سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ بهمن ۱۳۹۶ در ۱۱:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب
همگام با سی و ششمین جشنواره فیلم فجر/

هومن سیدی راه را برای بازیگران مستعد نوظهور باز می‌کند

hooman-seyedi

هومن سیدی بازیگر، کارگردان و مدرس که با فیلم سینمایی «مغزهای کوچک زنگ‌زده» در سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد سراغ کسانی رفته که قرار است برای اولین بار روی پرده سینما دیده شوند.

سوره سینما هومن سیدی کارگردان فیلم سینمایی «مغزهای کوچک زنگ زده» که در کنار بازیگران بنام سینمای ایران نام های جدیدی را وارد آخرین پروژه خود کرده امدتی است که تدریس را آغاز کرده است و تصمیم دارد به زودی محلی بربپا کند تا با بهره مندی از حضور استادان فن، فضایی برای علاقمندانی که بی ادعا تشنه یادگیری هستند فراهم کند.

به اعتقاد این بازیگر و کارگردان چنین تصمیمی یک اتفاق تازه در سینما رقم می زند. شاید خیلی ها از ورود این همه بازیگر جدید خوش شان نیاید اما نوید را می توان داد که بازیگران نوظهور  اگرچه تازه وارد هستند اما متخصصند چون قبل از ورودشان تربیت شده و یادگرفته اند که سینما چیست. آنها بدون اینکه اخلاق غیرحرفه ای شان کسی را آزار دهد یاد گرفته اند بازیگر خوبی باشند و امیدوارم تعاریف من روی پرده سینما هم معنی پیدا کند.

قطع به یقین افرادی مثل فرهاد اصلانی اگر محبوب و ماندگار شده اند تنها یک دلیل دارد آن هم اینکه علی رغم این همه سال تجربه همیشه در صدد بهتر شدن هستند. این باعث می شود با حضوردر یک فیلم جدید تماشاگر دنبال کند که چه کار تازه ای انجام داده اند. نوید محمدزاده هم چند پله بازیگری را بالاتر برده است. او با شوق و انگیزه کار میکند و هر کس جای او بود بعد از مدتی دنبال حاشیه های جذاب می رفت مثل خیلی از بازیگرانی که چنین کردند اما او همیشه نگران است که درجا نزند و دنبال بهتر شدن است.

maghzhaye-koochak

این کارگردان پیش از این گفته بود که اگر فیلم من دارای عصیان است چون جامعه به آن دچار شده و من هم می خواهم زبان مردم جامعه خودم باشم. نه اینکه بخواهم فیلم تلخ بسازم کمااینکه «مغزهای کوچک زنگ زده» اصلا تلخ نیست و اگر هم این گونه به نظر بیاید در انتها شما را دچار شعف می کند. چون اعتقادی به سیاه نمایی ندارم اما انقدر به این نوع فیلمسازی ادامه می دهم تا تلخی ها در این جامعه کم و کمتر و ریشه کن شود.

وی در مراسم معرفی فیلم خود قبل از آغاز جشنواره آرزو کرد فقر و اعتیاد ریشه کن شود و همه روزگار خوشی داشته باشند. اگر تلخی ها را می بینیم به معنی این نیست که خوشحال نیستیم ما به آنچه پیرامون مان می گذرد آگاهیم و باید خلاء ها را رفع کنیم. کار فیلمساز نمایش معضلات و دغدغه های جامعه و مردم است مسئولان اگر انصاف داشته باشند نگاه می کنند و برای حل و رفع شان قدم برمیدارند. حل مشکلات وظیفه من نیست چون تخصص آن را ندارم. حرفه من آگاهی رساندن است.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>