سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ تیر ۱۳۹۷ در ۴:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر خبر داد:

دو مجتمع سینمایی در بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد

hamideh-mahoozi

حمیده ماحوزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت : استان بوشهربا بیش از نیم قرن سابقه در سینما جز اولین استان‌های دارای سینما در کشور است.

به گزارش سوره سینما، حمیده ماحوزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور سینمایی،سمعی و بصری اعلام کرد: استان بوشهر هم اکنون دارای ۱۰ سالن سینما مجهز به دستگاه های پخش دیجیتال است و از این تعداد ۶ سالن به صورت فعال با ظرفیت  ۳۰۵۸ صندلی در حال اکران فیلم های روز سینما هستند که با برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته در جهت بهره برداری از سالن های سینمایی جدید و رفع مشکلات سینماهای غیر فعال و افزایش ظرفیت صندلی برخی از سینماها، این ظرفیت به طور چشمگیر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: میانگین حضور تماشاگران در سینماهای استان حدود ۲۰۰ هزار نفردر سال است که با توجه به جمعیت استان میزان استقبال رضایت بخش بوده است. طی سال گذشته ۹۵ عنوان فیلم در سینماهای استان اکران شد و در این میان فیلم هایی با موضوع کودک و نوجوان باعث حضور پررنگ کودکان و نوجوانان در سینما بوده است.

ماحوزی با اشاره به اینکه بوشهراستانی مرزی است و با جمعیتی حدود یک میلیون و یکصد هزار نفر بیشترین مرز آبی با خلیج فارس را دارد گفت : این استان دارای پیشینه ای غنی از نظر فرهنگی است و مردمان این دیار همواره دوستدار فرهنگ و هنر بوده اند.

این مدیر فرهنگی با بیان اینکه هم اکنون بیشتر سالن های سینمایی فعال در مرکز استان است افزود: تلاش های بسیاری صورت گرفته  که تمام سالن های مجتمع های فرهنگی و هنری در سطح استان به تجهیزات پخش فیلم مجهزشوند و با حمایت از بخش خصوصی  سالن های جدیدی نیز راه اندازی شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر ادامه داد: از سال گذشته بر اساس  تفاهم نامه های منعقد شده بین ” صالحی ” وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و “گراوند” استاندار بوشهر و همچنین  این اداره کل و ” حیدریان ” رییس سازمان سینمایی و سمعی بصری وزارت متبوع ، مواردی در جهت حمایت از سینماها به امضاء رسید که از اهم این موارد می توان به حمایت از تبدیل سالن مجتمع های فرهنگی و هنری به سالن سینما در شهرهای عسلویه و دشتی ،کمک به بازدید سرمایه گذاران استانی از پروژه های سینمایی ، تشکیل شورای توسعه صنعت تصویر و سینما در استان، استقرار یک دستگاه سینما سیار در شهرستان دشتستان و کمک به برگزاری جشنواره های فیلم اشاره کرد که بیشتر این موارد در حال انجام است.

وی به  طرح سینما سلام نیز به عنوان طرح موفق دیگری در استان بوشهر اشاره کرد و گفت : با پیگیریهای انجام شده توسط این اداره کل و همکاری خوب موسسه رسانه های تصویری، در حال حاضر ۸ شهرستان از ۱۰ شهرستان استان بوشهر  تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند که با استقبال خوب مردم در شهرها و روستاهای دور افتاده فاقد سینما روبرو شده است.

حمیده ماحوزی درباره افتتاح دو پروژه سینمایی در آینده ای نزدیک گفت:پروژه اول ، مجتمع تجاری سینمایی انقلاب بوشهر دارای دو سالن سینما است که در حال حاضر در مرحله نصب تجهیزات است که بزودی افتتاح میشود و پروژه دوم که در سال ۹۵ در “عالی شهر” کلنگ زنی شد، هم اکنون توسط شرکت عمران عالی شهر در حال تکمیل شدن است و آن هم بزودی مورد بهره برداری قرار میگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر ضمن انتقاد از نحوه توزیع فیلم در سینماهای استان گفت: توزیع ناعادلانه فیلم ها در بین سینماهای استان، باعث گلایه مندی مدیران سینما و انتقاد مردم از وضع موجود شده است به طوری که تعدادی از سینماها از داشتن فیلم های روز و یا دریافت بموقع آن فیلم ها محروم شده اند.

وی در پایان با ابراز رضایت از وضع موجود سینما در استان بوشهر گفت: امید است در آینده نزدیک بتوانیم امکانات اکران فیلم را در تمام مناطق استان  بخصوص روستاها گسترش دهیم  و در راستای توسعه سینما، عدالت فرهنگی را برای هم استانی های عزیزمان فراهم آوریم .


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>