سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ بهمن ۱۳۹۶ در ۶:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

رستاک حلاج به بیست و هشتمین محفل شعرخوانی «اتفاق ترانه» می‌آید

etefagh taraneh28

بیست و هشتمین محفل شعرخوانی و موسیقی«اتفاق ترانه» با سخنرانی عبدالجبار کاکایی، شعرخوانی ترانه سرایان و شاعران جوان و اجرای موسیقی توسط رستاک حلاج شنبه ۷ بهمن در سالن مهر حوزه هنری برگزار می شود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سپهر سوره هنر؛ در جدیدترین برنامه «اتفاق ترانه» عبدالجبار کاکایی شاعر و ترانه‌سرا طبق روال جلسات قبل به بحث درباره «تلفیق شعر و موسیقی» می پردازد. کاکایی در جلسات «اتفاق ترانه» ‌به طور تخصصی به قالب ترانه پرداخته و در هر جلسه به دلایل ماندگاری یک اثر موفق در عرصه موسیقی اشاره می کند.

این جلسه با شعرخوانی شاعران و ترانه‌سرایان مطرح ادامه یافته و بخش پایانی این برنامه نیز به اجرای موسیقی اختصاص دارد. بیست و هشتمین محفل شعرخوانی و موسیقی «اتفاق ترانه» میزبان «رستاک حلاج» از آهنگسازان و ترانه سرایان مطرح کشور خواهد بود.

حلاج، متولد ۱۳ تیر ماه ۱۳۶۲موسیقی را از سن ۱۲ سالگی با نوازندگی ساز گیتار آغاز کرد. وی پس از پــــایان دوره تحصــــیلی دبیرستان آهنگ سازی را به صورت آکادمیک دنبال نمود و همچنین در کنار نوازندگی و آهنگ سازی به نوشتن ترانه نیز مشغول شد. اولین همکاری موسیقایی رستاک در سن ۱۹ سالگی با علیرضا عصار بود که با ترانه و آهنگسازی رستاک و تنظیم فواد حجازی همراه شده بود اما بنا به دلایلی منتشر نشد. زبان ترانه های رستاک زبانی ست متفاوت با آنچه تا به حال شنیده شده ست و فضای این ترانه ها در کنار موسیقی اش وجه تمایز کار های او نسبت به دیگران است ، از نمونه کارهای اجرا شده توسط رستاک می توان به «آخــرین شــام» و «تــه سیگــــار» اشاره کرد که با اقـــبال مخاطبان موسیقی روبرو شده است.

گفتنی‌ست محفل شعر و ترانه «اتفاق ترانه» شنبه‌های اول هر ماه ساعت ۱۷ در سالن مهر حوزه هنری برگزار می‌شود که اجرای آن بر‌عهده علیرضا بدیع شاعر و ترانه‌سرای معاصر است.

بیست و هشتمین محفل شعر و موسیقی «اتفاق ترانه» به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری(سپهر سوره هنر)، شنبه هفتم بهمن ماه ساعت ۱۷ در تماشاخانه مهر حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود.

ورود برای عموم علاقه‌مندان به ادبیات آزاد است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>