سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۰:۴۰ ق.ظ چاپ مطلب
سپیده خداوردی:

بازی در سینما مهم نیست/ پیشنهاد افخمی و مقدم را رد کردم

khodaverdi

یک بازیگر تأکید کرد پیشنهاد همکاری با بهروز افخمی و سیروس مقدم را از ترس کامل نبودن فیلمنامه رد کرده است.

یک بازیگر تأکید کرد پیشنهاد همکاری با بهروز افخمی و سیروس مقدم را از ترس کامل نبودن فیلمنامه رد کرده است.

سپیده خداوردی درباره حال و هوای این روزهایش به سوره سینما گفت: در حال حاضر مشغول بازی در سریال «عصر پاییزی» به کارگردانی اصغر نعیمی هستم. درباره کاراکترم نمی‌توانم صحبت کنم چون فیلمنامه همزمان در حال نوشتن است. به این کاراکتر امیدوارم و فکر می‌کنم در آینده پرداخت بیشتری خواهد داشت. این سریال را یک گروه خوب با نگاهی ویژه می‌سازند و من با دوستان زیادی مثل کوروش تهامی، علی عمرانی، نسرین مقانلو، علیرضا خمسه، امیرحسین صدیق، علی سلیمانی، سینا رازانی و رویا میرعلمی در این سریال همبازی هستم.

وی توضیح داد: هیچوقت پیشنهادهایی که فیلمنامه‌شان کامل نگارش نشده یا در ابتدای نگارش است و همزمان با فیلمبرداری نگارش فیلمنامه اتفاق می‌افتد را نپذیرفته بودم. از سیروس مقدم و بهروز افخمی که هر دو از کارگردانان شناخته شده هستند و نتیجه کارشان تا حدود زیادی مشخص است پیشنهاد همکاری داشتم ولی چون فیلمنامه‌شان کامل نوشته نشده بود رد کردم. «عصر پاییزی» اولین پیشنهادی بود که فیلمنامه کامل نداشت و فقط ۱۶ قسمت آن نوشته شده بود ولی آن را پذیرفتم.

بازیگر «پیمان» افزود: هنوز انتظاری از شخصیت‌پردازی کاراکتری که در «عصر پاییزی» بازی می‌کنم دارم که برآورده نشده و از آنجا که دیرتر از شخصیت‌های دیگر به قصه اضافه می‌شود دوست دارم که چفت و بست بهتری پیدا کند و در آینده ادامه نگارش فیلمنامه با توجه به قابلیت‌های نویسنده تغییراتی مثبت برایش اتفاق بیفتد.

بازیگر «پروانه» گفت: تغییراتی که بیشتر در راستای شخصیت‌پردازی و پرداخت بیشتر است. به هر حال هر بازیگری دوست دارد یک شخصیت کامل را بازی کند چون برایش مهم است مردم او را در موقعیت درستی ببینند. من هم همیشه رضایت مخاطب برایم مهم بوده و دوست دارم مردم دوستم داشته باشند.

خداوردی درباره پیش‌بینی‌اش از این سریال گفت: تلاشمان این است یک مجموعه موفق روی آنتن برود ولی برای من به عنوان بازیگر هنوز «از یاد رفته» درجه یک است و خاطره‌اش از همه تجربه‌هایی که تا به حال داشته‌ام به یادماندنی‌تر است.

وی درباره پیشنهادهای سینمایی‌اش گفت: در این مدت پیشنهادی نداشتم که واقعا فیلمنامه‌اش را دوست داشته باشم. برای من بازی در مدیوم سینما خیلی مهم نیست. من به دنبال نقش خوب هستم. هیچوقت طوری گزینش نکرده‌ام که بگویم اهل تله فیلم بازی کردن یا مثلا سریال بازی کردن نیستم. هر کجا نقش خوب نوشته شود بازی می‌کنم.

این بازیگر ادامه داد: سینمای ما بیش از هر زمان دیگری تجاری شده است. فیلمنامه خوب یا خیلی کم است یا اصلا وجود ندارد. امروز اصلا سینمای موفقی نداریم و تقریبا هیچ جریان مثبتی در آن وجود ندارد. چیزی که همیشه حالم را خوب می‌کند نقش خوب است نه مدیوم. همه دوستان و اطرافیانم می‌دانند که من نگاه و پرداخت ویژه روی شخصیت برایم مهم است و هیچوقت از پذیرفتن پیشنهادهایی که چنین نگاهی به شخصیت‌پردازی داشته باشند استقبال نکرده‌ام.

خداوردی درباره بازی در تئاتر توضیح داد: پیشنهادهای زیادی داشتم اما فرصت همکاری برایم پیش نیامد. البته یک متن پیشنهاد شده که باید همین روزها آن را مطالعه کنم. سال گذشته در نمایشی به کارگردانی علی هاشمی به نام «با جانی دپ در فتو شاپ» بازی کردم.