سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ بهمن ۱۳۹۶ در ۱۱:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب

حضور نورالحلی در جشنواره فیلم فجر برای تماشای «زنانی با گوشواره‌های باروتی»

barooti

خبرنگار عراقی حاضر در مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی»، برای حضور در اکران‌های مردمی و اکران سینمای رسانه جشنواره فیلم فجر به ایران آمد.

به گزارش سوره سینما به نقل از مشاور رسانه‌ای فیلم، نورالحلی خبرنگار جنگی که مستند «زنانی با کوشواره‌های باروتی»، درباره او و محوریت زنان و کودکان ساخته شده است، برای حضور در اکران‌های مردمی و سینمای مطبوعات به ایران آمد تا به تماشای این فیلم به همراه مخاطبان سینمای ایران و اهالی رسانه، بنشیند.

او شب گذشته پس از تماشای این فیلم برای اولین بار، درباره این مستند، گفت: از دیدن این فیلم تحت تاثیر قرار گرفتم. من با این فیلم هم خندیدم و هم گریستم و مطمئن هستم مردم عراق نیز با دیدن این فیلم، حالی را خواهند داشت که من در هنگام تماشای آن داشتم.

مستند «زنانی با گوشواره های باروتی» به تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی و کارگردانی رضافرهمند، درباره خبرنگار عراقی به نام “نور” است که مشغول تهیه گزارش از نبرد با داعش است و به همین واسطه با زنان مختلف داعشی و غیر داعشی مواجه می شود. در بخشی از «زنانی با گوشواره‌های باروتی»، زنان داعشی عرب، غیر عرب و زنانی را که قربانی داعش شده اند، می بینیم که  نورا، با آنها مواجه می‌شود.

رویکرد این مستند پرداختن به زنان و کودکانی است که در جنگ با داعش بودند. از همین رو برای اولین‌بار تصاویری از این زنان در یک اثر نشان داده می‌شود که تا به حال در هیچ مستند یا رسانه‌ای نمایش داده نشده است.

مستند «زنانی با گوشواره های باروتی» در یازدهمین دوره از جشنواره بین المللی فیلم های مستند ایران، سینما حقیقت حضور داشت و توانست جایزه بهترین کارگردانی، بهترین صدا، بهترین فیلم بخش آوینی و بهترین فیلم بخش بین الملل را از آن خود کند.

این فیلم همچنین قرار است در آخرین روز از جشنواره فیلم فجر، روز شنبه ۲۱ بهمن ماه ساعت ۱۷ در سینمای رسانه، برای خبرنگاران و اهالی رسانه اکران خواهد شد.

عوامل این فیلم عبارتند از: تهیه کننده: مرتضی شعبانی، کارگردان: رضا فرهمند، مدیر تصویربرداری: رضا فرهمند، تصویربرداران: رضا فرهمند، مصطفی سیفی، قصی صاحب کاظم، تدوین:رضا فرهمند، فاطمه بنیادی، مصیب حنایی، آهنگساز:کریستف رضاعی، صدابردار: کیومرث محمدچناری، صداگذار: حسن مهدوی، پژوهش: مصطفی سیفی و رضا فرهمند، طراح پوستر: علی باقری، تبلیغات فضای مجازی: احسان جابری، مشاور رسانه‌ای: محسن دلیلی.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>