سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ تیر ۱۳۹۷ در ۹:۳۸ ب.ظ چاپ مطلب

آفرینندگان هنر و ادبیات کودک و نوجوان در نخستین «جشن آفرین» تجلیل شدند

100afarin

۹ هنرمند فعال و پیشروی عرصه هنر و ادبیات کودکان و نوجوانان با دریافت تندیس صدآفرین طی مراسمی در پردیس سینمایی باغ کتاب تجلیل شدند.

به گزارش سوره سینما، بهروز غریب پور (کارگردان)، مصطفی رحماندوست (نویسنده و شاعر)، رضا بابک (کارکردان و بازیگر)، عذرا وکیلی (گوینده رادیو)، صادق صندوقی (خالق کارت صدآفرین و نقاش)، فرشته طایرپور (تهیه کننده)، محمود برآبادی (نویسنده)، فریدون عموزاده خلیلی( نویسنده و روزنامه نگار) چهارشنبه ۲۰ تیر در جشن آفرین به پاس چند دهه تلاش در حوزه کودک و نوجوان در پردیس سینمایی باغ کتاب تجلیل شدند.

محمدعلی دارایی مدیر عامل خانه آفرین با اشاره به اینکه قرار است این خانه فرهنگی و هنری  منظره زیبایی برای نسل اثر گذار باشد اظهار داشت: جشن آفرین تلاش می کند به مفاخر هنر و ادبیات کودک و نوجوان ورود کند تا این نسل ضمن شناخت خالقان فرهنگ و هنر حوزه خود به داشته‌های تاریخی‌اش افتخار کند.

وی با اعلام برخی از برنامه های خانه آفرین گفت: طی روزهای آینده جشنواره خبر آفرین با محوریت تولید و انتشار اخبار و تولید محتوا توسط کودکان و نوجوانان ایران زمین برگزار می‌شود.

در ادامه مصطفی رحماندوست نویسنده و شاعر نام آشنای حوزه کودکان گفت: خدا را شاکرم که بعد از ۴۰ سال فعالیت برای کودکان احساس می کنم کاری که باید انجام می دادم را در طول این سال ها انجام دادم.

وی افزود: امیدوارم دعوت از پیشکسوتان ادامه داشته باشد و خداوند توفیق دهد تا برای کودکان سرزمینم قصه بگویم و داستان بنویسم.

همچنین بهروز غریب‌پور نیز هنگام تجلیل خود گفت: افتخار می‌کنم در سرزمینم هر کجا ویرانه ای بوده و هر جا استعداد آبادانی وجود داشته در جای جای این کشور عزیز توانستم به سهم خود ادای دین کنم.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر اگر در دنیای روشنفکری امروز کسی قلم بزند یا کسی در حوزه فلسفه بنویسد یا تاریخ،  فکر می‌کنند شان آن نویسنده بالاتر از نویسنده ای است که برای کودکان قلم می‌زند و این مایه تاسف است.

در ادامه برنامه تندیس صدآفرین با حضور مهندس جعفری قائم مقام معاونت صدا، دکتر امیری نیا رییس هیات مدیره تین تاک (اپراتور تخصصی کودک و نوجوان) و دکتر سلجوقی معاون وزیر ارتباطات به آفرینندگان هنر و ادبیات کودک و نوجوان اهدا شد.

شاهنامه خوانی کودکان و اجرای هنری توسط علی فروتن و حمید گلی  از دیگر بخش‌های مراسم بود.

این مراسم با حضور پرشور کودکان و خانواده‌ها در پردیس سینمایی باغ کتاب برگزار شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>