سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ آبان ۱۳۹۶ در ۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

حجت الاسلام احمدی: دخالت دولت در راهپیمایی اربعین نباید تصدی‌گرانه باشد

ahmadi

مسئول کمیته آموزشی و فرهنگی ستاد مرکزی اربعین گفت: راهپیمایی بزرگ اربعین، یک سنت مردمی و خودجوش است و دخالت دولت در بخش های مردمی باید زیرساختی و نه تصدی‌گرانه باشد.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری سومین سوگواره بین المللی عبرات؛ حجت الاسلام و المسلمین حمید احمدی مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین درباره اهداف برگزاری این رویداد توضیح داد: اربعین یک رویداد بین المللی و فراتر از قومیت و مذهب و یک توراث جاودانی است که حفظ و صیانت از آن به واسطه هنر و ادبیات ممکن است. هنر ظرفی است که برای ماندگاری و ابلاغ هر پیامی به عنوان مظروف در مرزهای جهانی می تواند موثر باشد و جاذبه های آن محدود و منحصر به گروه خاصی نیست.

وی افزود: لطافت روحی و هنری هنرمندان می تواند ابعاد و جوانب راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی را برجسته تر کند و این هدف برای کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین از ابتدای کار تاکنون مدنظر بوده است.

احمدی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از راه های بهره گیری از ابزار هنر همین برگزاری جشنواره ها، آفرینش‌واره ها و سوگواره هاست. لذا با حفظ رویکرد مردمی و خودجوش پیاده روی اربعین و بدون تشریفاتی که رویدادهایی در این مقیاس معمولا دارند، این سوگواره را مثل دو دوره گذشته برگزار خواهیم کرد.

مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به تعداد آثار رسیده به دبیرخانه این رویداد بیان کرد: با توجه به این که هنوز یک ماه فرصت برای ارسال آثار باقیمانده است و بخش عمده ای از کارها که در دل پیاده روی اربعین خلق می شوند، تولید نشده اند، بیش از ۵۰۰ اثر در بخش های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که رقم قابل توجهی محسوب می شود و نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به اضافه شدن سه بخش جدید به این دوره از سوگواره بیان کرد: امسال سه بخش پوستر، خوشنویسی و نقاشی به سوگواره اضافه شده اند. اما همه موضوعات برای بخش بین الملل تعیین نشده اند. بلکه بخش های مشخصی برای شرکت کنندگان خارجی توسط شورایی فکری در سوگواره که هنوز تشکیل نشده است، انتخاب خواهد شد.

احمدی در پاسخ به این که چه تمهیداتی برای حفظ جنبه خودجوش و مردمی بودن پیاده روی بزرگ اربعین حسینی اندیشیده شده است، اظهار کرد: این راهپیمایی بزرگ یک سنت مردمی و خودجوش است و باید با همین ویژگی ادامه یابد. دخالت دولت در بخش های مردمی باید زیرساختی و نه تصدی گرانه باشد. کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین نیز چنین رویکردی را در دستور کار خود دارد و حفظ می کند.

سومین سوگواره بین المللی عبرات در ۹ بخش به دبیری حامد نگارش برگزار می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>