سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ دی ۱۳۹۶ در ۴:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

جلسه هماهنگی مدیران سینماهای جشنواره فیلم فجر برگزار شد

fajr-cinema-modiran

جلسه هماهنگی مدیران سینماهای جشنواره فیلم فجر با حضور مدیران سینماهای نمایش‌دهنده فیلم‌های جشنواره برگزار شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، جلسه هماهنگی مدیران سینماهای جشنواره فیلم فجر با حضورمحمدرضا فرجی، مدیر کل سینمای حرفه‌ای، مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، مسئولان امور سینماهای وزارت ارشاد و مدیران سینماهای نمایش‌دهنده فیلم‌های جشنواره برگزار شد و مدیران سینماها از تجربیات و مشکلات پیش‌روی خود در راه برگزاری جشنواره گفتند.

در این جلسه محمدرضا فرجی با یادی از عبدالحمید جلیل‌زاده سینمادار فقید، گفت: «کار سنگین و سختی است که از بین ۲۲ سالن ۱۲ سالن را برای جشنواره انتخاب کنیم. برخی از صاحبان سینماهایی که سال‌های گذشته در جشنواره حضور داشتند امسال گله‌مندند که باید یادآوری کنم امسال تنها ۲۴ فیلم برای نمایش در سینماهای مردمی جشنواره در نظر گرفته شده پس ما ناگزیر می‌بایست تعداد سینماها و صندلی‌ها را هم محدودتر می‌کردیم.»

فرجی با اشاره به ازدحام‌هایی که معمولا در ایام جشنواره صورت می‌گیرد، تأکید کرد: «دهه فجر، مقطعی است که باید در آن ارزش‌های انقلاب حفظ شود و ما نیز باید تا جایی که توان داریم در خدمت جشنواره باشیم. همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند، اخلاق‌مداری برای مسئولان لازم است و سینماداران در موقعیت‌های شلوغ جشنواره باید با حوصله و صبر با مخاطبان رفتار کنند و به احترام ایام فجر، به مردم خدمت‌رسانی کنند».

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود در جمع مدیران سینمایی گفت: «تأکیدی که دبیر جشنواره دارد، این است که سینماها از هر لحاظ آماده میزبانی از مردم باشند. کارشناسان ما نیز بازرسی‌هایی در این زمینه داشته‌اند و طبق گزارش‌هایی که به ما داده‌اند، مطلع شده‌ایم که سینماها آماده‌سازی‌های لازم را انجام داده‌اند. از صاحبان سینماها درخواست داریم که آن دو درصد سهم گیشه که برایشان در نظر گرفته شده را حفظ کنند. امسال باید تعداد بلیت‌ها که برای گیشه در نظر گرفته شده حفظ شود و نباید این سهم فروخته شود، باید بر توزیع بلیت‌ها سانس به سانس نظارت کرد تا حقوق مردم از بین نرود».

فرجی در مورد سانس‌های فوق‌العاده جشنواره گفت: «مشکلی برای سانس‌های فوق العاده نخواهیم داشت. سانس‌ها مشخص هستند که از ساعت ۱۵ تا ۲۳ ادامه دارند، به طور متوسط در روز، هر سینما ۴ سانس خواهد داشت که سانس‌های اول و آخر تکراری هستند و در مورد هر فیلمی که نیاز به سانس فوق‌العاده داشته باشد، ما قطعا همکاری خواهیم کرد».

این مدیر سینمایی در مورد قیمت بلیت‌های جشنواره سی و ششم گفت: «قیمت بلیت در سالن‌های سینمایی راگا، کیان و تماشا به صورت سری هشت هزار تومان و به صورت تک ده هزار تومان خواهد بود، قیمت بلیت در سایر سینماها نیز به صورت سری ۱۲ هزار تومان و به صورت تکی ۱۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است».

در بخش دیگری از این جلسه، مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، گفت: «امسال با توجه به اینکه کاخ مردمی برای جشنواره در نظر گرفته نشده است، قرار است عوامل فیلم‌ها در تمام ۱۲ سینمای جشنواره حضور پیدا کنند. معرفی فیلم‌ها به طور کامل برنامه ریزی شده و قرار بر این است که هنرمندان، فیلم‌های خود را حداقل در یک سانس کنار مردم ببینند. همچنین در این روزها عکاسان و نمایندگان روابط عمومی جشنواره نیز در سالن‌ها حضور خواهند داشت. از سال گذشته سعی شد فعالیت سینماهای میزبان جشنواره منعکس شود و ما هم به صورت تصویری و کامل این فعالیت را منعکس کردیم. امسال هم قرار بر این است که هر روز آماری از سینماها داشته باشیم. جدول معرفی و نمایش فیلم‌ها نیز در قطع پالتویی برای مخاطبان ایام جشنواره در نظر گرفته شده است که در سالن‌های سینما توزیع خواهد شد.»

او در جمع مدیران سینماها با اشاره به رأی‌گیری از مردم در سینماهای جشنواره در مورد نحوه اخذ آرای مردمی، یادآور شد: «اپلیکیشنی برای این کار در نظر گرفته شده است که مردم می‌توانند با کدی که روی بلیت درج شده و اطلاعاتی که توسط تیزر ابتدای هر فیلم به مخاطبان می‌دهد، ۵ رأی داشته باشند و امسال برای همه سینماها امکان اخذ رأی مردمی وجود دارد».

جلسه هماهنگی مدیران سینماهای جشنواره فیلم فجر با حضور مرادی، مسئول امور سینماها، حمیدرضا رضوی (چهارسو)، علی پورابراهیم (جوان)، علی هیربد (فرهنگ)، حسین کشاری (استقلال)، فرجام آژیر (راگا)، میلاد مالکی (کوروش)، محمدقاصد اشرفی (ماندانا)، موسی خانی (اریکه ایرانیان)، رضا سعیدی‌پور (آزادی)، محمد قنبری (مگامال)، مجید فولادوند (کیان)، مسعود نجفی (تماشا) و مرادی مسئول امور سینماها برگزار شد.

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۶ به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>