سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ آبان ۱۳۹۶ در ۱۱:۳۱ ق.ظ چاپ مطلب

بهروز نورانی‌پور: فیلم سینمایی «دایان» روایت تصمیم‌گیری در شرایط جنگی است

Nooranipoor

بهروز نورانی‌پور کارگردان فیلم سینمایی «دایان» گفت: روایت فیلم بیشتر بر اساس تصمیم انسان‌ها در شرایط بحرانی است. در بحران تصمیم گرفتن و انتخاب کردن سخت‌ترین نوع انتخاب است.

به گزارش سوره سینما، بهروز نورانی پور کارگردان تحسین شده «A157» درباره  تولید فیلم «دایان» و فیلمبرداری آن در مناطق مرزی گفت: کار تولید و اجرای فیلم بسیار سخت بود. فیلمبرداری در ترکیه و مناطق مرزی صورت گرفت و  سرمای مناطق مرزی بسیار طاقت فرسا بود و بخشی از فیلم در سوادکوه فیلمبرداری شد از سوی دیگر  شرایط اجرا  و همکاری با  نابازیگران بسیار کار سختی بود، مجموعه افرادی که جلوی دوربین حضور دارند نابازیگرانی بودند که برای اولین بار جلوی دوربین رفتند.

وی درباره رضایت از مراحل تولید فیلم گفت: من تمام تلاشم  و آنچه در سینما آموخته بودم را در ساخت فیلم به کار بردم و از عملکردم رضایت دارم . اما همه تلاش من باید در معرض دید مخاطب قرار گیرد. تلاش کردم در مسیر سینمای  خودم قدم بردارم و مانند آثار دیگر از  پراکنده گویی پرهیز کردم.  در این فیلم به بشریت و فردای آن توجه می شود

کارگردان درباره ارتباط مخاطب با این اثر با توجه به علاقمندی مخاطبان در جشنواره‌های مختلف و ایران به فیلم مستند «A157» گفت : اگر فیلم  A157 در دنیا دیده می شود، یک فعالیت بین المللی خوبی برای آن انجام شد و بازاری که به سادگی می تواند یک اثر را محدود و به بن بست برساند تلاش دوستان باعث شد که این محصول فضای بین الملل را از دست ندهد که تلاش دوستان قابل تقدیر است. «دایان» پتانسیل ظرفیت رفتار روانی در خود جای داده و از بکارت خاصی برخوردار است. کل روایت فیلم بیشتر براساس تصمیم انسان ها در شرایط بحرانی است . در بحران تصمیم گرفتن و انتخاب کردن سخت ترین نوع انتخاب است که در این اثر شاهد آن هستیم و رویکرد و نگاهی متفاوت در فیلم دیده می شود.

وی درباره ارتباط کم مخاطب با آثاری که زیرنویس شده اکران می شود گفت:  فضای خشن کوهستان سخت و سرد مناطق کردنشین پتانسیل خوبی برای فضای بصری فیلم فراهم کرده است. نکته مهم این که فیلم کم دیالوگ است . ترجیح دادم فیلم خودش به وسیله انتقال بصری حرف بزند. نقطه اتکاء دایان بیشتر از دیالوگ به شرایط بصری فیلم است.

نورانی‌پور درباره مراحل فنی فیلم گفت: تدوین فیلم توسط سجاد پهلوان زاده ، صداگذاری را مهرشاد ملکوتی و ساخت موسیقی توسط اردوگان صورت گرفت و  کارهای موسیقی بخشی از اجراها در خارج از کشور انجام شد. تلاش می کنیم اولین رونمایی فیلم در جشنواره فیلم فجر باشد امیدواریم این جشنواره پتانسیل خوبی در اختیار این فیلم قراردهد.

بنابراین گزارش، فیلم «دایان» روایتگر فردای جنگ است؛ روایتگر افرادی که در یک روستا زندگی می کنند و برای فردای بهتر تلاش می کنند. «دایان» بخشی از دغدغه مستندسازی من بود که قصد دارم آن را در سینمای حرفه ای پیگیری کنم. من این دغدغه را ادای دینی به انسان هایی می بینم که شرافتمندانه برای زندگی بهتر تلاش می کنند و قربانی می دهند.

منبع: فارس


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>