سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ در ۱۱:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب
در مراسم تشییع هنرمند ناصر چشم آذر مطرح شد:

قرار بود امروز به جای بدرقه پیکر او در کنسرتش باشیم/ ناصر چشم آذر را به تلویزیون راه ندادند

tashi-cheshmazar-1

در مراسم تشییع پیکر ناصر چشم آذر مطرح شد که هفته گذشته قرار بود در یک برنامه تلویزیونی حضور داشته باشد اما او را راه ندادند. این هنرمند مرحوم در واکنش به اتفاق بیان کرد که یادشان رفته تلویزیون را ما راه انداختیم.

به گزارش خبرنگار سوره سینما، مراسم بدرقه پیکر هنرمند موسیقی کشور، پیشکسوت آهنگسازی و نوازندگی؛ ناصر چشم آذر صبح امروز ۱۶ اردیبهشت با حضور جمعی از اهالی هنر و چهره های سرشناس موسیقی و سینما در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آهنگساز پیشکسوت محمد سریر با اشاره به اینکه سال ۴۰ هنگام برگزاری مسابقات دانش آموزی با ناصر چشم آذر آشنا شده است، گفت: استعداد او چنان بود که همه می دانستیم چه آینده درخشانی دارد. او در خانواده هنرمند رشد کرد و بسیار کارهای ارزشمندی از خود به جا گذاشت. ذهنیت خلاقش به همه ثابت کرد جزو نوابغ موسیقی است همیشه با عشق کار می کرد و آثار او برای همیشه ماندگار خواهند بود.

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی نیز گفت: این اتفاق بسیار ناباورانه رخ داد و نمیدانم در این لحظه چه باید بگویم جز اینکه ناصر انسانی بسیار پرشور و باانگیزه بود و هرجا که حضور داشت نشاط و شادمانی نیز به اوج می رسید. در حرفه خود برای جوانان الگوی ارزشمندی بود و هنوز فکر می کنم این رفتن برایش خیلی زود بود. او رفت تا به لقای معشوق برسد اما به راستی از ستون های موسیقی ما بود.

قهرمان های زندگی ام را از دست دادم

حمید حامی خواننده جوان پاپ که همکاری های مشترک بسیاری با مرحوم چشم آذر داشت نیز بیان کرد: من ۳ قهرمان در زندگی داشتم که دو نفرشان (پدرم و بابک بیات) را قبلا از دست دادم و امروز در مراسم رفتن سومین شان هستم. دیگر قهرمانی در زندگی من وجود ندارد. خوشحالم که همسرش بانو شیرین احمدلو عاشقانه جوانی اش را به پای ناصر گذاشت و همین باعث شد او همیشه احساس جوانی کند.

این خواننده به یاد مرحوم چشم آذر به خواندن یک قطعه آوازی کوتاه قدیمی پرداخت.

بیتا فرهی بازیگر نیز درباره شخصیت این هنرمند بیان کرد: ایشان یکی از بهترین دوستان خانوادگی ما بود که من از هنر و حرفه شان بسیار آموختم. آقای چشم آذر معلم موسیقی دختر من بود و از طریق او به سینما و فیلم «هامون» ساخته داریوش مهرجویی معرفی شدم. مرگ ناصر چشم آذر واقعا ناگهانی بود و همه ما را متاثر کرد.

رسول ترابی تهیه کننده کنسرت های ناصر چشم آذر نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه امروز شانزدهم اردیبهشت قرار بود در همین جایی که مراسم تشییع برگزار می کنیم ، میزبان شما با کنسرت استاد ناصر چشم آذر باشیم؛ گفت: حیف شد، خیلی حیف شد که دیگر نمی توانیم این کنسرت را برگزار کنیم.

tashi-cheshmazar-2

شاهد احمدلو برادر همسر این مرحوم نیز بیان کرد: ناصر چشم آذر برای من بیش از یک ارتباط فامیلی بود. من علاقه بسیاری به او داشتم و واقعا از او آموختم. می خواهم آخرین خاطره ام را که واقعا تلخ و دردناک است برای تان بگویم. هفته پیش با من تماس گرفت و با خوشحالی گفت به یک برنامه زنده تلویزیونی دعوت شده است. گفت واقعا از اینکه بار دیگر می توانم با مردم ارتباط مستقیم داشته باشم خوشحالم. در روز موعد بهترین لباسش را پوشید و ساعتی که قرار بود در سازمان صدا و سیما آفیش باشد خود را به محل رساند و ما هم پای تلویزیون نشسته بودیم که برنامه او را ببینیم اما بعد از چند دقیقه دیدیم به خانه برگشت.

