سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

دیدار حسین انتظامی با معاون وزیر فرهنگ روسیه در موزه سینما

rusia-cinemaee

حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی ایران و معاون وزیر فرهنگ روسیه در موزه سینمای ایران دیدار کردند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، در این دیدار‏ پاول استپانف، معاون وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه به همراه مدیر برنامه روزهای فرهنگی روسیه در ایران، رایزن فرهنگی روسیه در ایران، رییس بنیاد همکاری‏های فرهنگی برون‏مرزی روسیه، و دکتر هاشمی معاون فرهنگی و محمدعلی کیانی مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشورِ حضور داشتند.

پاول استپانف معاون وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه با ابراز خرسندی خود از این دیدار گفت: با وجودی که برنامه‏های مهمی در روسیه داشتم، ترجیح دادم آنها را لغو کرده و به ایران بیایم، چرا که همکاری‌های فرهنگی با ایران برای ما از اهمیت فوق‏العاده‏ای برخوردار است.

وی با اشاره به برنامه‏هایی که برای سال ۲۰۲۰ در دیدار با رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هماهنگ کرده بود،افزود: این برنامه ها شامل برگزاری هفته فیلم ایران در روسیه، اجرای یک تئاتر عروسکی با همکاری تالار رودکی، و همکاری هنرمندان موسیقی روسیه با ارکستر سمفونیک تهران برای خلق آثاری فاخر است.

وی همچنین به تمایل روسیه برای دعوت از هنرمندان ایرانی در همایش بین‏المللی فرهنگ سبز در سن‏پترزبورگ، در سال ۲۰۲۰،  اشاره کرده و بر لزوم و اهمیت برگزاری هفته فرهنگی ایران در روسیه در سال ۲۰۲۱ تاکید نمود.

حسین انتظامی رییس سازمان امور سینمایی نیز ضمن خوش‏آمدگویی با اشاره به تاکید و دستور عمومی حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران بر توسعه و تعمیق همکاری‌ها در حوزه‏های مختلف از جمله فرهنگی، از آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای گسترش همکاری‏های فرهنگی با روسیه صحبت کرد و از تمامی پیشنهادات طرف روسی استقبال نمود.

وی بویژه بر لزوم برگزاری هفته‏های فرهنگی در دو کشور و توسعه  مبادلات آموزشی میان دو طرف تاکید کرد. همچنین از آمادگی و تمایل ایران برای انجام پروژه‏های مشترک سینمایی در چارچوب تهیه و تشکیل پلتفورمی مشترک برای انجام اقدامات و تمهیدات لازم برای این کار، صحبت کرد.

حسین انتظامی در این دیدار از طرح تاسیس بنیاد همکاری‏های فرهنگی خزر نیز سخن گفت و این طرح را زمینه خوبی برای همکاری‌های گسترده و مشترک با روسیه معرفی کرد.

در این دیدار روح‏الله حسینی، مدیرکل دفتر جشنواره‏ها و همکاری‌های بین‏الملل و رائد فریدزاده دبیر شورای بین‏الملل نیز حضور داشتند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>