سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ دی ۱۳۹۷ در ۲:۴۵ ب.ظ چاپ مطلب
در نشست جشنواره انتخاب مردمی مطرح شد:

آرای مردمی منصفانه و عادلانه است/ سهم شما در سینما ثبت می‌شود

davarsho

فرشید نجاریان دبیر جشنواره انتخاب مردمی بیان کرد که این رویداد رای مردم را همانگونه که هست اعلام می‌کند.

به گزارش خبرنگار سوره سینما، در فضای سینمایی کشور جای دیتابیسی که اطلاعات کامل سینمایی را در اختیار علاقمندان قرار دهد خالی بود. این روزها سینماگران و هنرمندان بسیاری در فضای هنری مشغول فعالیت هستند که هیچ راهی برای دسترسی به شناخت شان وجود ندارد. همین اتفاق انگیزه ای شد تا از حدود ۳ سال پیش بستری فراهم کنیم و سایت اطلاعاتی «فیلسین» راه اندازی شود.

فرشید نجاریان افزود: برای تامین اطلاعات این سایت تحقیقات بسیاری صورت گرفت و سعی کردیم به کمک یک تیم با انگیزه از کتاب های مرجع و همچنین تیتراژ تک تک آثار سینمایی از سال ۱۳۰۹ تا کنون بهره بردیم و علاوه بر فیلم های سینمایی، آثار مستند، کوتاه، سریال و … نیز به ثبت رساندیم.

نجاریان همچنین درباره جشنواره انتخاب مردمی گفت: با توجه به نتایج داوری جشنواره های مختلف و اعمال نظر مردم در این عرصه همیشه دغدغه این را داشتم که مردم را به صورت فراگیر در امر داوری دخیل کنم. بسیاری از مردم بعد از اعلام آرا احساس می کنند حق به حق دار نرسیده و یا آنچه که مد نظرشان بود اتفاق نیفتاده است. این رویداد قرار است بحث انتخاب مردمی از یک برنامه جانبی به یک اتفاق اصلی تبدیل شود.

وی ادامه داد: تمام تلاش مان بر این است که این رای گیری به عادلانه ترین و شفاف ترین شکل ممکن اتفاق بیفتد و هر جا که کسی احساس کند خدشه ای بر این کار وارد است می توانیم ثابت کنیم که در کارمان انصاف و صداقت وجود دارد. در پایان هر رای گیری هم به برندگان تندیس هامون را اهدا خواهیم کرد.

وی همچنین درباره خروجی این رویداد بیان کرد: ثبت آرا و اطلاعات از اهمیت برخوردار است و قطعا داشتن اطلاعات آماری می تواند و آنالیز آن می تواند در صنعت سینما موثر واقع شود. ضمن اینکه هر فیلمی ویژگی هایش کاملا مشخص می شود و تمامی افرادی که در فیلم ها فعالیت داشته اند و همچنین منتقدان و خبرنگاران فعال این حوزه کارشان ثبت خواهد شد.