سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ بهمن ۱۳۹۶ در ۱:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
گلایه‌های اسحاق خانزادی از بی معرفتی مسئولان و سینماگران ؛

مدیران فقط آرتیست‌ها را دوست دارند/ کسانی رشته صدا را داوری می‌کنند که هیچ تخصصی ندارند

eshagh-khanzadi

اسحاق خانزادی صدابردار پیشکسوت سینمای ایران که در سال‌های اخیر فعالیتی نداشته است می‌گوید در جشنواره‌های سینمایی کسانی بخش صدا را داوری می‌کنند که هیچ تخصص و تجربه ای در این رشته ندارند.

اسحاق خانزادی صدابردار و صداگذار پیشکسوت سینمای ایران که به دلیل جراحی قلب و کسالت در استراحت به سر می برد در گفتگو با خبرنگار سوره سینما بیان کرد: چندی پیش قرار بود در تازه ترین فیلم پولاد کیمیایی حضور داشته باشم اما به دلیل جراحی این امکان فراهم نشد. دیگر مثل قدیم نیست که کسی ما را بشناسد و جوانان امروز کار را برای بچه های قدیم سخت کرده اند. چرا که حضورشان از نظر اقتصادی برای فیلم ها به صرفه تر است .

وی که بعد از فیلم «ملی و راه های نرفته» به کارگردانی تهمینه میلانی دیگر پروژه ای کار نکرده است، گفت: هزینه های فیلمسازی بالا رفته و تهیه کننه ها سعی می کنند هر هزینه ای را کم کنند. من ۳۳ سال در وزارت فرهنگ و ارشاد کار کردم و سالی ۵۰ فیلم تحویل سینما دادم. بعد از اینکه بازنشست شدم تا مدتی مورد توجه دوستان بودم اما چند سالی است که نه تنها من بلکه همه کسانی که جوانی شان را پای سینما ریختند امروز هیچ جایی بین اهالی ندارند.

خانزادی بیان کرد: توجه مدیران فقط به آرتیست ها و کارگردانان است و هیچکدام شان اصلا بقیه عوامل را نمی شناسند. تا وقتی ما برای آنها اهمیتی نداریم قطعا آنها هم برای من مهم نیستند. امروز بعد از کار در هزاران فیلم از آقای حیدریان گرفته تا همه آنها که از ما کار یاد گرفته اند هیچ یادی از ما نمی کنند.

پیشکسوت سینمای ایران اشاره کرد: این همه جشنواره در سال برگزار می شود ولی جای خالی کسانی که برای این سینما زحمت کشیدند کاملا احساس می شود. داوری جشنواره ها یک بحث کارشناسی و تخصصی است اما همیشه کسانی داور می شوند که از رشته ما هیچ تخصص و تجربه ای ندارند.

وی در رابطه با تدریس و آموزش آکادمیک این رشته گفت: اکثر جوانانی که امروز کار صدابرداری انجام می دهند از دستیاران ما بودند و کمتر کسی امروز از طریق تحصیل وارد این رشته می شود. من مدت ها در مدرسه آزاد سینمایی مسعود کیمیایی تدریس می کردم اما چون همه دوست داشتند یا هنرپیشه شوند یا کارگردان این رشته برداشته شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>