سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ دی ۱۳۹۶ در ۲:۱۲ ب.ظ چاپ مطلب

شرکت ۸۰۰ فیلمساز خارجی در بخش بین‌الملل جشنواره سیمرغ

simorgh-fest

در نخستین دوره از برگزاری بخش بین‌الملل جشنواره سیمرغ ۸۰۰ فیلمساز خارجی آثار خود را به این جشنواره ارسال کرده اند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ، در نخستین دوره از برگزاری بخش بین الملل جشنواره سیمرغ و با وجود اینکه تنها ۴ ماه به برگزاری جشنواره باقی مانده است بیش از ۸۰۰ فیلمساز خارجی، نسبت به ارسال آثار خود در این جشنواره اقدام کرده اند.

باتوجه به این حجم از استقبال، هیات انتخاب بخش فیلم بین الملل به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

این فیلم ها که در دو مجموعه فیلم‌های کوتاه داستانی و انیمیشن به دبیرخانه بخش بین الملل ارسال شده است  هریک سعی دارند با بررسی نشانه های سلامت در زندگی فردی و اجتماعی افراد در دنیای بدون مرز این مفهوم حائز اهمیت را به شکل هنری به تصویر بکشد.

برگزارکنندگان بدنبال آن هستند تا در این دوره از جشنواره، با حضور هنرمندان بین المللی و نمایش آثار منتخب آنها در جشنواره، نسبت به تعریف درستی از فرهنگ و اندیشه زندگی سالم و اشاعه آن در میان سایر کشورها از طریق بیان ِهنری اقدام کنند.

بر اساس اعلام دبیرخانه دائم جشنواره بین المللی سیمرغ وزارت بهداشت، مهلت ثبت نام و ارسال آثار از ۱۱ آبان‌ماه تا ۲۵ بهمن‌ماه ۹۶ در نظر گرفته شده است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت جشنواره www.festivalf.ir مراجعه کنند.

جشنواره بین المللی سیمرغ که نامش برگرفته از سیمرغ افسانه‌ای در ادبیات ایران به عنوان مرغ درمانگر و نماد جدید جامعه پزشکی است در پنج بخش تئاتر،‌ فیلم، ادبی، ‌هنرهای تجسمی و موسیقی، بهار ۱۳۹۷در شهر تهران برگزار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>