سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ شهریور ۱۳۹۷ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان :

برگزیدگان بخش «جلوه‌گاه امید» و دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان معرفی شدند

jelvegah-olympiad

آیین اختتامیه بخش «جلوه‌گاه امید» سی و یکمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان و دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد.

به گزارش سوره سینما، آیین اختتامیه بخش «جلوه‌گاه امید» سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان شامگاه سه شنبه ۱۳ شهریور در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد.

در ابتدای این آیین، علیرضا رضاداد، دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان گفت: این دومین بار است که در جشنواره با فیلمسازان المپیادی دیدار می کنم. تعدادی از فیلم های کوتاه این بخش را دیدم که به نظرم مطلوب بودند.

مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی: المپیاد حرکت جدیدی در مسیر فیلمسازی کشورمان است

علیرضا تابش، مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی هم گفت: دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران همزمان با سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان برگزار شد. این المپیاد، یک حرکت تازه در مسیر فیلمسازی، فیلمسازان کشورمان است. امیدوارم دستاوردهای این جشنواره، فعالان سینمای نوجوان را ترغیب کند تا شاهد آثار برتر در این زمینه باشیم.

روشن: تنوع موضوعی فیلم های کودک و نوجوان نتیجه بخش جلوه گاه امید است

فریده روشن، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: بخش جلوه گاه امید، با تکیه بر اهمیت فیلمسازی در جامعه، تنوع موضوعی فیلم های کودک و نوجوان و حضور سازمان های دولتی و خصوصی تعریف شد.

وی افزود: در این بخش، سازمان ها موضوعی را انتخاب کردند و جوایزی برای آثار مرتبط به رویکردهایشان در نظر گرفتند. اهمیت این بخش در این است که سازمان های دولتی و خصوصی براساس رسالت خود، فیلم ها را بررسی و اثر برتر را انتخاب کردند.

روشن بیان کرد: این بخش باعث شد از اثر مورد توجه نهادها حمایت و آثار مورد نقد آنها بررسی دوباره شود که این، منجر به مطرح شدن اهالی هنر خواهد شد.در بخش جلوه گاه امید، نهادهای خصوصی در مباحث اجتماعی، با فیلمسازان و اهالی هنر تعامل خواهند داشت و این باعث می شود سوژه مورد نیاز جامعه به فیلمسازان ارائه شود تا در جامعه تاثیرگذارتر ظاهر شود؛ به ویژه اگر این مباحث درباره کودکان باشد.

وی ادامه داد: مباحث زیادی درباره کودکان مطرح است که اگر در قالب فیلم مطرح شود، مسئولان می توانند آنها را بررسی کنند. مشارکت نهادهای مردمی و دولتی برای فرهنگ سازی درباره مسائل کودکان و نوجوانان اهمیت دارد.

کوروش محمدی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم گفت: دغدغه ما این است که تاثیر این جشنواره بر جامعه معلوم شود و مهم است که در این بخش، آثار مرتبط با آسیب های اجتماعی داوری شدند.

علیرضا نوروزی، رییس مرکز بین المللی شهر دوستدار کودک، هم بیانیه هیات داوران این مرکز را خواند و اعضای این هیات داوران، فیلم «سیمین» (مرتضی آتش زمزم) را به عنوان اثر برگزیده انتخاب کردند.

مرتبط بودن فیلمنامه با موضوع مدیریت شهری و توجه به عناصر طبیعی و واقعیت های اجتماعی موجود جامعه، از دلایل انتخاب این اثر اعلام شد.

داوران اداره کل بهزیستی استان اصفهان هم فیلم «پاستاریونی» به کارگردانی سهیل موفق را به عنوان اثر منتخب خود برگزیدند.

داوران سازمان پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان هم بازیگر برگزیده خود را انتخاب کردند. سجاد اسماعیلی بازیگر فیلم «لکنت»، رتبه نخست، محمد شاکرین، بازیگر فیلم «پاستاریونی»، رتبه دوم و محمد امین احمدی، بازیگر «دوچ»، اکبر دسترنج، بازیگر «سوم شخص غایب» و یزدان کوکبی صبا، بازیگر «مثل یک بچه آدم» را برای رتبه سوم برگزیدند.

