سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ آذر ۱۳۹۶ در ۳:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

اعلام اسامی ۱۰ فیلم منتخب هیأت انتخاب مستند جشنواره فیلم فجر + یادداشت ابراهیم داروغه‌زاده

mostanad-fajr

اسامی ده فیلم منتخب هیأت‌انتخاب سینمای مستند سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد و ابراهیم داروغه‌زاده در پی پایان کار هیأت‌انتخاب مستند این دوره جشنواره، یادداشتی را منتشر کرد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، در یادداشت ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر آمده است: «سینمای مستند، سینمایی ریشه‌دار و آگاهی‌بخش است که توانایی در برگرفتن سطوح مختلف جامعه را دارد. از این رو، حضور مستندهای شاخص و منتخب را در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر ارج می‌نهیم».

دبیر جشنواره در ادامه نوشته است: «اکنون در پایان کار هیات انتخاب مستند سی و ششمین جشنواره فیلم فجر و به عنوان دبیر این رویداد فرهنگی هنری، صمیمانه به همه مستندسازان ایران اسلامی که خالصانه به ثبت خلاقانه احوالات و حقایق تلخ و شیرین این سرزمین می‌پردازند، خسته نباشید می‌گویم».

در بخش پایانی این یادداشت آمده است: «امیدوارم مستندهای منتخب هیات انتخاب جشنواره سی و ششم فجر که علاوه بر تاکید بر کیفیت، با توجه به گونه‌های موضوعی و متنوع از تولیدات اخیر انتخاب شده‌اند، در برداشتن گام‌های آغازین برای فرهنگ‌سازی در حوزه مستندهای سینمایی موفق عمل کند که صد البته این گام‌ها، می‌بایست به سمت اکران‌ این آثار حرکت کند؛ البته مستند سینمایی بخش کوچکی از سینمای مستند است و سینمای مستند نیز در همه ابعادش، متعلق به سینمای آینده این سرزمین است».

امسال پس از بازبینی ده فیلم زیر توسط هیأت انتخاب بخش سودای سیمرغ، حداقل دو فیلم به این بخش اضافه خواهد شد و بر اساس آئین‌نامه جشنواره امسال، دست‌اندرکاران این فیلم‌ها در رشته‌های مختلف مورد قضاوت داوران قرار خواهند گرفت.

اسامی ده فیلم منتخب هیأت انتخاب مستند سی و ششمین جشنواره فیلم فجر (متشکل از محمد آفریده، حبیب احمدزاده و فرهاد مهران‌فر) به شرح زیر است:

۱- «آبی به رنگ آسمان» به کارگردانی امیر رفیعی و تهیه‏کنندگی امیر رفیعی، علی فتح‌ا… زاده

۲- «بانو قدس ایران» به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی و تهیه‏کنندگی مؤسسه فرهنگی عروج

۳- «ترور سرچشمه» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‏کنندگی مجید رجبی معمار

۴- «در جستجوی فریده» به کارگردانی آزاده موسوی، کوروش عطایی و تهیه‏کنندگی آزاده موسوی، کوروش عطایی

۵- «در گرداب انقراض» به کارگردانی فتح‌ا… امیری و تهیه‏کنندگی باقر نظامی، فتح‌ا… امیری

۶- «رزم‌آرا، یک دوسیه‌ی مسکوت» به کارگردانی سیداحسان عمادی و تهیه‏کنندگی حسام اسلامی

۷- «زنانی با گوشواره‌‌های باروتی» به کارگردانی رضا فرهمند و تهیه‏کنندگی مرتضی شعبانی

۸- «فریاد رو به باد» به کارگردانی عطا مهراد، سیاوش جمالی و تهیه‏کنندگی عطا مهراد، سیاوش جمالی

۹- «ملوانان تنها به دریا نمی‌روند» به کارگردانی الله‌کرم رضایی‌زاده و تهیه‏کنندگی الله‌کرم رضایی‌زاده، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

۱۰- «وه انتیوک شاپور» به کارگردانی سودابه مجاوری و تهیه‏کنندگی سودابه مجاوری، مرکز سیمای خوزستان

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>