یادشان رفته این تلویزیون را ما راه انداختیم

وی افزود: وقتی از او پرسیدیم چرا برگشتی؟ خندید و گفت تلویزیون مرا راه نداد. به من گفتند تو ممنوع الورود هستی. یادشان رفته بود که این تلویزیون را ما راه انداختیم. امیدوارم پرواز ناصر عزیزم عبرتی باشد برای مسئولانی که قدر پیشکسوتان ما را نمی دانند هنر این کشور مدیون امثال ناصر چشم آذر است.

وی با بیان اینکه او به عشق مردمش این مملکت را رها نکرد و ماند، ادامه داد: یکروز با او در قطعه هنرمندان می رفتیم که به من گفت: یک روز هم من را به اینجا می آورند. مرگ حق است و من هم می آیم. فقط می خواهم سر خاک من گریه نکنید. او برای خودش رمزهای خاصی داشت و یکباره روکرد و گفت: هر وقت پیش من آمدید بگویید (P.O.P) از شما می خواهم برای شادی روحش شما نیز همین را بگویید.

منوچهر اسماعیلی گوینده پیشکسوت سینما و تلویزیون پشت تریبون آمد و گفت: سلام به ناصر چشم آذر، سلام به اسطوره موسیقی، به راستی که او متعلق به همه ایرانیان است. او ثروت بی پایانی است که به همه خانواده ملت ایران تعلق دارد و اکنون که از میان ما رفت همه ما با رفتنش غمزده شدیم. من واقعا نمی دانم چه بگویم. فقط باید بگویم همه ما امروز داغدار مرگ ناصر چشم آذر هستیم. او از جمله دوستان بسیار خوب من بود که هفته ای دو بار به من زنگ می زد و از کارهایش با من صحبت می کرد. او عاشق هنر بود. نمی دانم به شما مردم عزیز و خانواده مرحوم چشم آذر چه بگویم. فقط می گویم روحت شاد ناصر جان تو تنها نیستی، ما همه با تو هستیم.

tashi-cheshmazar-3

سیروس الوند از دیگر همکاران این هنرمند نیز که در سفر به سر می برد برایش متنی نوشت که در مراسم قرائت شد.

شیرین احمدلو نیز از همه مردم برای حضورشان تشکر کرد و این داغ را به طرفدارانش تسلیت گفت. وی همچنین با به آغوش کشیدن دخترش رعنا بیان کرد که خوشحالم چنین یادگار بزرگی از ناصر برایم به جا مانده است.

اشکان خطیبی و عباس سجادی، پوری بنایی و منوچهر شاهسواری نیز بیان سخنانی این ضایعه را به همه تسلیت گفتند و از ویژگی های این هنرمند گفتند.

در این مراسم نامه ای با صدای منوچهر چشم آذر برادر مرحوم پخش شد که اشاره داشت خوشحالم از اینکه من و برادرم توانستیم در موسیقی کشور موثر باشیم. یاد و نام او همیشه در قلب ما می ماند.

همچنین خواننده گروه «سون» نیز بخشی از قطعه خاطرات را به یاد این هنرمند اجرا کرد.

بیژن بیرنگ نیز در پایان گفت: هنرمند متعلق به خودش نیست، هنرمند متعلق به کسانی است که موسیقی و هنر را می شنوند و من حتم دارم رعنای عزیز با استعدادی که در حوزه موسیقی دارد به طور حتم حق پدرش را می گیرد، به درستی که ناصر چشم آذر انسان خاصی بود و انسان های خاص نیز سرنوشت اینچنین دارند که این گونه در میان قلب و ذهن مردم باقی می مانند.

مجید انتظامی، قاسم افشار، بهرام حصیری، منوچهر شاهسواری، همایون اسعدیان، ایرج حسابی، ستار اورکی، محمدرضا عقیلی، پوری بنایی، غلامحسین شاه علی، محمد سریر، فرهاد هراتی، هوشنگ کامکار، بیتا فرهی، بابک چمن آرا، علی ثابت نیا، شهرام صارمی، همایون نصیری، رسول ترابی، بابک صحرایی، بیژن کامکار، مهراج محمدی، حمیدرضا نوربخش، سامان احتشامی، حسن رضایی، منوچهر اسماعیلی، بیژن بیرنگ، محمد فرشته نژاد، محمد ساربان، حمید حامی، خشایار اعتمادی، سعید داخ، حبیب اسماعیلی، باربد بیات قاسم افشار از جمله افرادی هستند که در این مراسم حضور داشتنند.

ناصر چشم آذر با اجرای موسیقی فیلم سینمایی «خواهران غریب» با حوزه هنری همکاری داشته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>