مجموعه فرهنگی نیاوران و انجمن های میراث فرهنگی کشور هم دو فیلم «لکنت» ساخته محمد رضا حاجی غلامی و “دوچ” ساخته امیر مشهدی عباس را برگزیدند.

داوران حوزه هنری کودک و نوجوان هم به فیلم «لکنت» محمد رضا حاجی غلامی جایزه سوم، به فیلم «سوم شخص غایب» اثر وحید نیک خواه آزاد رتبه دوم و به «ضربه فنی» ساخته غلامرضا رمضانی رتبه اول را اعطا کردند.

هیات داوران معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه هم در بخش آثار بلند داستانی، جایزه کارگردانی شامل تندیس و لوح تقدیر و جایزه نقدی را به پرنیا کاظمی پور برای فیلم «بروا»، جایزه فیلمنامه را به بهروز غریب پور نویسنده «اردک لی» و جایزه تهیه کنندگی را به عبدالله باکیده برای فیلم «سوم شخص غایب» و وحید نیک خواه آزاد برای «سوم شخص غایب» اهدا کردند. جایزه بازیگری هم به آرین یوسفی و ساناز رمضانی برای ایفای نقش در فیلم «عینک» تعلق گرفت.

 معرفی برگزیدگان دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان

بخش دوم این مراسم به معرفی برگزیدگان دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان که به همت انجمن سینمای جوانان ایران و بنیاد سینمایی فارابی برگزار شده است، اختصاص یافت.

حبیب ایل بیگی، قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی در ابتدا درباره این بخش گفت: خوشحالم که کودکان ۲۵ استان کشور در این المپیاد فیلم ساختند و امیدوارم در سال های بعد این نوجوانان وارد عرصه فیلمسازی شوند.

در این بخش، «کلاغ پر» (محمد مهدی سوبندی) رتبه نخست، «اف اف» (پروین افتخارزاده) رتبه دوم و «عشق کودکانه» (فاطمه سالاری) رتبه سوم بهترین فیلم کوتاه را به دست آوردند.

فیلم کوتاه «پارادوکس» (پرویز هوشیدر) و «بازمانده» (کارن جمال امیری) هم شایسته تقدیر انتخاب شدند.

تقدیر از بازیگران کودک و نوجوان

رادین باقری فیروزسالار برای فیلم «اردک لی»، مهدی شاکری برای فیلم «پاستاریونی»، سامیار محمدی برای فیلم های «تپلی» و «پاستاریونی»، همراز اکبری برای فیلم «جریان انباشت» و نگار شاه سیاه و شیما رسولی برای فیلم «راز نرگس» تقدیر شدند.

امیر محمد محمدی و محمد امین احمدی برای فیلم «دوچ»، اکبر دسترنج و ایلیا جعفری برای فیلم «سوم شخص غایب» و بنیامین عاملی برای فیلم «سوم شخص غایب» تقدیر شدند.

امیر عباس رضایی هم برای فیلم «سیمین»، سامیار رمضانی، مهدی هاشمی و راستین عزیزپور برای فیلم «عینک» و عسل غرایی هم برای فیلم «لالا کن» تقدیر شدند.

سجاد اسماعیلی، امیر حسین رحیمی، زینب بوالفکه و حسین عزیزی برای فیلم «لکنت»، آرمین جداخانی برای فیلم «من و جمعه»، پارسیا شکوری و ژیار محمدزاده برای فیلم «وای آمپول» تقدیر شدند.

امیررضا احمدی برای فیلم «آهوی پیشونی سفید۲»، سپهر فرامرزی و علی ملکیان، متین جانی و محمد امین تقوی برای فیلم «ضربه فنی»، لیلا صانع پور، محمد امین صانع پور و محمد امین میرزایی برای فیلم «وای آمپول» و متین رضایی و ابوالفضل جعفری برای فیلم «سیمین» تقدیر شدند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>