سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ تیر ۱۳۹۷ در ۵:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

اعلام عملکرد سه ماه نخست ستاد صیانت از آثار سینمایی، سمعی و بصری

setad-sianat

در سه ماهه نخست سال جاری توسط ستاد صیانت از آثار سینمایی، سمعی و بصری ۱۱ عملیات در تهران انجام شد که حاصل آن، کشف تعداد زیادی لوح فشرده غیرمجاز بوده است.

به گزارش سوره سینما به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری، در حال حاضر ۴ مرکز پخش محصولات فرهنگی مشغول به فعالیت هستند. در این چهار مرکز پخش، ۳۱۰ نفر به عنوان پرسنل توزیع فعالیت می‌کنند در این خصوص با توجه به جلسات متعددی که با مدیران مراکز پخش صورت گرفته برای کلیه پرسنل پخش نسبت به طراحی و صدور کارت شناسایی متحدالشکل معتبر، اقدام شده است. کلیه این افراد صرفا با ارائه این کارت، مجاز به فعالیت در سطح فروشگاه‌های تهران هستند.

عملیات موردنظر نیاز به اطلاع‌رسانی حدود ۶۵۰۰ فروشگاه فعال در زمینه عرضه محصولات فرهنگی است که این مهم با طراحی فرم اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌ها ابلاغ شده است.

هم‌زمان با شناسایی مراکز عرضه محصولات فرهنگی، لزوم سامانه ثبت اطلاعات شبکه نمایش بیش از پیش احساس شد به همین منظور با عقد قرارداد با یکی از شرکت‌های معتبر نرم‌افزاری نسبت به اعلام نیاز خود، اقدام و با ارائه پروپوزال سامانه ثبت اطلاعات، مقدمات اجرایی این طرح مهیا شد. این سامانه اطلاعات کشوری را پوشش داده و امکان گزارش‌دهی در سطوح مختلف را داراست.

در سه ماهه نخست سال جاری، ۱۱ عملیات انجام شده که در آن ۱۵۶ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفت. در این عملیات از ۱۰۵ واحد صنفی متخلف، ۷۴۵۸۰ نسخه فیلم‌های مبتذل، ۲۵۳۴ نسخه فیلم مستهجن، ۱۶۶۴۵ انیمیشن غیرمجاز، ۵۸۹۵ فیلم ایرانی با کپی غیرمجاز، ۲۳ دستگاه هارد اکسترنال، ۹ دستگاه دابلیکیتور ۱ به ۱۱، ۳۱ فلش مموری، ۵ دستگاه پرینتر رنگی، ۸ دستگاه کیس کامپیوتر کشف و ضبط شد.

در این راستا به ۴۵ واحد سوپرمارکت تذکر رسمی و ۹۷ فروشگاه عرضه کننده محصولات فرهنگی پلمپ شدند.

در این سه ماه، ۴ سفر استانی به اصفهان، آذربایجان شرقی، خوزستان، خراسان رضوی انجام شد که در این جلسات سرپرستان ستاد صیانت از آثار سینمایی، سمعی و بصری شهرستان‌های مذکور انتخاب شدند.

در استان اصفهان ۱۵ عملیات انجام و ۶۰ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفت در این عملیات ها ۵۸۰۰ نسخه محصولات غیرمجاز جمع‌آوری شد.

در استان خوزستان ۵ عملیات انجام شد و ۴۵ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفت. در این عملیات‌ها، ۱۰ هزار نسخه محصول غیرمجاز جمع‌آوری شده است.

در استان آذربایجان شرقی در ۱۵ عملیات انجام شده و ۴۰ واحد صنفی بازرسی و ۳۵۰ نسخه محصولات غیرمجاز جمع‌آوری شد.

استان خراسان رضوی ۲۰ عملیات داشته که ۱۸۶ واحد صنفی بازرسی شد و ۲۵۲۰ نسخه محصول غیرمجازی کشف و ضبط شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>