سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ در ۲:۰۴ ب.ظ چاپ مطلب
محمدمهدی مظاهری در آیین گشایش هفته فیلم مکزیک:

سینما یکی از هنرهای محبوب معاصر است

mekzic

محمدمهدی مظاهری رییس موسسه فرهنگی اکو در آیین گشایش هفته فیلم مکزیک گفت: سینما یکی از هنرهای محبوب عصر معاصر است.

به گزارش سوره سینما، آیین گشایش هفته فیلم مکزیک با همکاری موسسه فرهنگی اکو؛ سفارت اسپانیا و سفارت مکزیک در روز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ با سخنرانی محمدمهدی مظاهری رییس موسسه فرهنگی اکو؛ آلفونسو زگبه سفیر مکزیک و  ادواردو لوپز بوسکتس سفیر اسپانیا در تهران با حضور سفرا؛ رایزنان فرهنگی و جمعی از هنرمندان و فرهیختگان برگزار شد.

محمدمهدی مظاهری ضمن بیان این مطلب که سینما یکی از هنرهای محبوب عصر معاصر است گفت: زبان تصویر؛ زبانی جهانی و نیرویی پویا در ایجاد درک فرهنگی است و امروزه هنرهای تصویری؛ همچون فیلم سازی به گونه ای به بخشی از زندگی روزمره انسان ها تبدیل شده است.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: امروزه سینما به عنوان یکی از هنرهای معاصر با ارتباط مستقیم خود با حوزه های اقتصادی؛ فرهنگی و سیاسی؛ به ابزاری قدرتمند برای فرهنگ؛ آموزش؛ تفریح و تبلیغ تبدیل شده است. سینما به عنوان نوعی از هنر بازتابی از جامعه امروز و دیروز است.

مظاهری گفت: از این رو هفته فرهنگی فیلم مکزیک که به مناسبت انتشار کتاب گزارش یک دیدار؛ سینمای مکزیک در اسپانیا با همکاری موسسه فرهنگی اکو برگزار می شود؛ بر آن است تا تصویری از روابط فرهنگی میان کشورهایی را نشان دهد که علیرغم وجود بحران سیاسی؛ به زبان هنر با یکدیگر ارتباط برقرار کرده اند.

در ادامه برنامه ادواردو لوپز بوسکتس سفیر اسپانیا در تهران ضمن تقدیر از رییس موسسه فرهنگی اکو به خاطر حمایت و همکاری در برگزاری این رویداد فرهنگی هنری گفت: در یک برهه تاریخی روابط میان کشورهای مکزیک و اسپانیا آشفته بود و ارتباطات دیپلماتیک میان این دو کشور وجود نداشت. اما در همین دوره؛ عصر طلایی سینمای مکزیک با حضور هنرمندان و سینماگران متعدد اسپانیا شکل گرفت.

سفیر اسپانیا در ادامه افزود: با همه نابه سامانی ها در روابط دو کشور، سینمای مکزیک که ریشه در اسپانیا دارد، با جادو و توانایی خود توانسته از طریق آفرینش های هنری با کیفیت از سختی های زندگی روزمره بکاهد و مردم دو کشور را به هم نزدیک  سازد. ویژگی اصلی فرهنگ در نوردیدن مرزها و نزدیک کردن ملل است و سینما و تاثیر آن در شکل گیری ذهنیت فردی و جمعی بهترین مصداق این حقیقت است.

آلفونسو زگبه سفیر کشور مکزیک در تهران نیز ضمن قدردانی از محمدمهدی مظاهری برای همکاری در برگزاری هفته فیلم مکزیک گفت: من از صبر و شکیبایی رییس موسسه فرهنگی اکو سپاسگزارم و با ایشان در سال جاری برنامه های بلند فرهنگی برگزار خواهیم کرد.

وی در ادامه بیان داشت: از دانشگاه ملی مکزیک به عنوان اولین دانشگاه قاره آمریکا و دیگر نهادها به خاطر انتشار کتاب گزارش یک دیدار؛ سینمای مکزیک در اسپانیا تشکر می کنم. با همه اختلافاتی که در یک مقطع زمانی میان دو کشور مکزیک و اسپانیا پیش آمد اما نزدیکی مردم و هنرمندان این کشورها اجازه نداد روابط سیاسی؛ فرهنگ را تحت شعاع قرار دهد و به نوعی عصر طلایی سینمای مکزیک در همین زمان شکل گرفت.

سفیر مکزیک افزود: سینما یکی از بهترین ابزارهای دیپلماسی فرهنگی است که برادری را بین ملت ها برقرار می کند.

هفته فیلم مکزیک با نمایش ۴ فیلم از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۸ به مدت چهار روز در مرکز همایش های دیپلماتیک موسسه فرهنگی اکو برگزار می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>