سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ بهمن ۱۳۹۶ در ۸:۴۰ ب.ظ چاپ مطلب

معرفی فیلم سینمایی «سرو زیر آب» در ویژه برنامه «دو قدم تا سیمرغ»/ رونمایی از پوستر

2ghadam-sarv1

دومین نشست معرفی فیلم‌ها در چهارمین روز از ویژه برنامه «دو قدم تا سیمرغ» با حضور ستاره اسکندری، سیدحامد حسینی، حسین فلاح و حسین باشه‌آهنگر به فیلم «سرو زیر آب» اختصاص داشت.

به گزارش سوره سینما، این ویژه برنامه با حضور سیدحامد حسینی تهیه کننده، علیرضا زرین دست فیلمبردار، ستاره اسکندری بازیگر، حسین فلاح دستیار کارگردان و برنامه ریز و حسین باشه‌آهنگر بازیگر این فیلم سینمایی در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در ابتدا سیدحامد حسینی تهیه کننده این فیلم سینمایی اشاره کرد: محمدعلی باشه آهنگر کارگردان فیلم به دلیل روزهای فشرده قبل از جشنواره و رساندن به موقع اثر امکان حضور در این نشست را پیدا نکرد.

علیرضا زرین دست در ادامه این سخنان بیان کرد: حضور ما بدون کارگردان معنایی ندارد چون همه عوامل با ایشان قدم به قدم تا پایان راه آمده اند و رهبری یک گروه بزرگ را به عهده داشتند. این فیلم تاکنون برای تعدادی از اهالی سینما به نمایش درآمده و خوشبختانه بازخوردهای خوبی را شاهد بودیم.

ستاره اسکندری نیز درباره ویژگی های این فیلم سینمایی گفت: خاصیت کارگردانی که سابقه ساخت فیلم در زمینه جنگ دارد این است که جنگ را از نگاه صلح روایت می کند. این فیلم حکایت سربازانی از قوم و نژادهای گوناگون است اما نگاهی فرامرزی دارد.

حسینی نیز در تکمیل این توضیح عنوان کرد: «سرو زیر آب» قصه ای اتفاقاتی است و روزگاری است که بر شهدا و خانواده هایشان گذشته و اساس روایت در نبرد اهواز و جریان های اطراف آن است.

حسین باشه آهنگر نیز به غیبت پدر اشاره کرده و توضیح داد: عدم حضور ایشان را حمل بر کم اهمیتی یا جسارت نگذارید. پدر این روزها با توجه به زمان اندکی که تا شروع جشنواره باقی مانده به شدت درگیر انجام مراحل پایانی است تا فیلم را در بهترین شرایط به فجر برساند.

زرین دست در توضیح محتوای این اثر نیز گفت: یکی از مهمترین عناصر کلیدی فیلم خطای چند آدم است بدون اینکه خودشان تعمدی داشته باشند. اما به هر حال اشکالی در کار پیش آمده و به جایی می رسد که چند مدعی پیدا می شود و اینها برای بهبود اوضاع دست به کارهایی می زنند که خواست فیلمنامه است. در این مسیر مکان‌هایی برای فیلمبرداری انتخاب شده بود که کار را با همه آنچه پیش از این در سینمای ایران دیدیم متفاوت می کرد. در یکی از سکانس ها بیش از ۵۰۰ عدد چراغ استفاده کردیم و سیم کشی و برق کشی تصویر جالبی در پشت صحنه خلق کرده بود. البته تلاشی که برای این کار شد فقط از طرف یک عنصر نبود و تمام نیروها سعی کردند هرچه داشتند را به بهترین شکل ارائه دهند.

2ghadam-sarv2

فلاح نیز در ادامه گفت: این فیلم یکی از سخت ترین و بهترین فیلم هایی است که از یک گروه واقعا حرفه ای تشکیل شده است. به نظر من تا زمانی که کار مقابل دید تماشاگران قرار نگیرد نمی توان درباره ابهت و زحمتی که دوستان کشیده اند صحبت کرد.

حسینی در پاسخ به اینکه هزینه های فیلم چقدر تمام شده عنوان کرد: سعی کردیم خیلی گران تمام نشود اما کار به گونه ای بود که برخی هزینه ها را می طلبید. از لحاظ لوکیشن ما در ۴ استان و ۸ شهر با یک تیم ۱۲۰ نفر باید جابه جا می شدیم و در یکی از لوکیشن ها در فضای ۹ هزار متری باید دکور می زدیم. ضمن اینکه پروداکشن یک کار جنگی با روایاتی از زوایای گوناگون به هیچ عنوان کم هزینه نیست.

ستاره اسکندی در ادامه گفت: شاید این سختی هایی که دوستان اشاره می کنند کمتر شامل من شده باشد من بخش هایی از فیلم در استان لرستان را بازی کردم و یک تجربه دوست داشتنی برایم رقم خورد اما روز اولی که سر صحنه آمدم و ترکیب نور و صحنه را دیدم انگار وارد تونل زمان شده و به سال های اول دهه ۶۰ رفتم. حال و هوایی برایم زنده شد که تا کنون در هیچ پروژه ای تجربه نکرده بودم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «سرو زیر آب» درباره اکران این فیلم عنوان کرد: وقتی وارد یک اتفاق شکوهمند می شویم دیگر هدایتش دست ما نیست. بلکه طبیعت کار شما را به سوی مقصد می کشاند. همه این سختی ها ما را از حسی که داشتیم جدا نکرد و همه گروه بر هر دشواری که وجود داشت وفادار ماندند. ما در تولید سعی کردیم هر آنچه به اکران کمک می کند را لحاظ کنیم و امیدوارم نتیجه خوبی بگیریم.

وی افزود: در بخش طراحی صحنه و لباس کار یکی از جذاب ترین فیلم هایی است که مشاهده خواهید کرد. ما در این فیلم زیرساخت هایی تدارک دیدیم که تاکنون اتفاق نیفتاده بود به عنوان مثال در یکی از سکانس ها لوکیشن ما به ریل راه آهن و قطاری تبدیل شد که وزارت راه با آگاهی از این مساله بیان کرده بود تا به حال سابقه نداشته قطار و متعلقاتش در جایی غیر از محل خودش بازسازی شود.

این تهیه کننده در پایان گفت: بهترین سیمرغی که ممکن است نصیب ما شود بهترین فیلم از نگاه مردم است این نتیجه یعنی زحمات همه اعضا دیده شده است.

در پایان این ویژه برنامه از پوستر فیلم سینمایی «سرو زیر آب» رونمایی شد.

این برنامه تا ۹ بهمن ماه به همت فیلم نت در پردیس سینمایی ملت برگزار می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>