سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ مهر ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب
در نشست پنجمین جشنواره فیلم و عکس «فردا» تصریح شد:

رشد سه برابری آثار نسبت به دوره‌های گذشته/ جشنواره صنعتی، رویداد گرانی نیست

neshast-jashnvare-sanati

نشست خبری پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی «فردا» شنبه ششم مهرماه در مرکز جهاد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش سوره سینما، نشست خبری پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی «فردا» با حضور بهزاد رشیدی دبیر جشنواره و محمدحسین لواسانی مدیر روابط عمومی شنبه ششم مهرماه در مرکز جهاد دانشگاهی برگزار شد.

در ابتدای مراسم محمد حسین لواسانی مدیر روابط عمومی این جشنواره گفت: پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی«فردا» از ١٢تا ١۴ مهرماه در خانه هنرمندان با نمایش فیلم ها و گالری عکاسی برگزار خواهد شد . در این دوره از جشنواره بیش از ۶۵٠ اثر فیلم رسیده به دبیرخانه، ١٣٣ اثر به بخش مسابقه راه یافته که ٢٩٧مستند در این جشنواره حضور دارند و ١٢٠ فریم عکس نیز در این دوره به بخش مسابقه راه یافته است.

وی افزود: برای اولین دوره بخش جنبی بین المللی به جشنواره نیز اضافه شده است که ٩ اثر از ٨ کشور در آن حضور دارند.

در ادامه بهزاد رشیدی دبیر پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی«فردا» ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: از ۶ ماه گذشته کار دبیرخانه آغاز شده است و در این دوره شاهد حضور پرشور تر هنرمندان و مدیران وکارگزاران مراکز صنعتی را بوده ایم.در حال حاضر آماده برگزاری جشنواره هستیم و امیدواریم شاهد جشنواره ای متفاوت، رشد یافته و تاثیرگذار باشیم.

وی عنوان کرد: جشنواره فردا برای کمک به ایجاد فردایی روشن در عرصه صنعت و فناوری است که هنر را با فناوری و صنعت نزدیک کرده و برای همکاری این سه حوزه تلاش می کنیم.با ارزیابی آثار به دنبال الگوسازی و معرفی هنرمندان به جامعه هستیم و آثار خوبی را در قالب جشنواره و صدا و سیما به اطلاع مردم رسانیم.

رشیدی یادآور شد: اولین کارکرد جشنواره معرفی و نشان دادن خدمات و محصولات تولید ایرانی است و آثار ساخته شده ای را که جایگاهی برای ارائه ندارند به منحصه ظهور می رساند و این منجر به افزایش دانش صنعتی و بهره وری از آن می شود. همه آثار سرشار از تجربه های جدید و ایجاد انگیزه کارآفرینی است. بر اساس تجربه ۵دوره ای این جشنواره بیش از ٢۵٠٠اثر فیلم متاسفانه مراکز صنعتی به خوبی از قابلیت ها استفاده نمی کنند. بخشی از تولیدات هنری و صنعتی تولید شده در مراکز صنعتی یکبار مصرف است و فاقد ارائه در سطح عمومی است که منابع حمایتی را کاهش می دهد.

وی خاطر نشان کرد: نگاه تبلیغاتی مراکز صنعتی و رانت و فساد نیز مشکل دیگری در این عرصه است که توانایی هنرمندان را به حاشیه کشانده و به درستی بهره مندی از توانایی ها و مجال ارزیابی از آنها گرفته می شود. از مدیران و کارآفرینان صنعتی دعوت می کنم در این جشنواره حضور داشته و از توانایی افراد استفاده کرده و تل متوجه سطح کیفی آثار شوند.

دبیر پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی«فردا» اذعان داشت: برای ازریابی آثار در سطح کمی و کیفی جهانی نیاز به حمایت سرمایه گذاران و صنعتگران داریم.تفاوت این دوره از این جشنواره تخصصی ، سعی شده است محور ها و موضوعات به طرز دقیق تبیین شود. همچنین مقررات بخش فیلم و عکس از هم تفکیک شده است. مخاطبان جشنواره نیز شناسایی شده و تا حد توان ارتباط رو در رو با آن ها برقرار کرده ایم. تاکنون  استقبال از جشنواره چشمگیر بوده و شاهد رشد ٣برابری آثار بوده ایم . ٧٠٣ فیلم از ۶۵٠ فیلمساز و ٢هزار عکس از ٣٠٠عکاس به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

وی ادامه داد: در این دوره شاهد موضوعات فناورانه و جدیدی در این عرصه هستیم و کیفیت عکس ها از سطح بالاتری نسبت به گذشته برخوردار است که این امر منجر به حضور سطح مخاطب بیشتری خواهد شد.

رشیدی افزود: در بخش مسابقه فیلم از ١٣٣فیلم این بخش ٧۵ فیلم برای اولین بار رونمایی خواهند شد. این جشنواره تنها فرصت ارائه و ارزیابی آثار است.یک اثر هنرمند زمانی دیده می شود که به ارزیابی رسیده شود و ارائه شود. از ۵٠فیلم خارجی ٩فیلم انتخاب شده و امیدواریم در سالهای بعد بخش بین المللی را ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: سهم جوانان در این جشنواره قابل توجه است که این حمایتی از فیلمسازان جوان است.یقین داریم بر اساس تجارب گذشته دینی و قرآنی، شاهد ثمرات این فعالیت ها خواهیم بود.

دبیر پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی«فردا» در خصوص همکاری شبکه های تلویزیونی با این جشنواره گفت: در این دوره از جشنواره به سراغ اغلب شبکه های تلویزیونی ازجمله شبکه ۵ و مستند به طور خاص رفته ایم و با ساخت مستند ١٠قسمتی از خانه مستند به این روند ادامه داده ایم. با هماهنگی صاحبان اثر در پی نمایش عمومی فیلم ها با هزینه کم هستیم.

وی عنوان کرد: ما علاقمند بودیم از برگزیدگان دوره های قبل اعضای هیات انتخاب را انتخاب کنیم که خوشبختانه ممکن شد. که از مستند سازان و فعالان هستند.

لازم به ذکر است مصطفی رزاق کریمی، مجید رجبی معمار، بهروز ملبوس‌باف، محمود اربابی و پریوش نظریه هیات داوران بخش فیلم این دوره از جشنواره هستند.

این جشنواره جشنواره ای گرانی نیست که با برآورد ۵٠٠ میلیون تومانی برگزار می شود. وزارت صنعت تنها متولی بخش صنعت ما نیست بلکه وزارتخانه های دیگر در این راه ما را یاری می کنند اما کمک مالی به ما نکرده اند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>