سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ آذر ۱۳۹۶ در ۶:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

آغاز امامت حضرت مهدی (عج) همراه با شبکه‌های سیما/ پخش فیلم سینمایی «شب» از تلویزیون

shab-tv

شبکه‌های سیما به مناسبت آغاز امامت حضرت مهدی (عج) چندین فیلم سینمایی و تلویزیونی از جمله «شب» ساخته رسول صدرعاملی را در نظر گرفته اند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سیما، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «قلب‌ها با خبر از عاطفه‌ها»، «شب»، «راه نجات»، «جاده مه‌آلود» «آقای ترنر»، «پی ۲۲»، «تیک تاک»، «جزیره»، «داستان سامرا»، «سکوت دریا»، «نردبان ۴۹»، «اکلاویا» و «پایگاه» دوشنبه ۶ آذرماه به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت حضرت مهدی (عج) از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

****************************** *******

شبکه یک سیما

فیلم تلویزیونی «قلب‌ها با خبر از عاطفه‌ها» به کارگردانی جمشید محمودی دوشنبه ۶ آذرماه ساعت ۹:۳۰ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم خواهید دید: دختری به‌نام نفیسه که پزشک بیمارستان است سعی می‌کند تا با خانواده بیمارانی که مرگ مغزی شده‌اند صحبت کند و آنها را راضی به اهدا اعضا کند. طی یک اتفاقی هنگام رانندگی برایش رخ می‌دهد، خود نفیسه تصادف می‌کند و دچار مرگ مغزی می‌شود….

داریوش کاردان، بیتا سحرخیز، روح الله کمانی و زهره حمیدی بازیگران این فیلم هستند.

****************************** *******

فیلم سینمایی «شب» به کارگردانی رسول صدرعاملی، دوشنبه ۶ آذرماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

داستان فیلم سینمایی شب از این قرار است که گروهبانی برای تحویل دادن مجرمی سابقه‌دار به زندان یکی از شهرستان‌ها، مجبور می‌شود که به همراه مجرم و دستبند، شبی را در مشهد بگذراند….

عزت‌الله انتظامی، خسرو شکیبایی و امین حیایی در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند.

****************************** *******

شبکه دو سیما

فیلم تلویزیونی «راه نجات» به کارگردانی راما قویدل، دوشنبه ۶ آذرماه ساعت ‌‌۸ صبح از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی نادین سلامه و امانه والی خواهیم دید: مها، مربی مهربان و دلسوز پرورشگاه بهشت در غزه است. بین مها و بچه‌های پرورشگاه ارتباط عاطفی عمیقی وجود دارد که لحظه‌های شیرینی را رقم می‌زند، اما یک حادثه باعث می‌شود مها حافظه‌اش را از دست بدهد.

****************************** *******

فیلم تلویزیونی «جاده مه‌آلود» به کارگردانی بهادر اسدی، دوشنبه ۶ آذرماه ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

خلاصه داستان فیلم از این قرار است که احد، برادر بزرگ تر خانواده به بهانه سالگرد فوت مادرشان، خانواده‌اش را به خانه مادری در شمال می‌کشاند. او متوجه می‌شود که خواهرهایشان دچار مشکلات و از هم گسیختگی شده‌اند و سعی می‌کند که به بهانه‌ای به آنها کمک کند و خانواده را کنار هم حفظ کند ولی در همین حین حادثه‌ای رخ می‌دهد….

در این فیلم، آشا محرابی، فریبا نادری و رامبد شکرآبی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

****************************** *******

انیمیشن سینمایی «آقای ترنر» به کارگردانی مایک لی، دوشنبه ۶ آذرماه ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

فیلم «آقای ترنر»، با بازی تیموتی اسپال و دوروتی اتکینسون بیست و پنج سال پایانی زندگی و فعالیت های هنری نقاش بزرگ بریتانیایی به‌نام جی. ام. ویلیام ترنر را روایت می‌کند. ویلیام ترنر بیشتر به‌خاطر منظره‌های رنگ روغن خود مشهور است اما وی همچنین از بزرگ‌ترین استادان نقاشی منظره آبرنگ بریتانیا می‌باشد. او به «نقاش نور» شهرت یافته‌است و آثارش سرآغازی رمانتیک برای دریافتگری بود.

