالن شماره چهار فیلم های «درون و برون» از عاشق مصطفی محصول بنگلادش  ،«ماریا پرواز کرد و رفت» اثر میکله سامارکو از ایتالیا ،«مهمان» از علی بهارلو محصول بلژیک ،«نذر» ساخته ویلیام ردینگتون از  پرو ،«مسجد مرجانی» به کارگردانی رینات  خابیبولین از روسیه ، «ابراهیم» ساخته علی کریم عبید از ایتالیا و «شیخ نوئل» کار سعد العصامی محصول عراق اکران می شود.

در سانس شماره دو فیلم های« بهشت»  اثر گرگور ندزم از اسلواکی ،«انیمیشن خبری» ساخته  دوناتو سانسونه از فرانسه ،«عبور از حصار» به کارگردانی بارناباس توث از مجارستان ،«در جنگل» اثر توماس هورات ؛ کورینا شوینگروبر ایلیچ کار سوییس ،«آنچه که می ماند» اثر آنه لیزه مورین  از کشور بلژیک ،«مسیرها» به کارگردانی راکل  فلگوئه راس ساخت پرتغال و رویای پروانه به کارگردانی سون کیم کار کره جنوبی به تماشا در می آید.

فیلم های «شیر» اثر هانا میروننکو یوسیکووا از روسیه  ،«اعجوبه های کوچک» اثر تریت له محصول ویتنام ،«کوکلی» به کارگردانی خاویر  مارادس از اسپانیا،«۲۰ لگد» کار دیمیتری دیمیتروف از بلغارستان،«آگهی» به کارگردانی تیمور اسماعیلف ازهلند ،«درهای شناخت» کار کارولین شوارتز از آلمان  و «ردپای جاودانه» اثر  آگنیزکا واشنیوک محصول لهستان از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در سالن شماره چهار اکران می شود.

آخرین پنل اکران بخش بین الملل در روز پنجم  به فیلم های «شبانگاه» اثر آنه بریمن از آلمان  ،«تاوان یک اشتباه» کار نیکا ژولدوشنکا محصول قرقیزستان ،«رزرو» به کارگردانی ویتولد کوریک بویانوفسکی از لهستان ،«هرم» کار لبای ماتیو ؛ لتیف حنا محصول بلژیک ،«دارکوب های روثا» به کارگردانی  بیبوسان باس نت و پوجا گورونگ از نپال ،«شرکت»  از پابلو پولدری از آرژانتین ،«چرخش نما» اثر النا کورژوا ساخت روسیه و «وداع» اثر لئون ویدمار از اسلوونی اکران می شود.

«۲۰ نشست ۳۴» در روز پایانی نشست «دیدگاه مدیر جشنواره های بین المللی برای انتخاب فیلم»  با حضور پیتر موردما ، آندره بدنارک ، عبیر هاشم و چیپسی چانگ برگزار می شود.شهرام مکری نیز ورک شاپ  «روش های جدید برای فیلم های جدید» را برگزار می کند.

سومین نشست روز پایانی با عنوان «انتقال یک تجربه؛ایده هایی برای پرورش یک ایده» توسط رخشان بنی اعتماد برگزار می شود.

مجید برزگر ، شهرام مکری ، مهدی جعفری و کاوه سجاد حسینی نیز نشستی را به صورت همزمان تحت عنوان «تولید کم هزینه فیلم کوتاه» برگزار می کنند که  درباره چهار بخش تهیه کنندگی ، کارگردانی ، فیلم برداری و تدوین سخن خواهند گفت.

سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۵ تا ۳۰ مهرماه به دبیری سیدصادق موسوی در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>