سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۰ ب.ظ چاپ مطلب
حسن کلامی در گفت‌و‌گو با سوره سینما کرد:

توسعه پاتوق‌های سینمایی به اندازه سالن سازی اهمیت دارد/ کاری کنیم که در شهرستانها هم سینماپاتوق راه بیفتد

hasan-kalami

حسن کلامی با اشاره به ضرورت گنجاندن پاتوق‌ها در کنداکتور سینماها و پردیس‌ها خاطرنشان ساخت: توسعه پاتوق‌های سینمایی به اندازه ساخت سالن سینمایی اهمیت دارند.

به گزارش سوره سینما، در سال‌های اخیر کمتر ارگانهای سینمایی بوده اند که در کنار تلاش برای سالن سازی یا ارتقای کیفی سالنهای قدیمی شرایط ارائه فیلمهای خارج از جریان اصلی اکران را از طریق پاتوق های سینمایی فراهم کنند. حوزه هنری از معدود ارگان هایی است که هم از طریق بهمن سبز بر سالن سازی اصرار داشته و هم با راه اندازی سینماپاتوق های شفاف گو کوشیده مجال رویارویی مستقیم مخاطبان و سینماگران را فراهم کند.

حسن کلامی تهیه کننده سینما درباره نیاز روزافزون مخاطبان به سالن استاندارد و سینماتک های موثر اظهار داشت: این تعداد سینماها در کشور جوابگوی این جمعیت نیست. بسیاری از شهرستان ها هستند که سینما هم دارند اما سینمارو ندارند ولی شهرهایی هم هستند که سینمارو دارند ولی سینمای خوب ندارند. شهرهایی که سالن دارند و سینمارو ندارند را باید با ارتقای کیفی محصولات اکران شده و کنارش راه اندازی پاتوق های سینمایی که محصولات متفاوت را ارائه می دهند به جایگاه مطلوب رساند.

تهیه کننده «ماهی‌ها عاشق می‌شوند» و «زخم شانه حوا» ادامه داد: در تهران و شهرهای بزرگ سینما وجود دارد و سینماهای خوبی هم وجود دارد ولی به نسبت جمعیت کلان هنوز مخاطب کم داریم. چه کنیم که مخاطب افزایش یابد؟ راه اندازی پاتوق هایی برای نمایش فیلمهای متفاوت و کنارش ایجاد گپ و گفت مستقیم مخاطبان با عوامل فیلم ها و البته به کارگیری کارشناسان روشنگر در این پاتوقها از جمله روشهای افزایش مخاطب است.

حسن کلامی با اشاره به ضرورت گنجاندن پاتوق ها در کنداکتور پردیس های سینمایی خاطرنشان ساخت: توسعه پاتوق‌های سینمایی به اندازه ساخت سالن سینمایی اهمیت دارند. آنچه که مورد توجه نسل جوان است وجود پردیسهای مدرن است. نسل جوان از پردیس ها بیشتر استقبال می کنند و آن هم به خاطر این است که هم مرکز خرید و هم بوفه و هم مرکز تفریحی است که در آن سینما هم قرار دارد و یک محیط زیبا و خوب و جذاب است. حالا فکر کنید در این پردیسها پاتوق های سینمایی هم راه بیفتد و به صورت مداوم کار کنند. در این صورت قطعا فهم مخاطب سینمارو خیلی سریع رشد خواهد کرد و به تبع آن محصولات سینمایی نیز مجبور به ارتقا خواهند شد.

حسن کلامی با مخاطب قرار دادن مدیران سینمایی بیان داشت: آقایان مدیر! اگر قرار است بودجه های فرهنگی را درست مصرف کنید از همین الگوی ساخت پردیس های سینمایی چندمنظوره استفاده کنید و حتما بر اکران فیلم های فرهنگی در قالب سینماتک یا سینماپاتوق در این پردیس ها اهتمام ورزید. والله که این کار بیشتر از برپایی جشنواره هایی پرهزینه با صدها مدیر و کارمند و پرسنل فایده دارد.

تهیه کننده «هیچ کجا هیچ کس» و «کودک و فرشته» متذکر شد:  در شهرستان ها به موازات پردیس سازی باید از ظرفیت سالن های همایش و آمفی تئاترها هم استفاده کرد و با تجهیز آنها شرایطی را فراهم کرد که جوان ها جذب سینما شوند. باید دقت داشت که تجهیز سالنهای شهرستان ها به گونه ای باشد که مجالی هم فراهم شود برای ایجاد سینماتکها و سینماپاتوق هایی که به تحلیل و بررسی محصولات مختلف سینما بپردازد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>