****************************** *******

شبکه سه سیما

فیلم سینمایی «اولین تکیه گاه» به کارگردانی قدرت الله صلح میرزایی، دوشنبه ۶ آذرماه ساعت ۱۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در این فیلم با نقش‌آفرینی لاله اسکندری، علی سلیمانی، مریم کاویانی، فریبا نادری، مهدی فقیه، حسن مهمانی و امین امامی خواهیم دید: ریحانه زنی تنها است که شوهرش پس از هزینه فراوان فوت کرده و حالا او با پسرش، در خانه ای کنار صاحبخانه اش، زندگی می کند و برای گذراندن زندگی و تهیه خرج عمل چشم پسرش که در اثر تصادف چشمش آسیب دیده در یک کارخانه کار می کند و هم زمان لباس عروس هم می دوزد. او از کارخانه اخراج می شود تا این که…

****************************** *******

فیلم سینمایی «پی ۲۲» به کارگردانی حسین قاسمی‌جامی، دوشنبه ۶ آذرماه ساعت ۱۴:۰۰ از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهیم دید: یکی از تکاورهای نیروی دریایی بعد از رویارویی با یک ناو آمریکایی که ناوچه روشن را غرق کرده، دو روز روی آب شناور می‌ماند و فرصتی است که گذشته خود را مرور کند. در پایان با یک رویارویی دوباره تصمیم به مقابله با ناو آمریکایی می‌گیرد.

امین حیایی، نسرین مقانلو و افسانه بایگان بازیگران این فیلم هستند.

****************************** *******

شبکه پنج سیما

فیلم سینمایی «تیک تاک» به کارگردانی محمدعلی طالبی، دوشنبه ۶ آذرماه ساعت ۸ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی سعید قرایی و حسن قاسمخانی خواهیم دید: مادر حسن برای تشویق فرزندش، که در کلاس دوم دبستان درس می‌خواند، ساعتی را که یادگار شوهرش است به معلم می‌سپارد تا به حسن بدهد. سعید ساعت حسن را در کیف خود می‌گذارد و معلم پس از بازگرداندن آن به حسن از او می‌خواهد که دیگر ساعت را سر کلاس نیاورد. وجود ساعت موجب می‌شود که بین حسن و سعید دوستی و صمیمیت به‌وجود بیاید. حسن ساعتش را به سعید امانت می‌دهد و او آن را به پدربزرگش نشان می‌دهد. پیرمرد به تصور این که در مدرسه ساعت را به سعید جایزه داده‌اند آن را در گنجه‌ی قدیمی‌اش پنهان می‌کند. سعید و حسن کوشش می‌کنند ساعت را از گنجه درآورند، اما موفق نمی‌شوند.

****************************** *******

فیلم سینمایی «جزیره» به کارگردانی استرفانو چیانتینی، دوشنبه ۶ آذرماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: ایوان مرد میان‌سالی است که به‌دلیل وضعیت اقتصادی نامناسب و رکود به همراه پدرش به ایتالیا مهاجرت غیرقانونی کرده‌اند و حاضر است به‌هر کاری تن بدهد ولی باز هم نمی‌تواند پولی جمع کند و وضعیت زندگی خود را سروسامان دهد. او در یک جزیره کارگری می‌کند ولی صاحب کار دستمزدش را نمی‌دهد. وقتی دستمزدش را طلب می‌کند حسابی کتک می‌خورد….

آسیا آرجنتو، جیورجیو کولانگلی و آنا فروزو بازیگران این فیلم هستند.

****************************** *******

شبکه امید

انیمیشن سینمایی «داستان سامرا» به کارگردانی حسین سلطانی و وحید چالاک، دوشنبه ۶ آذرماه ساعت ۱۸ از شبکه امید پخش می‌شود.

خلاصه داستان این انیمیشن از این قرار است که: یک گروه شیطانی و خرابکار به کمک امواجی رادیویی انسان‌ها را کنترل کرده و از آنها نیروهایی انتحاری برای حمله به حرم امام حسن عسگری(ع) در سامرا می‌سازند. برای مقابله با آنها، عده‌ای از دانشمندان جوان ایرانی دستگاهی اختراع کرده‌اند که قادر است با تأثیرگذاری بر عملکرد دستگاه اختراع شده توسط گروه مذکور، اثر آن را خنثی کند، اما برای دستیابی به این هدف لازم است ابتدا پایگاه عملیاتی گروه مذکور شناسایی شود….

****************************** *******

شبکه نمایش

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «سکوت دریا»، «نردبان ۴۹»، «اکلاویا» و «پایگاه» دوشنبه ۶ آذرماه ساعت ۱۱، ۱۵، ۱۷و ۲۱از شبکه نمایش روی آنتن می‌رود.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>