سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ بهمن ۱۳۹۶ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
محمدحسین میثاقی به سوره سینما گفت:

مجری متخصص مخاطب جذب می‌کند/ نه مافیایی دیدم نه پارتی داشتم

misaghi

محمدحسین میثاقی که این روزها علاوه بر جذب طرفداران فوتبال؛ بین اهالی سینما هم جای خود را باز کرده می‌گوید بدون سفارش و حمایت به تلویزیون آمده و معتقد است در برخی برنامه‌های تخصصی تلویزیون، مجری در جذب مخاطب نقش موثری دارد.

مجری برنامه ورزشی «فوتبال۱۲۰» و گزارشگر برنامه «نود» درباره تاثیر حضور مجریان توانمند در برنامه های تخصصی تلویزیون به خبرنگار سوره سینما گفت: اولین چیزی که باعث می شود بیننده به مجری اعتماد کند آگاهی او از محتوای برنامه است. بعضی از برنامه های فوتبالی کاملا مجری محور هستند و آگاهی و تسلط به اجرا است که مردم را به دیدن آن اثر دعوت می کند. مثلا گلی لینکر در برنامه Match of the Day از آن دست مجریانی است که همه برنامه را به خاطر او می بینند.

وی افزود: برخی برنامه ها بر پایه سوژه استوارند و گزینه های متعددی برای اجرای آن می توان در نظر گرفت. در کشور ما هم همین است و در برخی برنامه های فوتبالی مجریان متعددی حضور دارند که همه از بهترین های این حوزه هستند ولی در شکل اولی که توضیح دادم همه برند «نود» را با عادل فردوسی پور می شناسند چون بیننده به توانایی او اعتماد دارد و از این رو مجری می تواند عامل تاثیرگذار موفقیت یک برنامه باشد.

میثاقی اظهار کرد: کار تخصصی در هر حوزه ای باعث جذب بیننده می شود و من این مساله را در برنامه  «فوتبال۱۲۰» تجربه کردم. وقتی برای این برنامه کاملا تخصصی فوتبالی که از یک شبکه تخصصی پخش می شود بیش از ۴۰۰هزار پیامک ارسال می شود یعنی مردم ما را نگاه می کند و این جای خوشحالی دارد. خوشبختانه اقبال به تلویزیون همچنان وجود دارد و به خصوص در حوزه ای که ما کار می کنیم ملموس تر است.

مجری برنامه «فوتبال ۱۲۰» بیان کرد: در سال های اخیر مردم برای با خبر شدن از محرومیت بازیکن گرفته تا اخبار جام جهانی، اول به تلویزیون خودمان رجوع می کنند. به نظرم پوشش بی نظیری که روی قرعه کشی جام جهانی داشتیم را اگر برای خود مسابقات هم داشته باشیم هیچ کس سراغ شبکه های خارجی نمی رود.

این گزارشگر موفق تلویزیونی در پاسخ به اینکه اصطلاح مافیا چقدر بین مجریان تلویزیونی کاربرد دارد، گفت: من از سال ۸۷ تا امسال که ۹۶ است در صدا و سیما و حیطه کار خودم مافیایی ندیدم. درباره تجربه شخصی خودم که امروز حضور من را در تلویزیون رقم زده باید بگویم حتی دورترین اقوام من هم در رسانه ملی نبوده که بگویم توسط کسی وارد این حرفه شدم. من و همکارانم تلاش کردیم تا خودمان را نشان دهیم و در واقع نه مافیایی دیدم نه پارتی داشتم.

misaghi2

وی اشاره کرد: من اهل تهران هستم اما به خاطر تحصیل یک دوره ۴ ساله از زندگی ام را در کرمانشاه هم درس خواندم و هم کار می کردم. به خاطر علاقه ای که به کار گویندگی داشتم مدتی در رادیو کرمانشاه بودم و در همان دوره تیم فوتبال این شهر به لیگ برتر صعود کرد و بازی شان را من گزارش کردم. اقبال خوب من بود که در تهران کار من مورد توجه قرار گرفت و از طرف عادل فردوسی پور دعوت به همکاری شدم.

محمدحسین میثاقی درباره اینکه چرا دیگر ژانرهای تلویزیونی اقبال کمتری در جذب مخاطب دارند، بیان کرد: مردم عادل و برنامه اش را دوست دارند و این بر همه ثابت شده است. یک دلیلش این است که همیشه طرفداران فوتبال در کشور ما زیاد بوده و الان از اینکه ورزش مورد علاقه شان را یک مجری توانا اجرا می کنند راضی هستند.

وی عنوان کرد: مردم فوتبال های خارجی ساعت ۱ بامداد را دوست دارند ببینند و به خاطرش بیدار می مانند. حال همین ساعت را با یک برنامه دیگر جایگزین کنید ببینید چند خانه تلویزیون شان روشن است؟ منظورم این است که در کشور ما علاقه به ورزش و به خصوص فوتبال از قدیم وجود داشته اما معتقدم در زمینه اجتماعی طی این سالها خیلی خوب پیش رفته ایم و رفقای اجتماعی ما عالی کار کار کرده اند. به نظر من اگر در گوشه ای از این دنیا یک پادکست خوب ۱۰ دقیقه ای بسازید کسی که باید کارتان را ببیند حتما متوجهش خواهد شد.

میثاقی در پایان با اشاره به حضورش در مراسم قرعه کشی برنامه نمایش فیلم های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه ها گفت: با توجه به اینکه درباره تخصص حرف زدیم شاید خیلی ها بگویند که من تخصصی در سینما ندارم پس نباید مجری این مراسم می شدم اما هرکس کارش را بلد باشد مخاطبش را جذب می کند. من حس کردم حضورم در قرعه کشی فیلم های جشنواره فجر حاشیه ساز شده ولی تخصص من هم قرعه کشی است و در اجرای آن کار کشته شده ام.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>