سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ دی ۱۳۹۶ در ۱۰:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب
حبیب دهقان‌نسب به سوره سینما گفت:

تهیه‌کنندگان از جوانان مستعد و تحصیلکرده استفاده کنند/ حضور در جشنواره فیلم فجر با «امپراتور جهنم»

dehghan-nasab

حبیب دهقان‌نسب معتقد است تهیه کنندگان باید از جوانانی در بازیگری استفاده کنند که فارغ التحصیل این رشته و با استعداد باشند.

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که این روزها بازیگری را در مدیوم های مختلفی تجربه می کند در گفتگو با سوره سینما عنوان کرد: چندی پیش تئاتر «سهروردی» را به کارگردانی شکرخدا گودرزی روی صحنه تالار وحدت داشتم و بعد از آن هم در تالار قشقایی در نمایش «عروسی» بازی کردم. در چند ماه اخیر مشغول بازی در مجموعه تلویزیونی «از یادها رفته» به کارگردانی بهرام بهرامیان هستم و با فیلم سینمایی «امپراطور جهنم» ساخته پرویز شیخ طادی در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور دارم. اگرچه این روزها در پروژه های متعددی بازی کردم اما هنوز هم از شرایط بازیگران دلگیرم چون در بخش مالی تفاوت زیادی نسبت به قبل نداشتیم.

حبیب دهقان‌نسب افزود: ما بازیگریم و جز این، حرفه دیگری نداریم اگر با هر شرایطی می سازیم چون دنبال دل مان می رویم. متاسفانه بدقولی ها در تلویزیون همچنان ادامه دارد و تهیه کننده ها هنگام قرارداد به قدری چانه می زنند که آدم کلافه می شود ولی هنگام پرداخت، همان مبلغ ناچیز را هم به موقع نمی دهند. مدتی است در خبرها می خوانیم که تولیدات تلویزیون افزایش داشته اما به همان نسبت پرداخت ها هم بدتر شده است. بین بازیگران فعال، بچه هایی هستند که ماه ها کار کرده اند و کارشان هم پخش شده اما هنوز طلبکارند و مزد زحمات شان را دریافت نکرده اند.

emperatoor-jahanam

بازیگر مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» اشاره کرد: بازیگر نمیتواند به خاطر درآمد کم کارش را رها کند چون خیلی زود فراموش می شود ولی سوال اینجاست که اگر تلویزیون پول ندارد چرا انقدر تولیداتش را افزایش داده است. از طرفی مجموعه هایی تولید می شو که پر بازیگر است به این صورت که تعدادی پیشکسوت را در کنار شمار قابل توجهی بازیگر تازه وارد استفاده می کنند. حضور جوانان به این عرصه حُسن است اما باید به گونه ای باشد که فارغ التحصیلان با استعداد بازیگری و تئاتر دعوت به کار شوند.

وی اظهار کرد: تجربه نشان داد بازیگرانی که از تئاتر به تلویزیون و سینما آمدند وزن بازیگری را بالاتر برده اند و تعدادشان هم کم نیست. امثال نوید محمدزاده، سیامک صفری، هوتن شکیبا، علی سرابی، حسن معجونی، حمیدرضا آذرنگ، سیما تیرانداز و … کسانی هستند که از راه درستی بازیگر شده و به همین دلیل مورد اعتماد فیلمساز و مردم هستند. متاسفانه برخی مواقع تهیه کنندگان در انتخاب بازیگران جوان، کسانی را دعوت به کار می کنند که نه تنها از استعدادی برخوردار نیستند حتی فیزیک مناسب بازیگری هم ندارند.

دهقان نسب در پایان گفت: اوضاع سینما تا حدی بهتر است اما همچنان تهیه کننده می خواهد دستمزد کمتری پرداخت کند و معمولا حق به حقدار نمی رسد. جدا از سوپراستارها گه بالاخره به حق شان می رسند بقیه بازیگران کمتر شرایط مطلوب تجربه می کنند. به هر حال امیدوارم برای همه بازیگران فرصت کار ا دستمزد منصفانه وجود داشته باشد و خستگی شان رفع شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>