سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ اسفند ۱۳۹۶ در ۴:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب
محمد حمزه زاده در بازدید مدیران سازمان سینمایی حوزه هنری از سینماهای اصفهان عنوان کرد:

تبدیل سینما «ساحل» اصفهان به ۹ سالن سینمایی با ۱۰۰ میلیارد ریال/ سینماهای مدرن را جایگزین زمین و ساختمان کلنگی می‌کنیم

esfahan-hamzeh

محمد حمزه زاده و مدیران سازمان سینمایی حوزه هنری صبح امروز دوشنبه ۲۱ اسفندماه از روند بازسازی سینما «ساحل» و دیگر سینماهای اصفهان بازدید کردند.

به گزارش سوره سینما، محمد حمزه زاده ضمن بازدید از سینماهای اصفهان با بیان این مطلب اظهار داشت: برای توسعه سالن های سینمایی در شهرهای مختلف نهادهایی که باید همکاری کنند اگر به همکاری خود در این زمینه ادامه دهند سینماهای بیشتری در شهرها خواهیم داشت.

وی با اشاره به بازسازی سینما ساحل اصفهان ادامه داد: سینما ساحل به دو برابر ظرفیت خود در مجموع به ۹ سالن می رسد و می توان از آن به عنوان یک مرکز فرهنگی و پاتوقی برای عرضه محصولات فرهنگی یاد کرد.

رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری با بیان اینکه در حال توافقات نهایی برای ساخت سینما اندیشه هستیم و جای امیدواری است که درگیری که در سینما ایران داشته ایم در این سینما نخواهیم داشت، گفت: خیلی از سینماهایی که حوزه هنری بازسازی کرد یک زمین بود و گاها مالک زمین هم قصد تغییر کاربری داشت و چه زمین یا ساختمان به حوزه هنری تحویل داده شود حاصل آن همین سینماهایی می شود که اکنون در اصفهان شاهد آن هستیم مانند سینما ساحل که در خرداد شیرینی افتتاح آن را خواهیم خورد.

وی در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه مالک سینما ایران قصد تغییر کاربری ندارد، آیا با وی در زمینه ساخت سینما همکاری خواهید داشت؟ گفت: وظایف بخش های مختلف مشخص شده است و اداره فضاهای فرهنگی و سینمایی به حوزه سینمایی واگذار شده و حوزه این کار را بر عهده گرفته و این وظیفه ما است و بنیادهای دیگر هم باید کار خود را انجام دهند.

حمزه زاده افزود: مسئله این نیست این زمین در چه زمانی واگذار شده، مسئله اصلی این است که این وظیفه بر عهده ما گذاشته شده و دستوری است که باید انجام شود و در حال حاضر قطعا مراجعی هستند که به این موضوع رسیدگی کنند و پیگیر خواهیم بود.

سینماسازی وظیفه حوزه هنری است

وی درخصوص تخریب سینما «ایران» گفت: در حال پیگیری پرونده سینما ایران هستیم و به محض اینکه این سینما به حوزه هنری واگذار شود، مثل سینما فلسطین، پردیس چهارباغ و سینما ساحل، آن را به یک سینمای مدرن تبدیل می کنیم. خیلی از سینماهایی که به حوزه هنری واگذار شده، به شکل یک قطعه زمین یا ساختمان مخروبه بوده و حتی گاهی مالکان قبلی آن، قصد تغییر کاربری آن را داشته اند، اما تجربه نشان داده هر جا حوزه هنری وارد عمل شده، به احیای سینماها کمک کرده است.

حمزه زاده تصریح کرد: حوزه هنری و بنیاد شهید، زیرمجموعه نهاد رهبری هستند و با تقسیم وظیفه ای که صورت گرفته، اداره فضاهای فرهنگی و سینمایی به حوزه هنری واگذار شده، بنابراین بهتر است هر کس به کار خود بپردازد. مسئله سینما ایران بر سر این نیست که سند سینما، پیش از دستور مقام معظم رهبری به نام دیگری خورده یا پس از آن، وظیفه بازسازی سینماها به حوزه هنری سپرده شده و بنابراین حوزه هنری باید این کار را انجام بدهد.

وی افزود: پروسه قضایی سینما «ایران» در حال طی شدن است. یادمان باشد که سینما فلسطین هم همین وضعیت را داشت و آن را از زیر تیشه و کلنگ مالک بیرون کشیدیم و به شکلی که مشهود است، آن را بازسازی کردیم.

محمود کاظمی مدیرعامل موسسه بهمن سبز که در این دیدار رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری را همراهی می کرد اظهار داشت: سینماهای تک سالنه دیگر کاربری لازم را ندارد و سالن بزرگ نیز باید فیلمی باشد که پتانسیل های لازم را داشته باشد تا مخاطب خود را جذب کند. بنابراین فضای سینما ساحل را یک فضای متفاوت در نظر گرفتیم . در آن فضای ویژه کودک، فضای اجتماعی و خارج از خانه تدارک دیده شده است، حتی شاید بتوان برای بانوان یک سالن در نظر گرفته شود.

کاظمی ادامه داد: سینما ساحل اولین سینمایی است که سیستم صدای دالبی اتمسفر را در آن قرار دادیم و برای این سیستم حدود دو میلیارد و نیم هزینه تجهیزات کردیم و خراب کردن کاری ندارد آباد کردن و آباد نگه داشتن مهم است. اینکه ۹ سالن در این سینما باشد و فیلم های اکران شده مخاطب نداشته باشد و هیچ رشد مثبتی نداشته است پس حوزه هنری برای فیلم های خود یک تعریف می کند که محیطی امن برای خانواده ها ایجاد کند.

وی در مورد هزینه های سینما «ساحل» گفت: بالغ بر ۱۰ ملیارد تومان هزینه کلی این سینما شده است و تنها نهادی هم که در پرداخت هزینه ها با بهمن سبزهمکاری می کند شهرداری است که البته تا به امروز بخشی از تعهداتی که داشته محقق نشده است.

مدیرعامل بهمن سبز خاطرنشان ساخت: تلاش داریم در مراکز استان ها و شهرهایی که رونق دارند سینماها را گسترش دهیم.

اولین‌های سینمایی کشور در «ساحل» پهلو می‌گیرند

بر پایه این گزارش، مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان اصفهان گفت: برخی موارد راه‌اندازی شده در سینما ساحل مثل سینما روباز، دالبی اتمس و گرادین بودن چیدمان صندلی‌ها برای نخستین‌بار در کشور رخ داده است.

سید مصطفی حسینی  افزود: پردیس سینمایی ساحل دارای بخش‌های جانبی مثل، کتابخانه، کافه کتاب، کافی‌شاپ است.

وی اضافه کرد: بخش‌های جانبی به‌گونه‌ای طراحی شده که کل جمعیتی که به سینما مراجعه می‌کنند را تحت پوشش قرار داده و برای افراد بیرون از سینما هم امکان سرویس‌دهی دارد؛ به جرأت می‌توان گفت یکی از پردیس‌های بی‌نظیر در کشور است و از لحاظ استاندارد هیچ کاستی ندارد.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان اصفهان گفت: برخی موارد راه‌اندازی شده در سینما ساحل مثل سینما روباز، دالبی اتمس و گرادین بودن چیدمان صندلی‌ها برای نخستین‌بار در کشور رخ داده است.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>