سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ فروردین ۱۳۹۷ در ۶:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

تقدیر کمیسیون فرهنگی مجلس از دو فیلم «به وقت شام» و «جشن دلتنگی»

sham-deltangi

دو فیلم سینمایی «به وقت شام» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا و «جشن دلتنگی» ساخته پوریا آذربایجانی توسط کمیسیون فرهنگی مجلس تقدیر شد.

به گزارش سوره سینما، حجت الاسلام احد آزادی خواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس درباره تقدیر از فیلم های «به وقت شام» و «جشن دلتنگی» در صحن کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: روز گذشته از فیلم «به وقت شام» تقدیر شد چراکه جشنواره فیلم فجر در مقایسه با مردم نسبت به این فیلم برخورد متفاوتی داشت و این را اشکال جشنواره می دانیم.

وی افزود: اینکه بخواهیم رشادت ها، مردانگی ها و از خودگذشتگی های مدافعان حرم که بخشی از آن در فیلم «به وقت شام» نشان داده شد را خشونت بنامیم، درست نیست؛ پس کمیسیون فرهنگی مجلس تصمیم گرفت که از این اثر و موضوعی که به آن پرداخته تقدیر کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: دومین فیلم سینمایی که مورد تقدیر قرار گرفت، «جشن دلتنگی» بود؛ چون سازندگان آن عالمانه، آگاهانه و هنرمندانه به موضوع آسیب های فضای مجازی می پردازند؛ جریانی که می تواند به عنوان مدل و ژانری جدید در سینما معرفی شود تا به آن به چشم فرصت و هم ضرر نگاه کنند. متاسفانه جشنواره فیلم فجر برخوردی متفاوت با این اثر داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>