سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ آذر ۱۳۹۷ در ۱:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب
محمود کاظمی به سوره سینما گفت:

سینماهای استقلال و بهمن تهران سه‌سالنه خواهند شد/ بهره‌برداری از پردیس ساحل و سینما بهمن خوراسگان اصفهان

mahmood-kazemi

مدیرعامل موسسه بهمن سبز که به زودی برای افتتاح پردیس سینمایی ساحل و سینما بهمن خوراسگان به اصفهان خواهد رفت؛ تجهیز و بازسازی سینماهای استقلال و بهمن تهران را در دستور کار سال آینده قرار خواهد داد.

محمود کاظمی مدیرعامل موسسه «بهمن سبز» در رابطه با تازه ترین فعالیت های این موسسه به خبرنگار سوره سینما گفت: به تازگی تجهیز و بازسازی پردیس سینمایی ساحل اصفهان به پایان رسیده و از چهارشنبه ۲۸ آذر ماه رسما با حضور ریاست حوزه هنری، معاونت سینمایی، دست اندرکاران سینما، هنرمندان و منتقدان افتتاح می شود. این مکان یک سینمای تک سالنه قدیمی بود که امروزه استقبال مردم فرهنگ دوست اصفهان؛ بهمن سبز را راغب کرد تا دومین پردیس سینمایی این شهر را با به روز ترین امکانات افتتاح کنند.

وی با اشاره به اینکه این پردیس در مجموع ۱۱۲۵ صندلی را شامل می شود، افزود: در حال حاضر این سینما ۹ پرده نمایش دارد که یکی از سالن ها روباز طراحی شده و فضای رستوران سینمایی مقابل آن با چشم انداز سی و سه پل اصفهان محیطی زیبا و در عین حال امن و خانوادگی را برای اهالی این شهر به ارمغان آورده است. سالن ها نیز با ظرفیت های متفاوتی که دارد می تواند برای امور مختلف مناسب باشد. پردیس ساحل با کمک مسئولان شهر اعم از شهردار، شورای شهر، سینماشهر و موسسه بهمن سبز به ثمر رسیده است. البته قرار بود در بازه زمانی ۶ ماهه به سرانجام برسد که با توجه به نوسانات ارزی و مساله واردات برخی تجهیزات، افتتاح آن دو ماه وقفه افتاد.

کاظمی عنوان کرد: ما پیش از این پردیس چهارباغ اصفهان را در دست داشتیم که از یک سینمای تک سالنه به پردیس ۵ سالنه تبدیل شد و امروزه محل مناسبی برای برگزاری جشنواره ها و سایر رویدادهای فرهنگی است. در کنار آن پردیس سینمایی ساحل نیز با دارا بودن از یک معماری منحصر به فرد می تواند پاتوق خوبی برای انجام برنامه های فرهنگی شهر اصفهان باشد. به خصوص که یک سالن چند منظوره نیز برای اجرای تئاتر و کنسرت دارد.

ویدئویی از مراحل ساخت و آماده سازی پردیس سینمایی ساحل اصفهان

وی ادامه داد: ما برای مردم سینما می سازیم و هدف مان این است که نه فقط افراد خاص بلکه همه اقشار بتوانند از این فضاها استفاده کنند. سینماهایی که از طریق حوزه هنری بهره برداری می شود باید به روز رسانی شده تا از قافله سینماهای شخصی عقب نماند. این عزمی جهادی است تا با دست خالی و برنامه های درست سینماهای حوزه هنری در بهترین شرایط قرار بگیرند. پردیسی که بالغ بر ۹ میلیارد هزینه دارد را تکمیل می کنیم تا به واسطه استقبال مردم و درآمد زایی حاصل از آن دیگر پاتوق های فرهنگی همان شهر به سامان برسند.

مدیرعامل موسسه بهمن سبز گفت: چهارشنبه علاوه بر پردیس ساحل، سینما بهمن خوراسگان در منطقه ۱۵ هم افتتاح خواهد شد و امیدوارم با درآمد به دست آمده از پردیس های چارباغ و ساحل بتوانیم سینما سپاهان را نیز در شهر اصفهان بهره برداری کنیم. تجمیع سینماهای این شهر در خیابان چارباغ است و امروزه با وسعتی که اصفهان پیدا کرده جای خالی سینما در مناطق دیگر هم احساس می شود.

این مدیر فرهنگی در رابطه با سایر پروژه های موسسه بهمن سبز عنوان کرد: بهره برداری از مجتمع فرهنگی سیاهکل تازه ترین پروژه ای است که امیدوارم تا پایان سال به بهره برداری برسد. ضمن اینکه ۲ ماه پیش نیز سینما فلسطین بروجرد بعد از ۸ ماه بازسازی از یک تک سالنه منسوخ به یک سینمای دوسالنه مجلل تبدیل شد. برای سال آینده نیز در صورت فراهم آوردن شرایط لازم سینماهای تک سالنه استقلال و بهمن تهران در دستور کار قرار دارد که بناست هر کدام به سینماهایی با ظرفیت ۳ سالن تبدیل شوند.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>