سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب
سینماگران و دولت یازدهم/

ساداتیان: مدیریت فرهنگی دولت یازدهم وظیفه دشواری دارد

400e259c-c036-4278-a5cd-6baf70845ef1

یک تهیه‌کننده تأکید کرد مطالبات مردم و سینماگران بیش از هر زمان به همگونی رسیده و مدیران فرهنگی جدید به این مسئله اشراف داشته باشند.

یک تهیه‌کننده تأکید کرد مطالبات مردم و سینماگران بیش از هر زمان به همگونی رسیده و مدیران فرهنگی جدید به این مسئله اشراف داشته باشند.

سید جمال ساداتیان کارگردان سینما درباره انتظار سینماگران از مدیران فرهنگی دولت جدید به سوره سینما گفت:توقع از دولت جدید در زمینه فرهنگ و هنر زیاد است. دولت جدید بر اساس رأی اکثریت مردم روی کار آمده است. کسانی که پای صندوق رأی رفتند و در خیابان‌ها جشن شادمانی برای پیروزی نامزد مورد نظرشان گرفتند، مطالباتی دارند که رویکرد فرهنگی دولت جدید باید بر اساس این مطالبات شکل بگیرد.

وی گفت: گروهی که به دکتر حسن روحانی رأی دادند تفاوت زیادی با تیم مدیریت فرهنگی دولت قبلی دارند. طبیعی است که خواسته‌ها و مطالبات خود را از دولت جدید خواستارند. ما سینماگران انتظار داریم فضای بازتری برای کار کردن داشته باشیم. مطمئنا منظورمان از فضای باز، بی قانونی نیست . در یک چارچوب قانونی هم می‌توانیم حرفمان را بزنیم. اما وقتی محدودیت‌ها فشار وارد می‌کنند جلوی تراوش ذهنی هنرمند گرفته می‌شود.

این تهیه‌کننده اضافه کرد: هنرمندان در طول سال باید بتوانند انتقادهای خود را بیان کنند. همه فعالین عرصه فرهنگی باید با آمادگی فضای عمومی کشور برای شنیدن نقدها مواجه باشند. مطالبات مردم و سینماگران در این برهه زمانی با هم همگونی دارد. دولت باید کسانی را در مسئولیت‌های فرهنگی قرار دهد که به مطالبات مشترک مردم و هنرمندان و همگونی خواسته‌های آنان اشراف داشته باشد. سینماگر به دنبال ساخت اثری است که قدرت ارتباط با مردم را داشته باشد بنابراین مسیر ورود به چنین فعالیتی از طرف مسئولین باید برایش هموار شود.

ساداتیان درباره اینکه چقدر امیدوار است سینماگران شاخص که در دوره‌های قبل کم‌کار بوده‌اند به عرصه تولید برگردند چنین گفت: کسانی که کم‌کار شدند قطعا شرایط برایشان فراهم نبوده. ترجیح می‌دهم درباره گذشته صحبت نکنم و به مطالبات امروزی مردم و هنرمندان از مسئولین اشاره کنم. فضای امروز جامعه  ما با مطالبات جدیدتری نسبت به گذشته روبه روست.هنرمندان تولیدکنندگان اثر ذهنی هستند. محدودیت‌ها باید از جلوی راه آفرینش‌های هنری برداشته شود. ممیزی‌های بیش از حد فضا را رخوت‌انگیز می‌کند. نکته دیگر این است که مدیریت جدید باید بتواند جلوی جریانات خودسری که در این سال‌ها شکل گرفته‌ بگیرد.

این تهیه‌کننده اضافه کرد: کسی که سکان‌دار فرهنگ و هنر این مملکت می‌شود کار سختی در پیش دارد چون باید با جریاناتی که خودشان را به مدیریت فرهنگی تحمیل کرده‌اند رو به رو شود و جلوی ساز و کار خودسرانه آنها را بگیرد. در واقع قبل از انجام هر کاری بسترسازی لازم است. اینگونه نیست که در ابتدای راه تنها شعارهای زیبا راهگشا باشند. امید همه ما این است که همدل باشیم و فضا را برای تولید آثار مبتنی بر خواست اکثریت مردم فراهم کنیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>