سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ آبان ۱۳۹۶ در ۵:۴۰ ب.ظ چاپ مطلب

لاله افتخاری: سوگواره بین‌المللی «عبرات» از ظرفیت‌های خودجوش مردمی بهره می‌گیرد

laleh-eftekhari

لاله افتخاری گفت: سوگواره «عبرات» رویدادی بزرگ و اقدام ارزشمندی است که از ظرفیت‌های خودجوش مردمی استفاده می‌کند و می تواند گسترده‌تر از این نیز شود.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری سومین سوگواره بین المللی عبرات؛ لاله افتخاری معاون کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به کارکردهای سوگواره بین المللی عبرات که سومین دوره آن در جریان برگزاری است، گفت: به نظرم عبرات رویدادی بزرگ و اقدام ارزشمندی است که از ظرفیت های خودجوش مردمی استفاده می کند و می تواند گسترده تر از این نیز شود.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش تعاملات و مناسبات درون سازمانی و بین دستگاه های دولتی و خصوصی ادامه داد: متاسفانه تعاملات درون سازمانی و بین دستگاه های اجرایی و تصمیم گیرنده در کشورمان قوی نیست و کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین ظرفیت های و قابلیت های بسیار زیادی دارد که به نظر می رسد تنها بخشی از آن ها شناسایی و به کار گرفته شده است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: اگر روحیه واگرایی که متاسفانه در کشور ما وجود دارد و از کودکی با افراد نهادینه می شود، به همگرایی تبدیل شود، باید شاهد اقدامات بسیاری در زمینه فعالیت های فرهنگی باشیم. به عنوان مثال در راهپیمایی اربعین سازمان اوقاف یا سایر بخش ها موکب های زیادی را در اختیار دارد که می توان از آن ها در ایام اربعین بهره جست.

افتخاری خاطرنشان کرد: همچنین ظرفیت خوبی در میان جمعیت بانوان شرکت کننده در راهپیمایی اربعین برای شرکت در سوگواره بین المللی عبرات یا سایر اقدامات فرهنگی وجود دارد که بخش بانوان ستاد مرکزی اربعین در این ایام برنامه های ویژه ای را برایشان در کربلا در نظر دارد. از طرفی ما بنا داریم حماسه اربعین را بعد از اربعین نیز ادامه دهیم و همایشی با حضور زائران خارجی در ایران به زودی برگزار خواهد شد.

گفتنی است سومین سوگواره بین المللی عبرات از سوی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین در ۹ بخش و به دبیری حامد نگارش پاییز و زمستان امسال در جریان برگزاری است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>